• altervattnet

kan man ta kort dagen före ?

vi ska gifta oss i en kyrka 3,5 mil ifrån vårat hem, vigseln kommer väl vara vid 15 tiden.
    Sedan ska vi 3,5 mil åt andra hållet till mässen där vi ska ha festen,vid 18-19 tiden.
    Detta känns som att det kommer bli stressigt att hinna till en fotograf mellan vigsel och mat..
    Min kära mor gav då förslaget ( som även hon gjorde) att fota sig dagen innan utan stress etc...

Är det någon som har gjort detta och hur löste ni det med buketten? höll den till dagen efter?
    Är samtidigt lite orolig att man ska skita ner klänningen..

• Svar på tråden kan man ta kort dagen före ?
  • JustMeAndMyLove

Jag är ingen expert men mamam och pappa fotade sig dagen innan för att de ville fotas i studio och mammas blommor höll sig bra!
    Kolla med floristen som gör buketten, de kommer säkert använda oasis att göra buketten med så den håller sig :)

(Men som sagt ingen expert) :)

altervattnet skrev 2008-11-25 21:05:55 följande:
    vi ska gifta oss i en kyrka 3,5 mil ifrån vårat hem, vigseln kommer väl vara vid 15 tiden. Sedan ska vi 3,5 mil åt andra hållet till mässen där vi ska ha festen,vid 18-19 tiden. Detta känns som att det kommer bli stressigt att hinna till en fotograf mellan vigsel och mat..Min kära mor gav då förslaget ( som även hon gjorde) att fota sig dagen innan utan stress etc...Är det någon som har gjort detta och hur löste ni det med buketten? höll den till dagen efter? Är samtidigt lite orolig att man ska skita ner klänningen..
  • DanKat

Blir det inte dyrt om du då ska göra håruppsättning två gånger..? (om du nu ska låta en frisör göra det överhuvudtaget förstås)

• JustMeAndMyLove

Hm... just det ja.. Men tror du inte att man kan låta frisören göra "provuppsättningen" dagen då man ska ta kort?
    De flesta brukar göra en sån innan den stora dagen.

DanKat skrev 2008-11-25 21:18:44 följande:
    Blir det inte dyrt om du då ska göra håruppsättning två gånger..? (om du nu ska låta en frisör göra det överhuvudtaget förstås)
  • WifeJune2009

Fotografera er innan vigseln samma dag, det ska vi göra. Först frissan, smink, lunch, klä sig, transport till fotostället (utomhus förhoppninsgsvis) och sedan vigsel kl. 16. Vår fotografering beräknas ta ca 1,5 h och sedan vill vi ha ca 1 h för oss själva innan vigseln. Det blir görbra!! :)

Lycka till.

• Vill nu

vi har samma upplägg fast vigsle 15.00, så vi hinner nog med bara en liten stund själva innan...

WifeJune2009 skrev 2008-11-25 21:31:57 följande:
    Fotografera er innan vigseln samma dag, det ska vi göra. Först frissan, smink, lunch, klä sig, transport till fotostället (utomhus förhoppninsgsvis) och sedan vigsel kl. 16. Vår fotografering beräknas ta ca 1,5 h och sedan vill vi ha ca 1 h för oss själva innan vigseln. Det blir görbra!! :) Lycka till.
  • Vitt guld

Jag kan rekommendera att fota innan (eller efter!) den stora dagen. Det kan vara skönt både för er och fotografen att slippa stress och tidsbrist. Min bukett höll i över 1 v efter att vi gift oss, men så förvarade jag den svalt i garaget också.

• altervattnet

jag ska göra smink och hår och allt sån`t själv...

Det jag vill komma till är mindre stress, man kommer vara nog uppe i varv att allt klaffar, mat servering vinöppnare, etc...

Så det blir nog dagen före! :)

dock så vill min blivande ta några "coollla kort" dvs kort med bröllopsklänning/ mssdrökt på skoter... något som jag inte vet om jag är så inne på inte iaf dagen före, vill ju fan inte ha olja på klänningen

• ozita

Men isf är det väl mycket bättre att fota dagen efter? Så kan ni ju ta hur coola kort ni vill! Finns ju hur häftiga "trash the dress-kort" som helst som man kan ta. :)

Och pratar du med floristen, så kan hon säkert binda buketten så den håller och rekomendera lite mer hållbara blommor...

• Höstbrud-07

men varför fotar ni inte på bröllopsdagen men före vigseln? Det hinner ni ju utan problem om vigseln är kl 15.

Svar på tråden kan man ta kort dagen före ?