• JustMeAndMyLove

Secret box? Jag?! Hjälp!

Och så gjorde jag nått jättedumt förstås.
    Visade M en tråd om secretbox liite som en hint bara. Varken jag eller hon viste vad det var innan.
    Låter som en så himla bra morgongåva! Vi har inte haft några som helst ideer om vad vi ska ge varrandra.

Och nu vill hon att JAG ska ge henne secretbox-bilder med.

Jag?!?!

Jag är inte alls särskilt femenin av mig, jag tycker inte alls om .. hur jag ser ut, eller min kropp.. Och jag är väldigt käslig inför att visa upp mig lättklädd.

Hur går sånt där till? Brukar det vara många fotografer som gör såna bilder och vad brukar folk ha på sig?

Vi ska inte gifta oss förän 2010 och jag får redan magsår inför den här grejen :P

• Svar på tråden Secret box? Jag?! Hjälp!
  • Esonda

Var bara lugn, detta kan få ditt självförtroende om din kropp att komma upp lite ;) Lovar att du kommer vara så stolt när du gjort det och din brud kommer vara jätte glad och stolt över dig. ;)

• Danielaa

Haha.. De kommer gå så bra! Jag ska oxå göra en till m2b å e absolut inte nöjd me min kropp nånstans å känner mig faktist lite obekväm inför själva plåtningen... Men VET att min m2b älskar både mig å min kropp precis som de e så han kommer bli så glad! Så, tänk så! Din blivande fru älskar ju dig för den du e, å har hon dessutom "önskat" sig de så kan de ju inte bli bättre!

• lillabruden

om du bestämmer dig för att göra detta så hitta en fotograf som du är riktigt bekväm med såklart!!

Det gick en dokumentär för ett tag sedan på tv 3 eller nåt om just en kvinna i New York som gör fotosessioner för tjejer med diverse självförtroende problem. Någon hade haft bröstcancer och tagit bort ett bröst, några hade ätstörningar osv. Statistiken visade att det hjälpte att genomgå en fotosession på det vis som hon gjorde. Det fick typ ta så lång tid som det behövdes och om någon inte klarade av att vara naken direkt så tog dem det successivt och dem som fotades helt nakna fick bäst resultat med självförtroendet. Det var alltså vackra bilder!

Gör inget du inte vill, men det kan vara en erfarenhet med. Fotografen tar dessutom bilder som visar dig i ditt esse, så du kommer att få jättevackra bilder!!!

• JustMeAndMyLove

Sant sant, jag får försöka tänka så :p
    Är också så nervös inför vad man brukar ha på sig. Sett bilder och då äre sånna där jättefina sexiga underkläder och liknande. Äger iiiinget liknande och har aldrig gjort heller.

Jaja, man får hoppas att det bara blir pinsamt/roligt och att det sen blir ett bra resultat :)

Danielaa skrev 2008-11-20 22:35:18 följande:
    Haha.. De kommer gå så bra! Jag ska oxå göra en till m2b å e absolut inte nöjd me min kropp nånstans å känner mig faktist lite obekväm inför själva plåtningen... Men VET att min m2b älskar både mig å min kropp precis som de e så han kommer bli så glad! Så, tänk så! Din blivande fru älskar ju dig för den du e, å har hon dessutom "önskat" sig de så kan de ju inte bli bättre!
  • lillabruden

du kan ju ha vad du vill, brukar du ha sportiga underkläder så ta det, något lite finare märke kanske? Det är dig din älskling vill ha och underkläderna är ju bara en detalj!

• JustMeAndMyLove

Jo man kanske inte behöver ha spets och sånt :p
    Och som du skrev, det kan faktiskt vara nått som kan öka självförtroendet.. Känns inte liiika hemskt när man läser lite trådar här på BT. Många som gör det verkar det som, gäller bara att hitta rätt fotograf då!

lillabruden skrev 2008-11-20 23:36:15 följande:
    du kan ju ha vad du vill, brukar du ha sportiga underkläder så ta det, något lite finare märke kanske? Det är dig din älskling vill ha och underkläderna är ju bara en detalj!
  • lillabruden

personligen hade jag kunnat göra det om det hade varit mer 'siluett' aktigt...alltså mer konst än nått annat. M2b tycker däremot att det är bättre med verkligheten och ser inte det roliga i att titta men inte röra...så jag 'slipper'

förhör dig om lite fotografer! Jag var på The Studio i Malmö och gjorde 'Modell för en dag' med min bästa vän, det var jättekul och dem var jättesnälla och duktiga. Visst, det var ju vanliga foton, men innan oss fotade fotografen en gravid kvinna som bara hade hipsters, hon verkade super nöjd

• silvera

Ni skulle ju faktiskt kunna göra en secretbox tillsammans,
    så får ju du lite att kika på också!

Jag arbetar lite på att jag och min man ska göra något liknande tillsammans,
    å jag har "förvarnat" honom att om jag blir gravid, så ska vi fota oss,
    och det är han med på.
    Ingen av oss är modellsnygg, och jag har alldeles för många kurvor,
    men jag tänkte mig svartvita foton, där vi är nakna, utan att visa något...

Glad

Borde plugga istället för att sitta här...
  • Stjärnblomma

Jag är 45 och inte direkt trådsmal, ändå var det en riktig kick att göra en secret box, trivs faktiskt bättre i min kropp nu. Hade en kvinnlig fotograf som var lättsam och avslappnad, så man kom snart in i det.

Använder ofta spetsunderkläder så för mig var det naturligt att använda sånt, men jag tror absolut inte man måste vara så stereotyp för att det ska bli fint. Har man en duktig fotograf så kan denne säkert anpassa sig efter ens önskemål. På en av de finaste bilderna jag tog hade jag mannens uppknäppta skjorta på mig. Man kan ta profilbilder, vara inlindad i tyll eller sidentyg, ett par vanliga bomullstrosor med liten spetskant skulle säkert bli fint i rätt vinkel... men en liten tuffare stil skulle säkert också bli bra, om det är mer ens egen stil, t.ex. svarta boxershorts och bar överkropp skulle kunna funka - fråga när du letar fotograf vad de har för idéer.

Svar på tråden Secret box? Jag?! Hjälp!