• andbeyond

Örebro Bröllop 2009

Hej!

Verkar som att de tidigare Örebro-trådarna har handlat om bröllop 2008. Någon mer än jag som gifter sig i Örebro-trakten 2009?

Vore härligt att kunna utbyta idéer och upptäckter i sökandet efter blommor, tårta, lokaler osv.

(Jag gifter mig den 22/8 2009 i Boo Kyrka (Hjortkvarn) och har festen på Gällersta Forngård.)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-24 14:28

30/5 Snyggelina - Ekeby Kyrka
    27/6 MaSe - Mosjö Kyrka
    25/7 Goretex - Lärnäs Kyrka
    25/7 WinterorSummer - Rosendal
    8/8 Med stor förväntan - Kils Kyrka
    8/8 Panthera - Lillkyrka Kyrka
    8/8 Agtiwi - Landskyrkan Askersund
    22/8 andbeyond - Boo Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-03 09:15
    28/2 Pirayamajja - Hammarskyrka
    30/5 Snyggelina - Ekeby Kyrka
    27/6 MaSe - Mosjö Kyrka
    4/7 Krtek - Askersund
    25/7 Goretex - Lärnäs Kyrka
    25/7 WinterorSummer - Rosendal
    8/8 Med stor förväntan - Kils Kyrka
    8/8 Panthera - Lillkyrka Kyrka
    8/8 Agtiwi - Landskyrkan Askersund
    22/8 andbeyond - Boo Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 09:45
    Brudlista, skriv gärna in er även de som står med ovan. Lättare att hålla listan aktuell på det sättet :)
    www.brollopstorget.se/Forum-5-65/m3233957.html

• Svar på tråden Örebro Bröllop 2009
  • andbeyond

Jag är ute hos familjen och kommer vara i julstämning under några veckor framöver. Bröllopsplanering får vänta... :)

Vill bara önska er alla en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR.

• Krtek

GOD FORTSÄTTNING OCH GOTT NYTT BRÖLLOPSÅR!

Hoppas alla har en skön ledighet från arbeten och passar på att även ta ledigt från bröllopsplanerandet. (Det gäller naturligtvis inte Januari och Februari planerarna.)

Vi har tyvärr fortfarande inte fått tummen ur men det får väl bli ett nyårslöfte om att öka takten. (Får nog också bli ett nyårslöfte om att ta sig till gymmet lite oftare, det vore väl trevligt om man var i någorlunda form till bröllopet) Har ett tag försökt gömma mig bakom katten Gustafs devis " I am in shape, round is a shape!"

Pirayamajja: Vad är det du undrar över? Som tidigare sagts så är kopplingen till Askersund sambon som ursprungligen är från Örebro. Släkten är dock spridd i området från Motala upp till Örebro därav platsvalet. Vi bor själva på andra sidan pölen i Jkpg.
    En liten fråga, vad är det du kräver av toastmadame? Rent spontant, enligt mig, så ser jag inget behov i att toasten är allt för engagerad redan nu. Det skulle jag i så fall lägga på värdparet, har dock missat om ni skulle ha det eller inte. Om det är så att du/ni utkräver ett större engagemang och ansvar av toasten så tycker jag att du bör konfrontera henne. Kanske inte säga rakt ut att du tycker att hon är oengagerad men kanske bestämma en tid tillsammans med henne och tärnan för att gå igenom vad som är gjort, vad som skall göras samt vems ansvar det är att få det gjort.

Som vanligt så drar mina inlägg iväg. Jag slutar nu....;)

• love4life

Jag måste också hoppa in i denna tråd! Vi gifter oss i Sköllersta Kyrka 16 maj. Sitter just nu och slipar det sista på inbjudningskorten, som ska skickas ut i början av januari. Började se över planeringen i somras, och tyckte då (som så många andra i min omgivning) att vi var ute i vääääldigt god tid. Efter en super-intensiv höst är jag nu glad att jag började i tid, nedräkningen har nu börjat på allvar! =)

• MaLevi

Äntligen!

Vet inte om jag får vara med i tråden, alla verkar ha kyrkbröllop. Vi kommer att gifta oss borgligt i Örebro och ha en brakfest efter.
    Än så länge är det mesta hemligt, endast vi och tärnan som vet, och så nu i denna tråden lite försmak

Vi har ett datum nästa år men jag har bara allt i huvudet ska i början av året börja "jaga" allt.

Det jag vet är att:
    Ringen utformande har jag bara i mitt huvud, har inte hittat den ännu. Förlovningsringen är hamrad, vill gärna ha hjärtan på ringen...
    Festen kommer att hållas för en liten skara på runt 50 personer.
    Ingen traditionell bröllopsklänning, utan mera en finare klänning (men vem vet jag kanske ändrar mig när jag går in i en bröllopsaffär, det tror min tärna iaf )

Nu ropar barnen så jag måste gå men jag hoppas jag får vara med för jag behöver all hjälp jag kan få Just nu är jag bara så GLAD och upprymd så jag vet inte hur jag ska kunna hålla allt hemligt tills vi skickar inbjudningskorten....

• Pirayamajja

Gott nytt år på er!

Krtek:
    Sorry, jag missade det du skrivit om din sambo. Jag var nyfiken om det var någon man kände igen.... Kul att ni valt Askersund...fin stad tycker i alla fall jag.
    Problemet med toastmastern är att hon nyligen har skaffat en sambo. Och jag är jättelycklig för hennes del för det behöver hon. Innan det var hon jätteengagerad i allt vad som gällde hennes vänner, nu vill hon knappt träffa någon av oss. Alla vi i "gänget" tycker att hon har förändras. Jag har tyvärr inget värdpar men har inom gänget min toastmaster, min tärna och en annan tjej som ska hlälpa med allt smått och gott. De två sistnämnda är jättesnälla och hjälpsamma men toastmastern vill inte ha någon hjälp. De andra vännerna har frågat om de ska hjälpa men hon vill inte ha någon hjälp. Grejen är den att jag är inte den som gärna tar hjälp av andra, jag kan klara mig själv tror jag. Men när vi först pratade om att hon skulle vara toastmaster så tog hon på sig en massa ansvar frivilligt och det är väl det jag är rädd ska falla i stöpet. Men jag ska göra som du föreslog så fort helgerna är över. Jag ska sätt mig ner med henne och kolla av stämmningen.

Jag skriver också alltid för långt =) Alutar nu. Gott nytt år på er allihopa!!!

• Prazzen

Åh här vill jag också vara med

Vi gifter oss den 22 augusti.
    När det gäller plannering så har vi kommit så långt att vi har bokat festlokal och bestämt oss för kyrka.
    Har sedan massor idéer kring färtema, klänning, ringar mm i huvudet men ingenting bestämt än.

Gott Nytt bröllopsår på er alla!

• Niccisen

Hej på er tjejer.
    Här börjar man få smått panik. Bara 8 dagar kvar, eller egentligen sju, den här dagen är ju snart slut. Och jag känner inte att jag har koll på någonting.

Kan dessutom inte låta bli att känna mig lite besviken över att sambon fick en ålandskryssning som svensexa och min möhippa verkar bli flyttad till nån gång efter bröllopet eftersom mina kompisar inte lyckats få ihop någon. De är 4 stycken som ska hitta en tid. Vet att det beror på att en av tjejerna är sjuk, men lite bittert känns det.

Vårt bröllop är ju i kombination med sonens dop, så kanske inte borde förvänta mig för mycket? Jag vet inte.

Måste säga att det här med att smyga iväg och gifta sig borgerligt... Bara känns mer och mer lockande ju närmare kyrkbröllopet vi kommer.

Jaja nu har jag klagat färdigt:)

• MaLevi
    Niccisen skrev 2009-01-02 20:26:46 följande:
    Hej på er tjejer. Här börjar man få smått panik. Bara 8 dagar kvar, eller egentligen sju, den här dagen är ju snart slut. Och jag känner inte att jag har koll på någonting. Kan dessutom inte låta bli att känna mig lite besviken över att sambon fick en ålandskryssning som svensexa och min möhippa verkar bli flyttad till nån gång efter bröllopet eftersom mina kompisar inte lyckats få ihop någon. De är 4 stycken som ska hitta en tid. Vet att det beror på att en av tjejerna är sjuk, men lite bittert känns det. Vårt bröllop är ju i kombination med sonens dop, så kanske inte borde förvänta mig för mycket? Jag vet inte.Måste säga att det här med att smyga iväg och gifta sig borgerligt... Bara känns mer och mer lockande ju närmare kyrkbröllopet vi kommer.Jaja nu har jag klagat färdigt:)
    Är det detta som kallas bröllopsnerver som spökar Du ska se att det kommer gå hur bra som helst!!! Allt kommer att gå smidigt och som planerat. Möhippan blir av ska du se och visst kanske lite trist att det inte blir innan, men då har du något att se fram emot
    Även om bröllops och dopet är samtidigt kan man göra det väldigt fint. Hur har ni planerat det?
    Jag har ju själv inte genomfört något ännu men vet kompisar som har gjort liknande. De smyckade gången i kyrkan med säsongens blommor (björk under sommaren) och hade lite separat dop och sen ett fint, lättsamt och kort bröllopsakt. Solosångare som sjöng, hade en av kompisarna. Men så var hon med i kör oxå
    Man kan hitta på mycket, bara fantasin som sätter gränserna!!!
    Lycka till!
  • andbeyond

Välkomna hit Örebrobrudar love4life, prazzen, niccisen och malevi!

Ju fler vi är desto bättre! Självklart är man välkommen hit oavsett bröllopsdatum och oavsett om man gifter sig i kyrka el. borgerligt (Winterorsummer gifter sig också borgerligt förresten).

Niccisen, LYCKA TILL! :) Jag hoppas att du får en underbar dag, och tänk på att alla säger att man är så inne i att det är ens bröllopsdag att inga smådetaljer märks. Så oroa dig inte, du har koll och det som du inte har koll på ordnar sig det med!
    *Har en liten extra möhippa för Niccisen här i tråden - mycket choklad, bubbel och hemliga äventyr väntar* :)

Prazzen, jag gifter mig också den 22/8 - vilken kyrka har ni valt?

• Prazzen

Vi har inte bokat någon kyrka än tyvärr.
    Den kyrkan vi funderar på och hoppas kunna boka hade som policy att man inte fick boka förrän efter nyår.
    Så hoppas på att vi får den kyrkan annars blir jag ledsen.

Svar på tråden Örebro Bröllop 2009