Inlägg från: sokkerstruten |Visa alla inlägg
  • sokkerstruten

    Ny Februari tråd!

    Hej! Såg att februaritråden var nerstängd!

    Öppnar en ny för oss februaribrudar och brudgummar om ingen annan redan har gjort det!

    /Emilie

  • Svar på tråden Ny Februari tråd!
  • sokkerstruten

    Här är det festprogrammen kvar, och vigselprogram, mannens kläder är på G, min klänning är försenad, så är lite irriterad över det, mina tärnor har fått sina klänningar men inte jag! Jag tror jag köpte en aningens för höga skor så jag vill gärna prova med klänningen, så jag inte måste ge mig ut och köpa nya skor!

    Vi ska ha runda bord, 10-11 personer på varje bord, så det blir runda blomster dekorationer i cremevitt, med rosor, rosenknoppar, ranunkel, hjärtan på tråd och isblåa pärlor i. Samma blommor som i min bukett. (den finns i galleriet) vi ska även ha två "antika" ljusstakar i silver på varje bord, festprogram och isblåa askar med chokladbrunt sidenband knytet runt, med en etikett med gästens namn på som bordsplanering! (se mitt galleri)

    Har inte fått reda på vilken präst vi ska ha, någon annan som fått reda på det?

  • sokkerstruten

    sikket kap med skorna!


    Prommis skrev 2008-12-01 18:33:50 följande:
    Vi har köpt skor idag De hade fina på Wedins här i stan. De kostade 49! kr jag är riktigt nöjd. NU fattas klänningen, kläder till sonen men det är ändå bara småsaker känns det som. Vad ska ni ha för bordsdekorationer???
  • sokkerstruten

    Hej!

    Vi gifter oss den 7 feb.
    Ok, jag jag har nog inte fattat att det är jag som ska gå ner för altargången! hehe

    Klart att du är nervös även om ceremonin är liten! Det är ju en stor grej!

    Vi åker på bröllopsresa 4 dagar efter bröllopet! Safari i kenya och zanzibar! :) Vi kommer vara lediga hela februari så vi kommer flyga runt på rosa små moln länge länge! ;)

  • sokkerstruten

    Japp klänningen har äntligen kommit! Och jag håller på med ändringar på den, bla ta in den m.m

    ska prova den igen den onsdag, när det här helt insydd! Har även ändrat til saker på den tex sytt lite spets som "axelband".. ska bli spännande!

    mumrik: ja gör det!


    jojanna skrev 2009-01-05 16:11:18 följande:
    va kul!!!läste just i en annan tråd om din klänning. Har du fått den nu?
  • sokkerstruten

    min ska ha corsage! varför ska inte han få om jag och tärnorna får!:)Fryser den så fryser den, inte mycket man kan göra åt det...

    vi ska ta kort innan vigseln, kommer en rosenbukett brysa ihjäl och dö på en timme? ska man fixa en billigare variant som bukett bara för fotograferingen?

  • sokkerstruten

    vi är i gbg så förhoppningsvis är det inte minusgrader i alla fall! ska kolla med floristen!

  • sokkerstruten

    Ja! och jag befinner mig fortfarande på andra sidan jorden, om två veckor gifter jag mig!!!! :)

  • sokkerstruten

    heh jo en hade aning, vi kommer ju hem en vecka inna bröllopet och igår så försökte jag planera ihop veckan innan med alla som man ska träffa, som präst och öva i kyrkan, fotograf, frisör, naglar, möte med festlokalen, samtidigt som allt som har med hemflytten oxå ska göras gå till skattekontoret, skattemyndigheterna, lämna in Linus ring, samtidigt som detta ska anpassas med alla som jobbar som ska vara med vid vissa tillfällen! När jag väl hade suttigt och pusslat ihop ett schema och mailat olika parter om tider och frågor när dom kan. så ringer bestman och säger att han inte längre kan den dagen! Då fullständigt bröt jag ihop, lipa som bara den! Varför sa han att han kunde och helt plötsligt kan han inte längre, så där satt jag å lipa, det rann över rätt rejält! Det är sååå himla mycket med planerandet av att flytta till ett annat land, med byrokrati och papper m.m det hade räckt gott å väl. Men nu sitter man här med ett bröllop oxå.. det är lite för mycket att klara av...

    Folk förstår nog inte hur mycket det är just nu för oss!

    Men det går la ändå... hem kommer man ju och gift blir man! det e la det som är huvudsaken!


    GoS09 skrev 2009-01-22 21:05:59 följande:
    Sokkerstruten: Ja för du bodde i USA nu va? Är inte det pirrigt o va så långt ifrån sitt bröllop fysiskt? Jag tycker det e lite småjobbigt med Stockholm-kiruna avståndet! Haha..
  • sokkerstruten

    heh jo en hade aning, vi kommer ju hem en vecka inna bröllopet och igår så försökte jag planera ihop veckan innan med alla som man ska träffa, som präst och öva i kyrkan, fotograf, frisör, naglar, möte med festlokalen, samtidigt som allt som har med hemflytten oxå ska göras gå till skattekontoret, skattemyndigheterna, lämna in Linus ring, samtidigt som detta ska anpassas med alla som jobbar som ska vara med vid vissa tillfällen! När jag väl hade suttigt och pusslat ihop ett schema och mailat olika parter om tider och frågor när dom kan. så ringer bestman och säger att han inte längre kan den dagen! Då fullständigt bröt jag ihop, lipa som bara den! Varför sa han att han kunde och helt plötsligt kan han inte längre, så där satt jag å lipa, det rann över rätt rejält! Det är sååå himla mycket med planerandet av att flytta till ett annat land, med byrokrati och papper m.m det hade räckt gott å väl. Men nu sitter man här med ett bröllop oxå.. det är lite för mycket att klara av...

    Folk förstår nog inte hur mycket det är just nu för oss!

    Men det går la ändå... hem kommer man ju och gift blir man! det e la det som är huvudsaken!


    GoS09 skrev 2009-01-22 21:05:59 följande:
    Sokkerstruten: Ja för du bodde i USA nu va? Är inte det pirrigt o va så långt ifrån sitt bröllop fysiskt? Jag tycker det e lite småjobbigt med Stockholm-kiruna avståndet! Haha..
  • sokkerstruten

    Hej alla nya fruar! Hur har allt gått? Vi hade en helt underbar dag! Bilder finns i galleriet och på fotografens blogg sida som man kan länka till på min sida!

Svar på tråden Ny Februari tråd!