• JustMeAndMyLove

Secret box? Jag?! Hjälp!

Och så gjorde jag nått jättedumt förstås.
    Visade M en tråd om secretbox liite som en hint bara. Varken jag eller hon viste vad det var innan.
    Låter som en så himla bra morgongåva! Vi har inte haft några som helst ideer om vad vi ska ge varrandra.

Och nu vill hon att JAG ska ge henne secretbox-bilder med.

Jag?!?!

Jag är inte alls särskilt femenin av mig, jag tycker inte alls om .. hur jag ser ut, eller min kropp.. Och jag är väldigt käslig inför att visa upp mig lättklädd.

Hur går sånt där till? Brukar det vara många fotografer som gör såna bilder och vad brukar folk ha på sig?

Vi ska inte gifta oss förän 2010 och jag får redan magsår inför den här grejen :P

• Svar på tråden Secret box? Jag?! Hjälp!
  • JustMeAndMyLove

Tack för alla förslag och förklaringar ni ger!

Det är härligt att höra att det inte bara är "modellsnygga" som gör secretbox bilder. Det får mig att pusta ut lite..

Sitter i lite från förr, har varit retad som liten för mitt utseende och sen i äldre ålder/tonåren gömt mig bakom en fasad genom att klä mig i killkläder, rakat håret..
    Det här kanske kan vara en del i mitt försök att våga tillåta mig vara lite femenin :)

• lillabruden

bara ett litet 'men'.... om du VILL vara maskulin på secret box bilderna så är inte det fel, kom ihåg det!!! Var den din älskade vill ha, digsjälv!

Skönhet kommer i alla former, och hur många är egentligen ''modellsnygga''? Om en modell är en representant för dem övriga så kan jag tycka att Naomi Cambell, Gisele Bunchen och Heidi Klum inte är modeller.

• JustMeAndMyLove

Hehe, sant! Jo, jag börjar få en ide på ungefär hur jag skulle vilja göra fotona :)

lillabruden skrev 2008-11-21 13:58:14 följande:
    bara ett litet 'men'.... om du VILL vara maskulin på secret box bilderna så är inte det fel, kom ihåg det!!! Var den din älskade vill ha, digsjälv! Skönhet kommer i alla former, och hur många är egentligen ''modellsnygga''? Om en modell är en representant för dem övriga så kan jag tycka att Naomi Cambell, Gisele Bunchen och Heidi Klum inte är modeller.
  • lisen85

jag gjorde min för ett tag sen. blev underbart. vill du veta detaljer så hör av dig

• tonårsmorsa

Tror att en duktig fotograf kan göra bra secret box åt alla, oavsett stil. Och inte behöver du ha spetsunderkläder. Tänk t.ex. Björn Borg trosor och boxhandskar. Själv skulle jag kunna tänka mig något på temat "dancing queen", alltså glittrigt, vilt och galet. Och apropå rakat hår/kvinnligt så tycker jag själv att jag ser betydligt mer kvinnlig ut i kortklippt hår än när det är långt. Vad är egentligen kvinnligt?

• JustMeAndMyLove

Sant, kvinnligt och manligt är ett begrepp som suddas ut allt mer. Vilket jag själv tycker är väldigt positivt!

Cool ide med boxningshandskarna! Tränar Kung Fu själv ;)
    Kommit på ideer till nån bild i alla fall, typ vita hipsters och en stor öppen skjorta. Sett sånna foton förr och det kan se riktigt läckert ut :)

Börjar tycka det nästan ska bli spännande att göra de här fotona sen! Nu när man hör så mycket ideer och att det är så många som gör det!

tonårsmorsa skrev 2008-11-22 15:36:04 följande:
    Tror att en duktig fotograf kan göra bra secret box åt alla, oavsett stil. Och inte behöver du ha spetsunderkläder. Tänk t.ex. Björn Borg trosor och boxhandskar. Själv skulle jag kunna tänka mig något på temat "dancing queen", alltså glittrigt, vilt och galet. Och apropå rakat hår/kvinnligt så tycker jag själv att jag ser betydligt mer kvinnlig ut i kortklippt hår än när det är långt. Vad är egentligen kvinnligt?
  • tonårsmorsa

Kul att du gillade idén med boxhandskarna. Ibland kan kombinationen med något typist "manligt" förstärka det kvinnliga, så här kommer ytterligare förslag:
    Snickarbyxor och naket under, lite från sidan så brösten syns så där "lagom".
    Hockeytema - trosor, hockeyrör och klubba

En rätt klassisk bild som jag tycker är väldigt vacker och som förenar det manligt starka med det kvinnligt mjuka är där Frank Andersson (tror jag det var) håller en liten baby i famnen. (Bara en liten parentes apropå kvinnligt/manligt.)

• JustMeAndMyLove

Gud vilka coola idéer! Skulle vara jättesnyggt!

tonårsmorsa skrev 2008-11-22 15:58:46 följande:
    Kul att du gillade idén med boxhandskarna. Ibland kan kombinationen med något typist "manligt" förstärka det kvinnliga, så här kommer ytterligare förslag: Snickarbyxor och naket under, lite från sidan så brösten syns så där "lagom". Hockeytema - trosor, hockeyrör och klubbaEn rätt klassisk bild som jag tycker är väldigt vacker och som förenar det manligt starka med det kvinnligt mjuka är där Frank Andersson (tror jag det var) håller en liten baby i famnen. (Bara en liten parentes apropå kvinnligt/manligt.)
  • fru edlund

Spännande - ni som gjort detta vad har ni fått betala?

• lisen85

det ingick i vår fotografering men tror det kostar under 1000 normalt

• JustMee

fru edlund skrev 2008-11-22 23:05:46 följande:

Spännande - ni som gjort detta vad har ni fått betala?
    Det kan nog kosta alltifrån 1000-4000.
    Själv betalade jag runt 3000 tror jag för 15 bilder eller så.

Har inte heller en "perfekt" kropp, men bilderna vart väldigt fina och är jätteskoj att ha
  • Drom

innan jag kom hit viste jag inte att det fanns nått sant..hehehe

Svar på tråden Secret box? Jag?! Hjälp!