• Miafiahallonfjärt

Tips på ätbara egengjorda julklappar :)

Tänkte försöka mig på att piffa till julen lite extra i år genom att göra min egen julkorg till diverse familj och vänner. Tänkte mig tryfflar, praliner, julmarmelad, pepparkakor m.m. Någon som vill kommer med förslag och gärna länkar till recept! Tryfflar har jag dock för mycket recept på men praliner, andra gosaker och gärna lite nytänk på vad mer som kan passa!

• Svar på tråden Tips på ätbara egengjorda julklappar :)
  • frujohansson

Jag håller med Brudgummarna. Det är verkligen något speciellt att få något som någon annan har gjort. Det tar både tid och omtanke och är oftast godare.

• Miafiahallonfjärt

Jo men jag är en sån riktig göra-själv-människa och tänker "sån kan de ju göra själva också" eftersom jag liksom har lätt för mig :P Så känns det lite billigt att kanske köpa ingredienser för 100 kr istället för nåt "onödigt" för 200... Men kanske bara är ekonomiskt

• SaraPayam

På efter tio idag är pratade de om hemma gjorde julklappar & de la ut recepten på recept.nu. Tänkte testa att göra inlagda päron i saffranslag Tyckte att det lät gott

• Miafiahallonfjärt

Ja de lät ju mumsigt. Ska kolla igenom Leilas jul ikväll kanske får nåt tips där.. Kul att tråden kom upp igen

• SaraPayam
    Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-04 14:46:17 följande:
    Ja de lät ju mumsigt. Ska kolla igenom Leilas jul ikväll kanske får nåt tips där.. Kul att tråden kom upp igen
    Leilas jul går i repris på söndag i tv4+ Missade det igår, så måste se det på söndag
  • Miafiahallonfjärt

Jag är ju med i anytime. MYCKET bra

• SaraPayam

Aha det skulle jag med vilja va

Har du börjat med julbaket än? Tänke börja lite smått på söndag eller måndag

• Miafiahallonfjärt

Pepparkakor och lussekatter var någon vecka sen.. men julgodiset och "klapparna" väntar jag med. Ska göra lite i helgen. Julmarmelad och saffransbiscotti

Svar på tråden Tips på ätbara egengjorda julklappar :)