Emmet99 skrev 2008-12-08 23:01:39 följande:
oj, slarviga jag såg inte det där med utomlands.. Uj. Då blev det svårt.. Har absolut ingen aning om hur jag hade gjort i så fall. Vet inte om jag hade velat åka bort utomlands till ett bröllop där jag tex bara känner brudparet om jag var ensam, eftersom brudparet lär ha fullt upp. Å andra sidan är det ett gyllene tillfälle att lära känna nya människor. Och man kanske känner de andra gästerna. Jag hade absolut inte tagit illa upp av att inte bli bjuden i alla fall. (om det tex var pojkvännen som blev bjuden utan mig)
Jag tror inte heller att min respektive skulle ta illa vid sig av att inte bli bjuden på mina vänners bröllop. Men jag skulle tycka att det var dålig stil av mina kompisar. Och jag skulle inte tycka att det var särskilt roligt att åka utan honom. Skulle antagligen tacka nej till ett bröllop om vi inte blev bjudna båda två, särskilt om det är långt hemifrån och jag måste använda både semesterdagar och sparpengar för att ta mig dit.
Visst är det alltid spännande att lära känna nya människor! Och visst kanske man känner flera av gästerna, men det handlar inte bara om det för mig. Jag behöver inte min man för att känna mig trygg, men det skulle kännas superkonstigt att göra såna här grejer utan honom. Och tråkigt!