• SaraPayam

En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2

Hej igen tjejer

Finns det fler än jag som behöver gå ner i vikt?
    Jag vill gå ner i vikt för min egen skull, för at orka röra på mig mer och få mer energi och ork över till annat samt för att avlasta min rygg.
    Häng på med tips och trix - tillsammans kan vi ro varandra i land... Så vad säger ni, är ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:36
    SaraPayam - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 18:46
    Gröna brudens - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 21:51
    ElinDLB - Nutrilett

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 11:32
    Andbeyond - Äter mindre portioner

Esonda - Äter hälsosamt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 09:35
    Tindragull - GI
    Berglinlingström - GI
    Bride in leather - Naturdiet & LCHF
    Primulakarlsson - Viktväktarna
    Lönnsjö - Viktväktarna
    Plummis83 - Tallriksmodellen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 11:17
    Leeeloo - Äter "vanlig mat" & räknar kalorier
    Gyllenfru - Motionerar, äter mindre socker & nyttigare mat

• Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2
  • Baby S
    carolaj83 skrev 2009-01-21 10:31:06 följande:
    Baby S -precis
    Du rekommenderar de alltså? Jag har gluttat mer än en gång på hemsidan, men är så velig. Jag ska klara min målvikt själv liksom (även om jag ju inte gör det...)
    Envis kanske..?
  • lönnsjö

Feber, ingen promenad idag. Dagisbaciller är tuffa att bli av med!!! Barnen har varit sjuka så det var ju väntat. Konstigt men jag längtar efter att komma ut på min promenad...är jäkligt jobbigt när man väl går där och flåsar men jag längtar ändå. Blir peppad.
    Köpte gångstavar igår efter jobbet, en pulsklocka också så nu ska här motioneras minsann
    Har två kompisar som varit med i Viktklubb och de är jättenöjda, nådde sina mål. Jag var också med men jag orkade inte skriva in allt jag åt så det rann ut i sanden. Men det är nog bara en vanesak. Har man inte tid att föra in det på datan direkt kan man ju skriva upp allt man äter på en minneslapp eller liknande och föra in allt på kvällen eller när man nu har lite tid över.

• Esonda

jaha, har vart ute i 4 timmar idag coh pimplat.. :P fått motion genom att ta mig från bilen till en bit ut på sjön... känns härligt och nu är jag helt slut!!

• lönnsjö

Esonda: Har ju glömt att fråga om hälsovakten, hette det så? Var hittar man den?

• carolaj83

rekomenderar verkligen viktklubb lite jobbigt i början med allt skrivande men man kommer in i det

• berglinlindström

har inte varit här på ett tag pga familjen har legat sjuka till och från. så detta med vikten är inte rolig nu väl ska vägas på måndag

• SaraPayam

Hur går det för er tjejer...?

Här går det inget vidare, har haft ont i halsen i 3 veckor nu...men idag tänka jag börja träna lite smått igen....börjar få lite smått panik att jag inte kommer hinna gå ner de där kg....

• andbeyond

Ingen panik! Det kommer ordna sig ska du se! Jag har också varit förkyld mycket i början av året men nu har jag kommit igång igen. Har börjat på balett också, så kanske det finns en liiiten möjlighet att jag kommer se graciös ut i bröllopsklänningen ;)

Ligger still på mina 67kg (har gjort sedan december) men känns som att kroppen förändras ändå. Och det är ju skönt att jag kan hålla vikten trots jul, nyår, mammas 60-årskalas och förkylning. Det här med att se positivt hjälper.. :)

Ikväll är det skivstång på Friskis. Box med en väninna på söndag, balett på måndag och medelpass på onsdag. Full fart! (Så lite godis på lördag är väl ok?)

• SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-02-13 10:00:18 följande:
    Ingen panik! Det kommer ordna sig ska du se! Jag har också varit förkyld mycket i början av året men nu har jag kommit igång igen. Har börjat på balett också, så kanske det finns en liiiten möjlighet att jag kommer se graciös ut i bröllopsklänningen ;)Ligger still på mina 67kg (har gjort sedan december) men känns som att kroppen förändras ändå. Och det är ju skönt att jag kan hålla vikten trots jul, nyår, mammas 60-årskalas och förkylning. Det här med att se positivt hjälper.. :)Ikväll är det skivstång på Friskis. Box med en väninna på söndag, balett på måndag och medelpass på onsdag. Full fart! (Så lite godis på lördag är väl ok?)
    Men oj vad kul med balett Tror inte att det finns någr sånna kurser här i Jönköping...annars hade det vart jättekul

Jo men det är väl klart att man måste få unna sig lite gott med Vi hade tre-års dag i onsdags, så vi hade det lite mysigt med middag & sen åt vi semla till efterrätt...mums vad gott det va....men 1 / år kan ju inte vara så farligt

Imon ska vi provsmaka maten inför bröllopet, så det ska bli lite spännande...ska även träffa frisören osv

Tänkte ut å promenera en sväng....det är ju bättre än inget i alla fall...
Svar på tråden En tråd för oss som vill gå ner 10 - 20 kilo! Del 2