pris per kuvert! vad betalar ni?
Hur mycket betalar ni per kuvert? Ingår lokalen då?
Jag vill veta allt!
Tack.
Hur mycket betalar ni per kuvert? Ingår lokalen då?
Jag vill veta allt!
Tack.
Vi kommer att betala ca 150 kr per kuvert. Då är vi i en egen lokal så vi betalar ingen hyra. De som ingår i priset är buffé, stolar, bord, porslin, glas, dukar och bordsdekorationer samt kaffe. Detta är i Småland så det kanske är därför det är så billigt...
Vi betalar 300 kr per kuvert och då ingår vår egenkomponerade varma buffé med ugnsbakad lax, fläskfilé med pepparsås, potatisgratäng, stor blandsallad med separat bulgurvete och kall grillad kyckling. Personal ingår också. Men lokalen kostar 2000 kronor och vi gör eget bröd och tar med egen dricka. Så dyrare än utlovat blev det.
Grattis Katarina II! vad billigt vad avundsjuk jag blir!
helmi, och jag bor ändå i Malmö! Så det går att vara på restaurang även i storstad utan att bli ruinerad...
Har räknat ut att vi får betala ca 735 kr/person på vår bröllopsfest. Då har jag räknat med ALLT dvs brudskål, 3-rätters, dryck till maten, tårta, kaffe-te-avec, öppen bar för alla, extra öppet, blommor på borden, diskjockey. Allt i en lokal som ligger precis intill vattnet! Tycker att det är ett helt ok pris för så mycket......jag längtar!
Vi har inte fått exakt pris än men de sa att för 800 kr/kuvert kan vi förmodligen få allt vi vill ha:
3 rätters plus tårta & kaffe
Dryck till maten, avec
Dukning
Städning
Bordsdekorationer
Servering & kock
Fri bar (vin och öl) efteråt
Om man inte tar fri bar är kuvertpriset ca 640:-.
Vårt bröllop kommer att hållas på ett litet vackert hotell. Kuvertpris kommer att landa på ca 2000 kr. Då ingår brudskål, tre-rätters middag inkl 3-4 glas vin per person samt avec till kaffet, tårta + champange, fri bar, övernattning, brunch dagen därpå och naturligvis fantastiskt läge vid havet, vacker dukning och dekoration samt mycket proffsig personal som tar hand om allt. Mycket pengar, men det är det värt!
Vi har fått bud på 358 danska kronor (cirka 430 svenska) per kuvert. Som jag förstått det ingår "allt" utom tårta och musik. Måste höra efter igen... ;)
Det som är bäst med detta är att det är församlingshuset tvärs över gatan från kyrkan! :)
Bride:Vad heter hotellet och vart ligger det?!
Svar till "Drottningen":
Då flera jag känner är inne på denna sida vill jag inte avslöja namnet på hotellet, men jag kan säga att det ligger på västkusten. Hoppas det är ok!
650kr och då har vi herrgården för oss själva, serveringspersonal hela kvällen, 3 rätter, brudskål, vin till maten, kaffe m. avec, bröllopstårta och blomdekorationer, samt dukning och städning. Bar tillkommer dock. Tycker det är helt ok, men visst blir det dyrt med många gäster.
vi kommer att betala 675 kr/kuvert då ingår
champagne med jordgubbar
trerättersmeny
kaffe
blomsterarrangemang
häringes tryckta menyer
Vi hade festen på en herrgård och betalade ca 500kr/pers. Då ingick
dukning
lokal
personal
dekorationer
välkomstskål
3-rätters
vin/öl till maten
tårta
kaffe
avec
vickning
fri bar
snacks
städning
Nu har vi hittat ett annat ställe vi har bestämt oss för. Vi kommer få betala ca 400:- och då ingår förrätt, varmrätt, kaffe & bröllopstårta + blomsterdek. på borden. Dryck tillkommer. Så ca 500:-/pers räknar vi nog med. Vi ska vara på en herrgård. Fast det kommer nog inte bli så mycket alkohol eftersom vi tar en "familjemiddag" på stället vi ska vara på och sen kommer vi ha en fest hemma i efterhand för resten av bekantskapskretsen.
lite under 800 per person, da ingar allt utom tarta/efterratt
Eftersom det förändrats sedan jag skrev här förra gången:
Vi betalar 500-600 beroende på vilken meny vi väljer, för brudskål m. tilltugg, 3 rätters med vin, kaffe och avec, tårtan tillkommer. Annars ingår allt; personal, lokal, dukning osv. Det enda jag är osäker på är blommor, har inte frågat.
Hej!
Vi ska betala 75 kr per kuvert. Få är det bara varmrätt som ingåt.
//MVH
Vi betalar 280 kr för 3-rättares plus kaffe. Då ingår dukning, ljus, servering men ej blommor. Vin kostar ca 160 kr/flaskan (samma pris för fördrink), tårta tillkommer, och avec + bar. Det är alltid svårt att jämföra, men jag tror att detta är billigt, och maten verkar vara superbra!
Jag har räknat ut att vi betalar 520:-/person. Då ingår 2-rätters, tårta, chokladbit till kaffet, all dryck (även i baren), hyra, personal, städning, och dukning.
Detta på ett slott i Bromma.