beräknat födelsadatum och vigseldatum!!
Hej! Jag undrar om någon här gift sig höggravid eller precis då ni fått barn? Vilket är bäst,med stor magen eller med liten bebis? :)
Hej! Jag undrar om någon här gift sig höggravid eller precis då ni fått barn? Vilket är bäst,med stor magen eller med liten bebis? :)
Och glömde säga, om ni väljer att gifta er under graviditeten, ta en bröllopsförsäkring!! Man vet aldrig vad som kan hända (peppar peppar), och det är ofta mycket pengar som står på spel när det gäller bröllop.
What??? NAR pastod jag det?? Abort/sex fore aktenskapet, my God...
Tyckte bara att den jag citerade hade bra rad dar, vet ju onekligen hur det ar.
jag och min m2b försöker bli gravida nu sen ett tag tillbaks och nu planerar vi bröllop den 12/9 och jag har också tänkt på det om jag blir gravid så skuter vi upp bröllopet för jag vill helst inte vara hög gravid eller med nyfödd på min stora dag dels för att jag själv inte kommer att kunna slapna av och ha riktigt kul utan att tänka på bebis ska ha mat och hur ska jag kunna amma med brudklänningen på...
Ja, det var ju sa jag tankte...
Vi skulle gift oss den 8 aug -06 , men jag blev gravid med beräknat födelsdatum 28/7-06. Vi valde att skjuta upp bröllopet för att inte det skulle bara bli en enda röra av allt, istället för två underbara dagar var för sig. Det är jag jätteglad för idag , även om jag fortfarande är ogift - det råkade komma en liten bebis till mellan mig och min bröllopsdröm. Men den 8 aug -09 är det dags! Ångrar inte alls att vi väntat och nu, nu ska det ju inte komma fler bebisar i vårt hus. Tror jag .....
Min klasskompis på juristlinjen var borta under två veckor i samband med att hon födde sin dotter. Sedan kom hon tillbaka och essade kursen. Och det var ingen lätt kurs (den svåraste på hela juristlinjen anser de flesta). Anar att det är lite enklare att fixa ett bröllop än mer än 40-timmars pluggvecka på juristlinjen. Så- alla är ju uppenbarligen inte ur balans. (Jag vet att det inte var det du skrev, men biologiska faktorer blir lätt serverade som generella sanningar eftersom det passar in på samhällsstrukturen).
Personligen så skulle jag hellre gift mig så fort som möjligt om jag var du (men ej på grund av hälsoskäl).
Grattis till graviditeten!
Hej på er!
Mycket intressant att följa det ni skriver, tack för alla inlägg. Vi ska till MVC 7 januari så bestämmer oss nog då. Men jag bhar verkligen tagit till mig alla era tips o funderingar o råd!
Men hur orkar folk jobba då? En person bör väl kunna planera åtminstone. Den som tar hand om barnet kan väl dyka upp bara isf. Man borde kunna låta barnet sova hos släkting/annan barnvakt en natt innan bröllopet så man ej är totalförstörd, eller?