beräknat födelsadatum och vigseldatum!!
Hej! Jag undrar om någon här gift sig höggravid eller precis då ni fått barn? Vilket är bäst,med stor magen eller med liten bebis? :)
Hej! Jag undrar om någon här gift sig höggravid eller precis då ni fått barn? Vilket är bäst,med stor magen eller med liten bebis? :)
Hej! Jag var inte gravid då vi gifte oss, men en reflektion bara... Bäbisar är väldigt opålitliga när det gäller leveransdatum. Förutom att de alltid kan komma tidigt så är det ju lika normalt med födsel i v. 38 som v. 42. Vore det inte supertrist om bäbisen bestämmer sig att komma precis samma dag som ni ska gifta er? Sen är man ju inte så där superpigg varken före eller efter leveransen, så det kan ju gå på ett ut... Jag hade nog valt att antingen skynda på som attan så att vigseln blev av innan v. 36 eller väntat tills bäbisen var några månader.
Håller med Kristo.
Lycka till LadyLuck!!
Jag instämmer med ovan talare. Dessutom, jag blödde iaf en månad efter förlossningen, typ mycket mycket riklig mens. Det hade jag inte velat om jag skulle ha bröllopsklänning i vitt. Dessutom var jag blek efter förlossningen (förlorar mkt blod=järnbrist), jag kunde heller inte sitta ordentligt och inte gå på toaletten normalt på lång tid. En del tappar hår efter förlossning. Menar inte att skrämma dig, men jag skulle inte ha lagt vigseln i samband med förlossningen. Är själv inne i de tankegångarna att vi vill ha ett barn till+gifta oss, men i vilken ordning?
Jag har inte läst, men ABSOLUUUUT innan bebis kommit..
Kirsto - håller med dig
Innan, så långt innan som möjligt.
Jag var jättetrött de sista tre månaderna med foglossning och allt.
När bebisen har kommit vill man bara vara med den och orkar inte så mycket mer.
Jag håller med, INNAN bebisen! Tänk så mycket annat ni kommer att tänka på med ett nytt litet liv att ta hand om! Passa på och gör det till er dag!
Och behöver man verkligen så lång tid på sig att planera EGENTLIGEN? Om man tänker efter finns det nog mycket som man kan stryka från listan, typ specialbeställda trycksaker som servetter och tändsticksaskar mm. Så länge det finns någon slags mat och dryck och lokal, är väl det viktigaste att ni och era gäster får fira er kärlek till varandra?
Men man ska så klart göra det som känns bäst för en själv, jag förstår dem som vill ha ett PERFEKT bröllop planerat in i minsta detalj också.
Lycka till vad ni än gör!
Tack snälla ni fär allt erat stöd och era råd!! Jag vi har bokat kyrkan 8/8 sen fick vi BF datum 29 Juli igår!! :) :) :) Ska ta oss en funderare men tack igen snälla ni!!
LadyLuck: Det är aldrig fel att fundera! Stort grattis till bäbisen och lycka till med era planer!
Tack söta ni!