Inlägg från: JustMeAndMyLove |Visa alla inlägg
  • JustMeAndMyLove

    Trött och less på att bråka med världen

    Det knackar på dörren och där står Jehovas och vill sprida sitt budskap.
    "Jag är ledsen men jag är homosexuell och passar inte in i er lilla mall", fräser jag en aningen otrevligt och försöker stänga dörren.
    Det är fjärde gången nu och de ger mig alltid samma broschyr där jag jämförs med pedofiler som hänsynslöst förgriper sig på små barn.

    Jag kan acceptera att jag inte är välkommen överallt, jag bryr mig inte längre. Jag kan ta att jag får hålla mig ifrån att visa min kärlek öppet på krogen och på restauranger. Det är ingen fara - jag vet vem jag är och M vet att jag älskar henne. Alla andra behöver inte veta.

    Men varför i hela friden har folk "Rätt" till att knacka på min dörr och kalla mig för pedofil?

    Nu skriver jag bara av mig. Det har varit en dålig period att vara Gay just nu. Min syster kommer inte på vårt bröllop för hon tycker vi är äckliga. Min egen systerdotter växer upp och lär sig att hennes moster är något som kan liknas vid en pedofil. Jag är något farligt som hon inte ska se på eller prata med.

    Hur kommer det gå när jag uppfyller min stora dröm om att skaffa barn? Kommer de hatas som jag? Ska jag strunta i det?

    Trött trött trött

  • Svar på tråden Trött och less på att bråka med världen
  • JustMeAndMyLove

    Får man inte ge blod som Jehovas? Det viste jag inte :)


    Hammerman1 skrev 2008-11-26 16:08:34 följande:
    Nästa gång jag går och ger blod måste jag skaffa en sån där "Jag är blodgivare" t-shirt att ha på mig ifall de skulle komma förbi. JV är galna. Bry dig inte om dem.
  • JustMeAndMyLove

    Oj då.. Låter ju inte klokt. Men jag har sett att detfinns fler reigioner som förbjuder än att ta emot blod. Måste va vidrigt som läkare att se någon dö för en sån sak...


    Hammerman1 skrev 2008-11-26 16:27:53 följande:
    JustMeAndMyLove skrev 2008-11-26 16:26:26 följande:
    Nej, och de får inte ta emot blod heller, vilket lett till att myndigheterna ibland fått tvångsomhänderta barn eftersom föräldrarna hellre låter barnen dö än gå igenom en blodtransfusion.
  • JustMeAndMyLove

    Ja man borde skita i andra. Men så komme det då och då en rädsla för att man är egoist som vill skaffa barn.. För barnets skull menar jag.

    F l i c k a n skrev 2008-11-26 16:13:41 följande:


    Inte konstigt att du känner som du gör när folk omkring dig beter sig på det sättet.Men jag tycker inte att du ska strunta i att uppfylla din stora dröm att skaffa barn för att du inte passar in i andras "mall". Förhoppningsvis inser även de någongång att ert förhållande är precis lika naturligt som deras. Det är bara synd att de inte gör det nu.Lev ditt liv och skit i andra! (om det ändå vore så enkelt)
  • JustMeAndMyLove

    Jo, jag hoppas att det blir bättre längre fram :)
    Blir bara så påtagligt när man får ta saker i sin egen dörröppning. Känns som att min fristad blev nersmutsad på nått sätt.. svårt att förklara...

    Ibland blir jag helt galen och vill bara mörda :P (inte för att det vore så mycket intlegentare än att jämföra homosexuella med pedofiler) men så kommer det sånna här dagar då man bara ger upp...

    Tack för alla inlägg :)

  • JustMeAndMyLove

    Hehe jag är inte lugn nog att sätta någon på plats så där.
    Jag blir bara frustrerad och arg :P


    Esonda skrev 2008-11-26 16:42:35 följande:
    jag tycker mer om att umgår med Killar som är gay för dom har fötterna på jorden och en av dom bara äääälsakar Tokyo Hotel. Hmm.. ja men ska man gämnföra Hetro och homosexuella så umgås jag hellre med det senare alternativet. Jordnära, inte falska och en mycket bra vän. Iaf dom jag har träffat.Däremot älskar min sambo att bjuda in JV för att diskutera biblen vilket slutar med att de går snababre än väntat, skickar två män i kostym senare och dom också blir skrämda haha. Underligt folk kommer man aldrig ifrån. Bästa sättet är att sätta dom på plats. :D då kommer de inte tillbaka..
  • JustMeAndMyLove

    Tooticki:
    Ja jag har försökt, min mamma också och en av mina äldre syskon. i tog hjälp av RFSL till och med.. Men det är tvätstopp och hon vägrar prata sansat om det. Hon är liksom insnöad, det spelar ingen roll vad man säger... förstår liksom inte hur det kunnat bli så...

    Golfkillen:
    Måste hålla med. Jag håller inte med många religioner men jag har all respekt för utövarna. Även homofober anser jag har rätt till sin åsikt. Jag drar gränsen vid kränkande beteende eller utnyttjande av andra.
    Det är alltid fel att dra alla över en kam. Det har du väldigt rätt i.

    fredag den 13e:
    Wow, det är ovanligt att "snubbla över" människor som växt upp med homosexuella. Var det inte svårt med dina kompisar? i skolan och så? Jag har själv skrivit en bok om en pojke med lesbiska föräldrar som jag försöker ge ut nu. Har fått kritik pga att det förekommer mobbing av den pojken. För mig handlar det delvis om att jag själv blivit mobbad och jag vill nå ut till alla som mobbas, inte bara barn till homosexuella. Men förlagen gillar det inte... hoppas på andra förlag just nu

    090208:
    Nu kommer det här låta väldigt... oetiskt kanske. Men min syster är ung och hon har en dotter. Den lilla flickan kommer lära sig att hata på ett sätt som jag själv tror kommer skada hennes syn på världen. Jag vill finnas där med en annan syn på livet om hon skulle välja att tänka själv och inte som sina föräldrar.
    Jag kan inte gå in i deras liv och säga: Hallå, ni uppfostrar henne fel! Men jag kan finnas i bakgrunden om hon funderar och vill veta mer.
    Plus att en av de största anledningarna till att vi bråkar är att de påstår att de aldrig kommer acceptera att hon blir eler får tankar på homosexuallitet. Och det skrämmer mig. Jag har "bara" en systser mot mig. Blir hon homosexuell eller umgås hon med homosexuella kommer hon ha mamma och pappa mot sig. Och det är bara inte rätt.

  • JustMeAndMyLove

    Tack så mycket :) Det r alltid hoppingivande med värmande inlägg!

    Im yours skrev 2008-11-26 21:44:39 följande:


    Jag har inte läst igenom hela tråden. Men, usch vad trött jag blir då människor inte kan respektera var, o ens val av livskamrat. När ska stenålderdammet rammla av eg?Jag önskar dig, o din älskade allt gott. Man får väl hoppas att tiden kommer ifatt alla bakåtsträvare/fördomsfulla personer.Lycka till med allt!
  • JustMeAndMyLove

    Du låter som en stark person!
    Sant att vuxna kan var aelakare.
    Jag själv vägrar gå med på att påstp att barn ens kan vara elaka. Läst mycket psykologi då jag ville bli barnpsykolog. Det är inte förän de är 8 år som de utvecklar empatin ordentligt på en djupare nivå... innan dess är det vi som lär dem hur man ska och inte ska bete sig mot andra. Tvärr lär vissa vuxna (ofta helt omedvetet) sina barn att ha fördommar. Det kan räcka med att de hör en kommentar om invandrare eller homosexuella.
    För barn är föräldrar och andra vuxna några som alltid har rätt, i alla fall i de yngre åldrarna.
    Och säger pappa att invandrare förstör Sveriges ekonomi så vet ju barnet sen att så äre. (bara för att ta ett exempel)

    Sen det här med barns okänslighet, hehe. Det är en annan sak!

    Jobbade på dagis ett halvår och stod en dag i hallen och hjälpte en pojke på med skorna. plötsligt säger han:
    "Fröken, varför har du så små tuttar?"

    Jag som mått dåligt över just den saken hela min ungdom blev ju både generad och lite ledsen. Men för honom var det ju bara något han undrade över! Han vet väl inte att bröst kan vaar känsligt för en tjej i tonåren att svara på.

    Blev långt det här! Vill tacka för alla inlägg! Har läst alla men hinner inte med att svara på ett och ett :)

    Det här med homosexuallitet och pedofili tror jag bottnar mycket i att det ofta är män som förgriper sig på pojkar. I alla fall den statestik jag sett. Det ihop med att homosexuella anses mer sexuella än andra skapar nog en hel del fördomar...

  • JustMeAndMyLove

    Många fina inlägg :9 Jag håller med om allt jag läser!

    Och en flik om det med barns klädsel vill jag lägga till!
    Barn bör få klä sig hur de vill utanför "genusbestämelserna" men utan några påtryckningar från föräldrar.
    Jag som homo och feminist tänker inte tvinga mina döttrar att gå i blått och mina söner att gå i rosa :) Även om jag själv skulle tycka det vore kul! De kommer få välja helt själva.

    Jag kommer däremot vara extra uppmärksam på mina barn om de spelar utanför normen. Barn kan håll amycket innom sig själva när det gäller mobbing och linande och nått sånt får bara inte gå förbi mig.

  • JustMeAndMyLove

    Hehe, ja de lär sig lite konstiga saker på dagis ibland små barn :p Men bara man tar sig tid med ett barn kan man nog få dem att inse saker som att all kärlek är fin och vacker. Tänker på BlygBruds inlägg.

    Min systerson blev väldigt funderas över att M var min flickvän.
    Han kunde liksom inte få ihop det och tyckte därför det var fel. Det var ju inte normalt tyckte han!

    Jag sa aldrig emot utan berättade bara att många är homosexuella och att jag och M älskade varrandra lika mycket som en pojke och en flicka kan.
    Nästa gång jag kom sa han:
    "Det gör inget att ni är kära i varandra, för du kan inte få tjejbaciller och det är ju bra"
    Sen fortsatte han spela tv-spel.

    Jag och syran lyckades hålla oss tills vi kom till köket och sen dog vi av asgarv. Älskar barn! De kan vara så hyperlogiska ibland, hehe

  • JustMeAndMyLove

    Jättehärlig reklam :) Skrivs om den i en tråd som heter "Heja Björn"

    Alltid lika härligt att se sånt


    pandis81 skrev 2008-12-08 11:18:27 följande:
    Har ni sett björn borgs nya tv reklam.Det är vad jag kallar reklam på hög nivå. Det är ett jämställt sverige det. Den gjorde mig väldigt glad.
Svar på tråden Trött och less på att bråka med världen