• andbeyond

Örebro Bröllop 2009

Hej!

Verkar som att de tidigare Örebro-trådarna har handlat om bröllop 2008. Någon mer än jag som gifter sig i Örebro-trakten 2009?

Vore härligt att kunna utbyta idéer och upptäckter i sökandet efter blommor, tårta, lokaler osv.

(Jag gifter mig den 22/8 2009 i Boo Kyrka (Hjortkvarn) och har festen på Gällersta Forngård.)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-24 14:28

30/5 Snyggelina - Ekeby Kyrka
    27/6 MaSe - Mosjö Kyrka
    25/7 Goretex - Lärnäs Kyrka
    25/7 WinterorSummer - Rosendal
    8/8 Med stor förväntan - Kils Kyrka
    8/8 Panthera - Lillkyrka Kyrka
    8/8 Agtiwi - Landskyrkan Askersund
    22/8 andbeyond - Boo Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-03 09:15
    28/2 Pirayamajja - Hammarskyrka
    30/5 Snyggelina - Ekeby Kyrka
    27/6 MaSe - Mosjö Kyrka
    4/7 Krtek - Askersund
    25/7 Goretex - Lärnäs Kyrka
    25/7 WinterorSummer - Rosendal
    8/8 Med stor förväntan - Kils Kyrka
    8/8 Panthera - Lillkyrka Kyrka
    8/8 Agtiwi - Landskyrkan Askersund
    22/8 andbeyond - Boo Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 09:45
    Brudlista, skriv gärna in er även de som står med ovan. Lättare att hålla listan aktuell på det sättet :)
    www.brollopstorget.se/Forum-5-65/m3233957.html

• Svar på tråden Örebro Bröllop 2009
  • Blina

11 juli i Nora kyrka! men bor annars i Uppsala.

• Krtek

Jaha då börjar man komma lite närmare då.....

Färger är valda och inbjudningar börjar gå ut. Catering börjar bli klart. Provandet av klänningar har påbörjats. Mannens klädsel är dock än så länge odefinierad.

Vad ska brudgummarna ha på sig hos er?

Hur gör ni med underhållning, dj, liveband eller dator?

Ha det gott!

• ToBeMrs

Krtek: Brudgummen tänker ha svart kostym, så jag anpassar mig efter det. Hoppas att han ska komma på att väst är väldigt fint till ;)

Underhållningen blir musik via datorn och CD:skivor som backup. Brorsan kommer förhoppningsvis tacka ja till att vara ansvarig för detta

• 4ever2

Min blivande vill ha smoking men vi har nog bara kostym som dresscode.
    Vad finns det för andra alternativ, utom kostym och frack? Det enda jag vet är såna där långa kavajer men min m2b är ganska kort så det passar inte riktigt...

Som underhållning ska vi satsa på en dator. Ett liveband kan aldrig spela alla dina favoritlåtar. Och datorn gör oftast jobbet bättre än vad många dj gör.

• Krtek

Nu har klämnning provats och handpenningen är lagt. Fasiken va' kul när man hittar det man vill ha! En underbar lördag.

Fick dock nej från frisören som vi tillfrågade, de kunde tyvärr inte ta jobbet då ingen jobbar den lördagen - så är det när man väljer att gifta sig mitt i semestertider.

I alla fall, tar tacksamt emot tips på frisörer. Är det någon som känner till frisörerna i Askersund? I andra hand kan man ju åka till Hallsberg. Alla tips är värdefulla.

Trevlig helg!

• Glimta

Hej!
    Vi gifter oss 11/7 i Askersund och jag är också väldigt tacksam för tips på frisörer i den trakten!

• ToBeMrs

Klänning klar!! =) Blivande maken såg aldrig klänningen på eftersom han matade bebis precis när jag provade den. Jag hade kanonhjälp av en kär vän som verkligen hade blick för vad jag passade i! Dessutom var personalen hur bra som helst och alla var överens om att jag hittat rätt klänning. Tur det!

Jag åkte till Zari i Degerfors, för jag ville ha allt att prova på en gång och där har de MYCKET att välja på! Väldigt bra service måste jag säga, men jag iofs träffat de flesta i personalen på ett bröllop i somras

• heandi

Jag bor i Askersund och går alltid till Studio Chess. Där jobbar en kille som har arbetat i bland annat Paris. Han är så duktig på att se vilken färg, frisyr man passar i. Han ska absolut få göra min brudfrisyr! Han är ett säkert kort.
    Sen har vi även Trivsamt som också är suveräna. Där är det alltid lång vänte tid, så där är rådet att vara ute i tid. Studio Chess killarna är nya så de har inte arbetat upp samma kundkrets ännu. Men det börjar bli lite tajt med tider där me...
    Det är mina tips om frisörer i Askersund.

• Med stor förväntan

Hej!

Har ni tips på frisör som gör både håuppsättning och smink?

Hur gör ni med festprogram? Ska ni trycka det? I så fall var? Pris?

• ToBeMrs

Med stor förväntan skrev 2009-01-25 15:40:47 följande:

Hej!Har ni tips på frisör som gör både håuppsättning och smink?Hur gör ni med festprogram? Ska ni trycka det? I så fall var? Pris?
    Jag vet att Hair and Beauty center gör både makeup och hår, men det är ganska dyrt. Jag ska göra makeupen där eftersom de sminkar med I.D.

Jag gör festprogram själv. Älskar att pyssla och fixa, men roligast är helt klart det första och andra exemplaret M2B kommer säkert att hjälpa till med innehållet, men designen gör jag!
Svar på tråden Örebro Bröllop 2009