• Anonym

Väskor, Gucci, LV etc.

Någon som vet bra ställe för inköp av väskor av ovan nämnda märke? Helst Sthlm. Eller ngt ställe m grymma kopior? Hur är det på charterorterna? De kopiorna är inte mkt att ha va?

Har en äkta Gucci men vill gärna ha fler...

• Svar på tråden Väskor, Gucci, LV etc.
  • isis

Nån expert på området som vet vad som skiljer dem äkta från kopiorna på olika märken?

• Popflickan

..själv ryser jag när jag ser folk med LV och gucci väskor... men smaken är ju olika som tur är..

• Jema

Någon som vet ett ställe i Malmö/Lund som säljer Louis Vuitton väskor, helst "Alma-bags"?

Jema

• Gift Anna

Vet någon vad de billigaste äkta LV-väskorna går på?(handväskor)

Har som sagt var fått tag i en kopia som min kompis köpte när dom var i Turkiet,den är jättefin ,men när jag ser äkta vara på stan,så blir jag till mig!!! *s* "girig-buk"som jag är,"mycket ska ha mer!"stämmer bra in på mig!

• .Nadine

De är duktiga och trevliga i Louis Vuitton butiken på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Väldigt snygga saker har de också, bla häftiga skor, fina sjalar osv. men dyrt är det förståss...

• Missy

Jag betalar gärna en slant för en fin handväska - men kan någon tala om för mig vari charmen ligger hos dessa LV, Gucci och Mulberry? Personligen tycker jag de är a*fula och tantiga! Smaken är ju olika som tur är!

• Guldfisken

Missy: Jag tror att många har tex LV-väskor och Gucci-väskor för att det syns så tydligt att det är de märkena (tänker på de klassiska modellerna där loggan syns över hela väskan). Många som lägger mycket pengar på en handväska vill att det skall synas (även för ovana ögon) att det är en dyr märkesväska och skulle aldrig köpa en väska där det bara framgår av en etikett på insidan vad det är för märke.

Själv tycker jag att det är urfult med falska märkesväskor/-kläder. Är jag pank (vilket jag för det mesta är :) ) köper jag hellre en billig H&M-väska.

• Lill Anna  8/7-04

Mizzy, jag håller med.. Jag gillar inte heller designerväskor. Min väskfilosofi är hellre billigare och många, än få och dyra..
    Min älsklingsväska är köpt på hötorget för en femtilapp..

Föresten.. Ni som vill fynda designerkläder så har YOOX utförsäljning av sommarkollektionen.. (länken till sidan finns längre upp i tråden)

• Gift Anna

Ingen som, vet vad de billigaste äkta LV-handväskorna går loss på?

• Frances

1600 kr kostar den billigaste LV-väskan. Det är egentligen en necessär, men den ser inte ut som en sådan Den kommer med ett ganska kort läderband som man sätter fast i 2 hakar på väskans sidor, så väskan blir en väska man 'håller' i (eftersom bandet är ganska kort), inte en som man har under armen. Men den är väldigt fin, hela väskan är i läder med den klassiska LV-loggan (brun). Jag tycker att det är en perfekt party-storlek.

Dock så gör Gucci jättefina små väskor, och de är ganska 'billiga' om man jämför med LV - jag tycker att de är snyggare också. Jag har en beige med GUcci-loggan på hela, också en sådan man 'håller' i, men den är en riktig väska och ingen necessär. Den kostade 1900 kr.

Missy: Det finns väskor som är roliga även om de är märkesväskor (alltså inte tantiga!) Kolla in min Dior-väska, jag tycker att den är väldigt speciell! Fast smaken är ju som baken naturligtvis!

Jag tog kort på 2 av mina väskor, Gucci och Dior, för att inspirera till vidare köp Gucciväskan är den som kostade 1900.

Länken: f2.pg.photos.yahoo.com/mjukiss2000

• Frances

De korten finns i albumet 'My album'

Svar på tråden Väskor, Gucci, LV etc.