Flytta isär - rätt eller fel??
Jag och min sambo hade ett break för ett par år sedan. Vi bodde visserligen redan isär, men jag kände samma sak som du, jag behövde bara vara för mig själv ett tag. Det blev en rejäl väckarklocka för min sambo. Han blev såklart jätteledsen, men fick tid att tänka över mycket han också. Det tar lite tid för honom att tänka ordentligt på såna här saker, men helt plötsligt kläcker han ur sig värsta visdomsorden. Och nu blev han tvungen att fundera på vad han gjort fel. Det gjorde susen för oss med en paus, jag fick känna efter att jag trots allt verkligen vill ha honom (man behöver inte undra om gräset är grönare på andra sidan, för jag vet hur det kändes när det var "slut", och vet att jag inte vill vara utan honom igen), och han insåg vad han höll på att förlora och att han bör vårda det han har lite bättre.
Mitt råd är att göra det som känns rätt för dig, alltså flytta ifrån honom. Om han verkligen bryr sig om dig ger han dig lite space, vad ska han göra liksom? Gå ut och hitta en ny tjej direkt eller? Då är han ju ändå inget att ha. Det är klart att det är jobbigt för honom, men det får han ta för din skull.
Lycka till!