• LadyLuck

beräknat födelsadatum och vigseldatum!!

Hej! Jag undrar om någon här gift sig höggravid eller precis då ni fått barn? Vilket är bäst,med stor magen eller med liten bebis? :)

• Svar på tråden beräknat födelsadatum och vigseldatum!!
  • mme Plantier

Jag hade definitivt försökt boka om bröllopet.. Kanske ett midsommarbröllop istället? Det är ju två underbara hädelser både att få barn och att gifta sig, njut ni av bägge var för sig i lugn och ro.
    Det kan ju vara skönt att bara få vara höggravid och ta det lugnt i sommarvärmen, man orkar ju inte göra mycket då direkt. Hoppas ni kommer på en lösning och framför allt - Grattis till graviditeten!!

• LadyLuck

Ja det är m ycket vi ska tänka på, tack föra alla grattis :)

• 090208

Jag hade varken velat vara gravid eller foralder...

Men later ju pa brud080808 som att ni bor gifta er innan bebisen...

• mammatilltvå
    090208 skrev 2008-12-08 21:06:50 följande:
    Jag hade varken velat vara gravid eller foralder...Men later ju pa brud080808 som att ni bor gifta er innan bebisen...
    eh... vad menar du? ska hon göra abort eller??

antar att du är emot sex innan äktenskapet också isf?

Lady Luck, grattis till bebis och bröllop! Både bebis födsel och bröllopsdagen kommer vara 2 av de största dagarna i ert liv... helt fantastiskt. Men jag skulle nog, som Kirsto skriver, tidigarelägga bröllopet :) risken finns ju att bebisen vill ut senare än planerat...
  • LadyLuck

Hej mammatilltvå!
    ja det lät lite skumt :)
    Tack snälla du för lyckönskningarna!
    Ja det blir nog bättre med juni bröllop även om jag alltid drömt om att gifta mig i augusti. Vigsel 8 aug och beräknat datum nu 29 juli. Vad tror du....att 29 aug skulle funka??
    åh det är så klurigt.
    Mne jag är överlycklig och medveten om att det kommer att vara bästa sommaren i mit tliv, sommaren 2009!! :)

• mammatilltvå
    LadyLuck skrev 2008-12-08 21:19:20 följande:
    Hej mammatilltvå!ja det lät lite skumt :)Tack snälla du för lyckönskningarna!Ja det blir nog bättre med juni bröllop även om jag alltid drömt om att gifta mig i augusti. Vigsel 8 aug och beräknat datum nu 29 juli. Vad tror du....att 29 aug skulle funka??åh det är så klurigt.Mne jag är överlycklig och medveten om att det kommer att vara bästa sommaren i mit tliv, sommaren 2009!! :)
    ...vill du verkligen gifta dig i Augusti så kanske du ska vänta ett år? inte så roligt med efterblödningar = inget sex på bröllosnatten... även amningen kan ta tid innan den fungerar som den ska,inte så roligt med bröstmjölksfläckar överallt, spända ömma bröst... för att inte tala om hormonstormarna i kroppen...
    Detta med spända bröst och hormoner gäller dock även ibland under graviditeten :)

Oavsett hur du gör så kommer det bli toppen, men ska ni verkligen gifta er så snart efter födseln så bör ni kanske hålla bröllopet litet kan jag känna... och se till att få mycket hjälp med planeringen och genomförandet som ni bara kan! Inte så roligt att spendera första veckorna i bebisens liv med att fokusera på att allt ska klaffa med bröllopet...
  • mme Plantier
    mammatilltvå skrev 2008-12-08 21:29:22 följande:
    ...vill du verkligen gifta dig i Augusti så kanske du ska vänta ett år? inte så roligt med efterblödningar = inget sex på bröllosnatten... även amningen kan ta tid innan den fungerar som den ska,inte så roligt med bröstmjölksfläckar överallt, spända ömma bröst... för att inte tala om hormonstormarna i kroppen...Detta med spända bröst och hormoner gäller dock även ibland under graviditeten :)Oavsett hur du gör så kommer det bli toppen, men ska ni verkligen gifta er så snart efter födseln så bör ni kanske hålla bröllopet litet kan jag känna... och se till att få mycket hjälp med planeringen och genomförandet som ni bara kan! Inte så roligt att spendera första veckorna i bebisens liv med att fokusera på att allt ska klaffa med bröllopet...
    Jag instämmer med dig, precis så hade jag också resonerat. Det är en sån jäkla omställning att vara nybliven förälder att ett bröllop är det sista man orkar fokusera på just då.
  • Villemoa

Jag skulle också rekommendera att vänta till långt efteråt. Man vet ju aldrig hur man mår i sin graviditet eller efteråt och bebisen kan ju faktiskt mycket tidigare än beräknat (jag menar inte att skrämma dig med detta). Efteråt är man så himla uppfylld av bebisen och allt runtomkring. Det är omtumlande och man är jättetrött. Att planera ett bröllop tar också på krafterna även om man har det enklaste bröllopet.
    Vi gjorde så att vi senarelade vårt bröllop till april nästa år och då har vår dotter nästan precis fyllt 1 år. Jag har också alltid velat gifta mig i augusti eftersom det var den månaden vi träffades men vi förlovade oss i april så då blir det i april istället Dessutom orkar jag inte vänta tills nästa augusti för nu SKA jag tamejf*n bli fru B
    Lycka till med bebisen och bröllopet!

• Myrmor

Grattis till bebben! Håller med typ alla andra här inne. Ingen vigsel efter v 30, så mycket kan bli jobbigt (foglossning, havandeskapsförgiftning, blödningar osv), och direkt efteråt är man (troligtvis, jag var inte det i alla fall) normal på ett par månader. Så bröllop med en enmånaders är nog inte att rekommendera (blödningar, sömnbrist, hormonerna (och bröstmjölken) sprutar åt alla håll och kanter helt okontrollerat.. Oj nu lät det som om jag var negativ, det är en UNDERBAR tid, bara inte den bästa att behöva fokusera på något annat .

Svar på tråden beräknat födelsadatum och vigseldatum!!