Sur och ointresserad mor och syster...
Hej allihopa!
Jag kan bli så ledsen på min familj. Framför allt morsan och syrran som jag trodde skulle vara mycket mer intresserade av vårt bröllop. Jag pratar typ aldrig! om bröllopet. För de tycker att det är astråkigt att lyssna på. Ok då. Men så frågade jag om de kunde följa med och hjälpa mig att prova brudklänningar. Dom ville inte! Det var onödigt eftersom det var så lång tid kvar. Men det tar ju tid att sy upp en. Så jag har köpt en oprovad över internet. Jag blir verkligen sårad över detta.
Jag sa till mitt barn att vara tyst när jag pratade och inte avbryta hela tiden. Då hånskrattade hon åt mig och sa att jag undrar nog vem som vill stå i centrum. När jag fick hem klänningen så knöt hon den för löst så den ramlade av mig. Men sa att jag ABSOLUT INTE kunde ha en mindre storlek. Tack för den. Jag fick iallafall skicka tillbaka den för den ramlade ju av. Jag förstår syrrans reaktion, för hon är sotis för att hon inte får gifta sig. är det någon mer som har totalt oengagerad familj? Varför så sura kommentarer? Och det värsta är nog att hon kommer att fjäska och slicka röv på vår bröllopsdag inför övriga gäster. Då kommer det att låta som om hon har varit jättengagerad. Men det lustiga är att min lillebror på 20 år har lagt ner mer tid på mig. Morsan har varit gift 3 gånger och hon bestämde till och med vad vi skulle ha på oss som gäster! Jag kommer inte att nämna en detalj till för henne, så blir hon kanske nöjd!
Mycket babbel blev det. Jag kände väl mest att jag var tvungen att skriva av mig lite och avreagera mig.Hur har ni det?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-15 21:01
Ja om ni tycker att jag ställer för mycket krav på min omgivning så vet jag det nu. Jag ville mest skriva av mig men det fick visst en del att se rött. Inte meningen att göra så många upprörda. Tänkte bara vädra mina innersta tankar lite