• Boomtown

Sur och ointresserad mor och syster...

Hej allihopa!

Jag kan bli så ledsen på min familj. Framför allt morsan och syrran som jag trodde skulle vara mycket mer intresserade av vårt bröllop. Jag pratar typ aldrig! om bröllopet. För de tycker att det är astråkigt att lyssna på. Ok då. Men så frågade jag om de kunde följa med och hjälpa mig att prova brudklänningar. Dom ville inte! Det var onödigt eftersom det var så lång tid kvar. Men det tar ju tid att sy upp en. Så jag har köpt en oprovad över internet. Jag blir verkligen sårad över detta.

Jag sa till mitt barn att vara tyst när jag pratade och inte avbryta hela tiden. Då hånskrattade hon åt mig och sa att jag undrar nog vem som vill stå i centrum. När jag fick hem klänningen så knöt hon den för löst så den ramlade av mig. Men sa att jag ABSOLUT INTE kunde ha en mindre storlek. Tack för den. Jag fick iallafall skicka tillbaka den för den ramlade ju av. Jag förstår syrrans reaktion, för hon är sotis för att hon inte får gifta sig. är det någon mer som har totalt oengagerad familj? Varför så sura kommentarer? Och det värsta är nog att hon kommer att fjäska och slicka röv på vår bröllopsdag inför övriga gäster. Då kommer det att låta som om hon har varit jättengagerad. Men det lustiga är att min lillebror på 20 år har lagt ner mer tid på mig. Morsan har varit gift 3 gånger och hon bestämde till och med vad vi skulle ha på oss som gäster! Jag kommer inte att nämna en detalj till för henne, så blir hon kanske nöjd!

Mycket babbel blev det. Jag kände väl mest att jag var tvungen att skriva av mig lite och avreagera mig.Hur har ni det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-15 21:01
    Ja om ni tycker att jag ställer för mycket krav på min omgivning så vet jag det nu. Jag ville mest skriva av mig men det fick visst en del att se rött. Inte meningen att göra så många upprörda. Tänkte bara vädra mina innersta tankar lite

• Svar på tråden Sur och ointresserad mor och syster...
  • Lissdaniels

Både min mor, svärmor och svägerska är väldigt nyfikna och frågar mycket. Även om det har varit väldigt lugnt ett tag på frågorna (mamma är nog den som får mest skavsår i öronen).
    Då kan jag nog bli lite mer ledsen över andra släktingar och vänner som låtsas som det regnar om man nämner ordet bröllop och som vet att jag just nu bara drömmer och andas bröllop.

Fast vad gör det om mindre än ett halvår

• Boomtown
    Lissdaniels skrev 2008-12-15 19:41:51 följande:
    Både min mor, svärmor och svägerska är väldigt nyfikna och frågar mycket. Även om det har varit väldigt lugnt ett tag på frågorna (mamma är nog den som får mest skavsår i öronen). Då kan jag nog bli lite mer ledsen över andra släktingar och vänner som låtsas som det regnar om man nämner ordet bröllop och som vet att jag just nu bara drömmer och andas bröllop.Fast vad gör det om mindre än ett halvår
    Ja just precis så är det. De låtsas att det regnar och börjar prata om annat. Mycket sårande. Säg att man inte orkar prata om det istället
  • Emmas syster

kan ju säga att min blivande svägerska mest möts av suckar och stön från de flesta i familjen

hon har ältat det här f-bannade bröllopet i snart ett år och det är typ 9 månader kvar!!!

vi ORKAR inte lyssna på sånt i mer än 1½ år

så gör du samma sak så förstår jag att de inte är glada

det är inte kul att prata bröllop mer än 2-3 månader när det närmar sig

• Emmas syster

hoppsan det där gick lite fort

fortsätter

gör du inte så
    - bry dig inte det är ERT bröllop du måste inte prata om det med dom om de är griniga

kör ERT race

och tänk på - det är ER dag, det är ni som gifter ER för att NI älskar varandra!

skit i morsan och syrran

• Lissdaniels

Boomtown skrev 2008-12-15 19:45:14 följande:
    Ja just precis så är det. De låtsas att det regnar och börjar prata om annat. Mycket sårande. Säg att man inte orkar prata om det istället

Jätte tråkigt så vill man ju inte ha det, lite respons från de man tycker om vore ju inte för mycket begärt.
    Tycker du ska göra som du själv skrev, sluta prata om bröllop med dem och håll dig med dina planer till dina vänner och blivande man! Man ska inte ödsla bra energi på någon som ger en dålig energi tillbaka.

Lycka till i ert planerande!

• Boomtown

Jag tycker verkligen inte att jag ältar som många gör om färger och blommor m.m. Bara med er
    Jag bad dem titta på en bild med en klänning jag ville ha. Morsan kollade aldrig på den. Syrran kollade på den när jag tog fram den. Hon är inte lika illa. Jag tar det lugt med henne för att inte såra henne, men hon ska vara tärna. Hon är överlycklig för det. Jag pratar bara om det som är aktuellt. Som klänningen nu, för jag behövde hjälp med ett viktigt beslut- Och om festlokal som jag har bokat nu.

• Boomtown

Tack för ert stöd. Behövde verkligen prata av mig lite. Tur att ni finns här på BT Så jag kan älta här. Ni kan ju alltid stänga av datorn eller byta sida

• shakynose

Hmmm....

Alltså, så här långt innan kan man nog inte räkna med nåt jättestort engagemang utifrån. Det är ju nästan ett år kvar till ditt bröllop, och så lång tid tar det faktiskt inte att sy upp en klänning! Så jag kan nog förstå att de inte har lust att börja gå runt med dig och prova klänningar redan nu. Du får nog acceptera att era perspektiv på bröllopet skiljer sig enormt vid denna tidpunkt!

Om jag vore du skulle jag lägga det på is åtminstone tills efter julhelgerna. Folk har ju liksom annat att stå i just nu. Man får ha förståelse för att vänner och släktingar kanske bara drömmer och andas julfirande?

Antagligen tycker de att det är överdrivet att börja planera detaljer redan nu, och istället för att säga det rakt ut reagerar de med sura kommentarer när det kommer på tal. Har varit med om nåt liknande när en kompis började planera två år i förväg och ringde mig sena kvällar och ville diskutera bordsplaceringar, färgtema och sånt... SUCK!!! Inte fasen hade jag lust att sätta mig in i hennes blivande släktingars relationer till varandra eller vilken färg som mest representerar världsvan elegans när jag satt och skrev en hemtenta som skulle lämnas in betydligt tidigare än hennes beställning till floristen.

Låt dem vara ett tag och njut av att bara vara i början av planeringen och dröm så mycket du kan tillsammans med dem som delar din entusiasm. Så kan du nog räkna med att de andra kommer att bli delaktiga när det börjar närma sig!

• Boomtown

Men jag började faktist att känna mig lite stressad. Både fotograf och herrgård var uppbokad. Klänningen skulle enligt lillsessan ta 6-8 månader att sy upp. Och då ville jag ju veta om jag passsade i en sjöjungfrumodell eller inte. Den var avancerad. Men nu gav jag upp det. Jag kunde ju inte beställa en sådan på vinst eller förlust. Så jag beställde en vanlig enkel. Vissa saker går ju verkligen inte att vänta med. Då hade jag ju fått den i sista minuten. Hade tänkt att beställa den nu i januari. Men nu behöver jag inte mer smakråd eller hjälp från familjen då allt är fixat. Bara min bror som ska hjälpa mig att välja trubadur och det har han åtagit sig för att han jobbar med det och tycker att det är kul.

Jag trodde bara att de skulle tycka att det var kul att få va smakråd men ack så jag bedrog mig.

• shakynose
    Boomtown skrev 2008-12-15 20:28:40 följande:
    Men jag började faktist att känna mig lite stressad. Både fotograf och herrgård var uppbokad. Klänningen skulle enligt lillsessan ta 6-8 månader att sy upp. Och då ville jag ju veta om jag passsade i en sjöjungfrumodell eller inte. Den var avancerad. Men nu gav jag upp det. Jag kunde ju inte beställa en sådan på vinst eller förlust. Så jag beställde en vanlig enkel. Vissa saker går ju verkligen inte att vänta med. Då hade jag ju fått den i sista minuten. Hade tänkt att beställa den nu i januari. Men nu behöver jag inte mer smakråd eller hjälp från familjen då allt är fixat. Bara min bror som ska hjälpa mig att välja trubadur och det har han åtagit sig för att han jobbar med det och tycker att det är kul. Jag trodde bara att de skulle tycka att det var kul att få va smakråd men ack så jag bedrog mig.
    6-8 månader? What? Vem tar så lång tid på sig?
Svar på tråden Sur och ointresserad mor och syster...