• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • MoonGirl
    Barret skrev 2009-02-02 21:34:14 följande:
    Hej och välkommen tillbaka till livet på BT! Jag har inte riktigt prioriterat dina pdf:er eftersom du ändå inte kunnat titta på dem. Hoppas jag ska hinna fixa det imorgon kväll (det är den enda kvällen när jag åtminstonne kommer hem innan 9 på kvällen). SNART! :)
    Tack, tack!! Jag har verkligen saknat internet & bt!

Jag förstår att du inte har prioriterat mina pdf:er eftersom jag ändå inte haft något internet. Det är lugnt! jag tänkte väl ta tag i inbjudningskorten så fort jag har fått pdf-filen av dig. Vi har förresten fixat toastmaster & toastmadame nu, så deras namn ska skrivas in i inbjudningskorten nu. Skönt att det är fixat i alla fall!

Hur går det med husletandet för er del? Hittat något hus ännu?
  • Barret

Ikväll ska vi på födelsedagskalas efter jobbet och jag vet inte riktigt när jag kommer hem. Blir det skapligt tidigt kan jag säkert hinna med att göra det mesta idag, annars får det bli senare. Gäller bara att komma ihåg det när man har några minuter över...

Med husletandet går det lite långsamt. Vi har egentligen bara hittat ett hus som vi gillade tillräckligt mycket för att buda på det.. Men vi håller hoppet uppe! Snart kommer vi hitta vårt drömhus!

Hur känns det för dig/er nu när ni flyttat då? Har ni hunnit packa upp något? Börjar det kännas som hemma?

MoonGirl skrev 2009-02-03 00:02:25 följande:
    Tack, tack!! Jag har verkligen saknat internet & bt! Jag förstår att du inte har prioriterat mina pdf:er eftersom jag ändå inte haft något internet. Det är lugnt! jag tänkte väl ta tag i inbjudningskorten så fort jag har fått pdf-filen av dig. Vi har förresten fixat toastmaster & toastmadame nu, så deras namn ska skrivas in i inbjudningskorten nu. Skönt att det är fixat i alla fall! Hur går det med husletandet för er del? Hittat något hus ännu?
  • miss u

Välkommen tillbaka. Du har varit saknad.

Det var jättekul på fotograferingen. Gick kanon! Kändes väl lite konstigt, men var mest kul. Tror att alla blev nöja med tillräckligt många bilder så det räcker till ett album. Du missade nåt!

Just nu verkar det inte vara så många som ska på mässan. Vi var på Aros Caterings öppet hus i söndags, så nu har vi bokat porslin. Känns som det mesta är fixat så vi behöver inte gå på mässan. Ska ni gå? Skulle ni beställa tårta hos Håkans bageri eller hur blev det? Vi ska nog beställa därifrån om vi inte hittar nån till ett bra pris i Västerås.

MoonGirl skrev 2009-02-02 19:48:42 följande:
    Hur många här ska gå på bröllopsmässan nu på söndag den 8/2?
  • catarinaw

Håkans bageri, vart ligger dom? Har dom bra pris på sina tårtor, ungefär hur mycket per bit?

• flower75

Tack för tipset!!!!!!! Kanon. Ska kika på det *L*

catarinaw skrev 2009-02-02 20:55:11 följande:
    Flower75: Spotify.com är bäst. Det kostar 99kr per månad och har allt, iaf nästan! :) Jag använder det och kan lätt kopplas från dator till högtalarsystem. Miss U: Klart du kan göra så, bara man har rabatt kupongen :) Lycka till!MoonGirl: Vad roligt! Vart ska ni gifta er då? :)
  • miss u

Håkan Bageri ligger i Hallstahammar. Har för mig att dom tar 37 kr/bit. I Västerås ligger snittpriset på runt 50 kr/bit som jag har fattat det som. Fast man måste hämta tårtan själv, annars tar dom betalt för det också och då sparar man inget (hos Håkans alltså). Är Moongirl som har kollat upp dom och har bättre koll.

catarinaw skrev 2009-02-03 08:51:00 följande:
    Håkans bageri, vart ligger dom? Har dom bra pris på sina tårtor, ungefär hur mycket per bit?
  • Elide

Mysan: har du testat att maila Oliver. Det är så vi fick kontakt med honom.

Nu till en fråga till er alla.

Har setat och funderat på formuleringen till inbjudan. Kan man skriva när det är gifta par: Herr xxxx xxxx och Fru xxxx xxxx.
    Sedan ogifta par: Herr xxxx xxxx och Frökern xxxx xxxx.
    Eller blir det för pompöst och högtidligt?

• miss u

Bröllop är ju högtidigt! Dessutom ska ni ju vara på Stadshotellet så är ju er bröllopsfest rätt pampig om jag får säga det själv, så jag tycker att det kan passa. Beror lite på hur ni formulerat den övriga texten..?

Tessisen skrev 2009-02-03 11:59:42 följande:
    Mysan: har du testat att maila Oliver. Det är så vi fick kontakt med honom. Nu till en fråga till er alla. Har setat och funderat på formuleringen till inbjudan. Kan man skriva när det är gifta par: Herr xxxx xxxx och Fru xxxx xxxx.Sedan ogifta par: Herr xxxx xxxx och Frökern xxxx xxxx. Eller blir det för pompöst och högtidligt?
  • Elide

Så har funderar vi på att skriva:

Vi har nöjet att inbjuda

Herr xxxx xxxx och Fru xxxx xxxx

att övervara
    vigselakten mellan

xxxxx xxxxx
    och
    xxxxx xxxxx

Lundby Kyrka i Västerås
    18 Juli 2009 kl. 14.30

Bröllopsfesten äger sedan rum
    på Stadshotellet i Västerås

Klädsel: Mörk kostym

Vad tycker ni?

• miss u

Jag tycker det låter riktigt maffigt, och riktigt häftigt! Det är ju inte så ofta man blir kallad herr och fru, och är det nångång man ska bli det så är det väl till ett bröllop. Kör på det säger jag!

Tessisen skrev 2009-02-03 12:49:20 följande:
    Så har funderar vi på att skriva:Vi har nöjet att inbjudaHerr xxxx xxxx och Fru xxxx xxxxatt övervaravigselakten mellanxxxxx xxxxxochxxxxx xxxxxLundby Kyrka i Västerås18 Juli 2009 kl. 14.30Bröllopsfesten äger sedan rumpå Stadshotellet i VästeråsKlädsel: Mörk kostymVad tycker ni?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2