• LadyLuck

beräknat födelsadatum och vigseldatum!!

Hej! Jag undrar om någon här gift sig höggravid eller precis då ni fått barn? Vilket är bäst,med stor magen eller med liten bebis? :)

• Svar på tråden beräknat födelsadatum och vigseldatum!!
  • Myrmor

Och glömde säga, om ni väljer att gifta er under graviditeten, ta en bröllopsförsäkring!! Man vet aldrig vad som kan hända (peppar peppar), och det är ofta mycket pengar som står på spel när det gäller bröllop.

• 090208

What??? NAR pastod jag det?? Abort/sex fore aktenskapet, my God...
    Tyckte bara att den jag citerade hade bra rad dar, vet ju onekligen hur det ar.

mammatilltvå skrev 2008-12-08 21:16:03 följande:
    eh... vad menar du? ska hon göra abort eller??antar att du är emot sex innan äktenskapet också isf?Lady Luck, grattis till bebis och bröllop! Både bebis födsel och bröllopsdagen kommer vara 2 av de största dagarna i ert liv... helt fantastiskt. Men jag skulle nog, som Kirsto skriver, tidigarelägga bröllopet :) risken finns ju att bebisen vill ut senare än planerat...
  • missdrak

jag och min m2b försöker bli gravida nu sen ett tag tillbaks och nu planerar vi bröllop den 12/9 och jag har också tänkt på det om jag blir gravid så skuter vi upp bröllopet för jag vill helst inte vara hög gravid eller med nyfödd på min stora dag dels för att jag själv inte kommer att kunna slapna av och ha riktigt kul utan att tänka på bebis ska ha mat och hur ska jag kunna amma med brudklänningen på...

• mme Plantier

Vi skulle gift oss den 8 aug -06 , men jag blev gravid med beräknat födelsdatum 28/7-06. Vi valde att skjuta upp bröllopet för att inte det skulle bara bli en enda röra av allt, istället för två underbara dagar var för sig. Det är jag jätteglad för idag , även om jag fortfarande är ogift - det råkade komma en liten bebis till mellan mig och min bröllopsdröm. Men den 8 aug -09 är det dags! Ångrar inte alls att vi väntat och nu, nu ska det ju inte komma fler bebisar i vårt hus. Tror jag .....

• mammatilltvå
    090208 skrev 2008-12-08 21:06:50 följande:
    Jag hade varken velat vara gravid eller foralder...Men later ju pa brud080808 som att ni bor gifta er innan bebisen...
    [/citat]
    090208 skrev 2008-12-08 23:11:14 följande:
    [citat]
    What??? NAR pastod jag det?? Abort/sex fore aktenskapet, my God...Tyckte bara att den jag citerade hade bra rad dar, vet ju onekligen hur det ar.
    I det första inlägget jag citerat här skriver du att du inte skulle vilja vara varken gravid eller förälder. TS är ju redan gravid, så för hennes del är ju att inte vara gravid eller inte vara förälder inga alternativ.
    Antar att du inte riktigt menade som du skrev?
  • J D

Myrmor skrev 2008-12-08 23:08:19 följande:
    Grattis till bebben! Håller med typ alla andra här inne. Ingen vigsel efter v 30, så mycket kan bli jobbigt (foglossning, havandeskapsförgiftning, blödningar osv), och direkt efteråt är man (troligtvis, jag var inte det i alla fall) normal på ett par månader. Så bröllop med en enmånaders är nog inte att rekommendera (blödningar, sömnbrist, hormonerna (och bröstmjölken) sprutar åt alla håll och kanter helt okontrollerat.. Oj nu lät det som om jag var negativ, det är en UNDERBAR tid, bara inte den bästa att behöva fokusera på något annat .

Min klasskompis på juristlinjen var borta under två veckor i samband med att hon födde sin dotter. Sedan kom hon tillbaka och essade kursen. Och det var ingen lätt kurs (den svåraste på hela juristlinjen anser de flesta). Anar att det är lite enklare att fixa ett bröllop än mer än 40-timmars pluggvecka på juristlinjen. Så- alla är ju uppenbarligen inte ur balans. (Jag vet att det inte var det du skrev, men biologiska faktorer blir lätt serverade som generella sanningar eftersom det passar in på samhällsstrukturen).

Personligen så skulle jag hellre gift mig så fort som möjligt om jag var du (men ej på grund av hälsoskäl).

Grattis till graviditeten!

• Vi2iJuli
    mammatilltvå skrev 2008-12-08 21:29:22 följande:
    ...vill du verkligen gifta dig i Augusti så kanske du ska vänta ett år? inte så roligt med efterblödningar = inget sex på bröllosnatten... även amningen kan ta tid innan den fungerar som den ska,inte så roligt med bröstmjölksfläckar överallt, spända ömma bröst... för att inte tala om hormonstormarna i kroppen...Detta med spända bröst och hormoner gäller dock även ibland under graviditeten :)Oavsett hur du gör så kommer det bli toppen, men ska ni verkligen gifta er så snart efter födseln så bör ni kanske hålla bröllopet litet kan jag känna... och se till att få mycket hjälp med planeringen och genomförandet som ni bara kan! Inte så roligt att spendera första veckorna i bebisens liv med att fokusera på att allt ska klaffa med bröllopet...
    Jag håller med!
    Med en son på 8 mån. så kan jag intyga att bröllopsplanering är det sista man tänker på när den lilla kommmit!
    Det är såååå mycket som ska funka innan man ens har TID att gifta sig. :)
    Som citerat ovan; amning, blödningar, kanske en liten som har kolik å inte gör annat än skriker = noll sömn för alla!
    Nää, jag hade skjutit up bröllopet MINST 1 år om jag var er!
  • LadyLuck

Hej på er!
    Mycket intressant att följa det ni skriver, tack för alla inlägg. Vi ska till MVC 7 januari så bestämmer oss nog då. Men jag bhar verkligen tagit till mig alla era tips o funderingar o råd!

• J D

Vi2iJuli skrev 2008-12-09 18:34:45 följande:
    Jag håller med!Med en son på 8 mån. så kan jag intyga att bröllopsplanering är det sista man tänker på när den lilla kommmit!Det är såååå mycket som ska funka innan man ens har TID att gifta sig. :)Som citerat ovan; amning, blödningar, kanske en liten som har kolik å inte gör annat än skriker = noll sömn för alla!Nää, jag hade skjutit up bröllopet MINST 1 år om jag var er!

Men hur orkar folk jobba då? En person bör väl kunna planera åtminstone. Den som tar hand om barnet kan väl dyka upp bara isf. Man borde kunna låta barnet sova hos släkting/annan barnvakt en natt innan bröllopet så man ej är totalförstörd, eller?

Svar på tråden beräknat födelsadatum och vigseldatum!!