• miss u

Västeråsbrudar 2009 del 2

Hej brudar!

Nu är det dags för del 2 av Västerås-tråden. Här tipsar och utbyter idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

En hyfsad kronologisk lista över brudar och vigslar/festlokal:
    Barret ? Badelunda kyrka, Björnögården 090502
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh ? Badelunda kyrka, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka, Västerås stadshotell 090718
    miss_u - Säby kyrka, Hamnmagasinet Borgåsund/Lagersbergs kursgård 090718
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808
    Mangos - Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2
  • MoonGirl

Hej brudar! Nu har jag ÄNTLIGEN internet!!! Weee! Nu har jag många sidor att ta igen här, för ni har varit flitiga med skrivandet!

Hur gick det på secret-boxen (ni som var där)?

Hur långt har alla kommit i bröllopsplaneringen?

Välkommen alla nya brudar!!! CatarinaW: Såg att du ska gifta dig samma dag som mig/oss, vad kul!

Alla: Jag har beställt vigselring nu, kort finns i mitt bildgalleri!

• Rebellen75

Välkommen tillbaka

Har ni packat upp och fixat och donat klart?

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2009-02-02 19:33:22 följande:
    Välkommen tillbakaHar ni packat upp och fixat och donat klart?
    Tack, tack! Ja, vi har fixat och donat här hemma under hela veckan. Vi har inte fixat upp några gardiner ännu, men det kommer. Har i alla fall hunnit tvätta alla gardiner, en bra start i alla fall . Hur går det med eran bröllopsplanering, känns det bra att bröllopet blir i september och inte i maj?
  • MoonGirl

Barret: Har du hunnit fixa pdf-filen till mig?

• MoonGirl

Rebellen75: Vad kul att du ska ner och prova klänning imorgon! Lycka till! Min klänning hänger i garderoben här hemma. Fick åka hit med klänningen dagen innan vi flyttade, för jag ville inte att någon av de som hjälpte oss med flytten skulle se den .

• MoonGirl

Hur många här ska gå på bröllopsmässan nu på söndag den 8/2?

• flower75

Hallå!!! Hur går det där ute??? Jag kan tyvärr inte gå på söndag, ska åka på kryssning med en kompis. Så ni som går FÅR mer än gärna berätta hur det var.

Nu till en annan fråga. Jag har hitta KAONON mycket bra musik till våran bröllopsfest. Nu till mitt problem. Är det nån här som vet ett bra program där man kan ladda ner gratis musik snabbt?????

• catarinaw

Flower75: Spotify.com är bäst. Det kostar 99kr per månad och har allt, iaf nästan! :) Jag använder det och kan lätt kopplas från dator till högtalarsystem.

Miss U: Klart du kan göra så, bara man har rabatt kupongen :) Lycka till!

MoonGirl: Vad roligt! Vart ska ni gifta er då? :)

• Rebellen75
    MoonGirl skrev 2009-02-02 19:45:02 följande:
    Hur går det med eran bröllopsplanering, känns det bra att bröllopet blir i september och inte i maj?
    Känns bra nu. Allt gick och boka om. Men som jag skrev tidigare blir det en hel del bröllop i familjen i år. De har även löst sig med pengar så kan man även ha koll på vilken budget vi har. Vi ska försöka att fixa så mycket vi kan nu före sommaren som man bara kan ta det lugnt i sommar.

Har bokat resa i sommar till Grekland i 3 veckor ( m2b systers bröllop) Där mina barn ska vara med som näbbar. Måste hitta några klänningar till det också. Vi kommer hem 3aug lagom att ta tag i det sista.

Svärmor undrade varför M och N skulle komma till Sverige i sep ( ingen vet något förutom M) Så hon fick komma med nödlösningen att hon inte ville missa brosans 40 år fest.
  • Barret

Hej och välkommen tillbaka till livet på BT!
    Jag har inte riktigt prioriterat dina pdf:er eftersom du ändå inte kunnat titta på dem. Hoppas jag ska hinna fixa det imorgon kväll (det är den enda kvällen när jag åtminstonne kommer hem innan 9 på kvällen). SNART! :)

MoonGirl skrev 2009-02-02 19:45:43 följande:
    Barret: Har du hunnit fixa pdf-filen till mig?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009 del 2