• Limbolight

Vet inte hur jag ska säga det till mina föräldrar....

Har ett litet problem.. eller för mig ganska stort..
    Saken är den att jag ställde in vårt bröllop i augusti i år pga av min sambos alkoholproblem. Mina föräldrar hade då erbjudit sig att betala för festen, men sa i samma veva att de inte ställde upp på ett bröllop med de förutsättningarna. Nu har vi kommit tillrätta med problemet och bestämt nytt datum, men jag vet inte hur jag ska berätta det för dem. Tänk om de inte vill ställa upp en gång till? Har nog inte möjlighet att spara ihop de pengarna själva... Vad tror ni? Nån som har ett bra tips på hur man kan lägga fram det lite fint?

• Svar på tråden Vet inte hur jag ska säga det till mina föräldrar....
  • 2time

Inte illa ment men augusti-november låter lite snabbt för att komma till rätta med alkoholproblem. Nu låter jag som om jag vore 100 år men om jag hade varit dina föräldrar så hade jag nog inte gått med på att betala förrän han varit nykter ett år i allafall.

• mme Plantier

JAg kan nog också tycka att det är raskt marscherat att redan nu känna att ni kommit tillrätta med problemen. Men jag hoppas verlkigen ni har lyckats, vore ju underbart!
    Ni kanske ska sätta datumet så långt fram att du vet din sambo klarar sig och så samtidigt hinner ni ju spara ihop lite pengar..

• JustMeAndMyLove

Jag tycker ni kan låta det gå längre tid. För även om Ni är säkra så kan dina föräldrar behöva bygga upp förtroendet för honom igen.

Jag önskar er lycka till, det är inte en liten sak ni kämpar med.

:)

• Limbolight

Förstår hur du tänker... det är ju inte lätt när man inte känner personen. Men det har faktiskt gått över förvåntan bra och han råkade ut för något som gjorde att han verkligen blev rädd och förstår allvaret i situationen.

Dessutom är det ju så att allt annat är ju redan innhandlat och om vi väntar längre blir kläder för små och en massa presentkort på sminkning och håruppsättningar brinner inne. Detta gör att vi kommer att förlora en massa penagar i stället.

• JustMeAndMyLove

Då är det nog bra att bara ta mod till sig och prata med dina föräldrar.

Men ta med killen så han också är med och kan förklara ch få dem att förstå :)

Limbolight skrev 2008-11-18 10:37:13 följande:
    Förstår hur du tänker... det är ju inte lätt när man inte känner personen. Men det har faktiskt gått över förvåntan bra och han råkade ut för något som gjorde att han verkligen blev rädd och förstår allvaret i situationen. Dessutom är det ju så att allt annat är ju redan innhandlat och om vi väntar längre blir kläder för små och en massa presentkort på sminkning och håruppsättningar brinner inne. Detta gör att vi kommer att förlora en massa penagar i stället.
  • Augusti2010

Eftersom föräldrarna klargjorde att de inte ställde upp på bröllop under rådande förutsättningar har jag full förståelse för om de inte ändrar åsikt bara sådär. Min åsikt är att man absolut inte kan förvänta sig av sina föräldrar att betala bröllopet, men det är inte heller schysst att hålla er på sträckbänken och ge otydliga besked. Prata med dem, berätta att ni nu bestämt er en gång för alla, säger de fortfarande att de kan tänka sig att betala men inte förrän de är säkra på hans nykterhet eller nåt liknande tycker jag du kan kräva raka besked för att kunna planera bröllopet rent ekonomiskt.

• mme Plantier

Måste fråga nu när jag funderat lite..
    Hur länge har ni haft ett förhållande och hur gamla är ni?

• Limbolight

vi har varit ihop i tio år och e 30 och 31 år gammla. Vi har tre barn.

• Villemoa

Varför undrar du det?

mme Plantier skrev 2008-11-18 10:56:26 följande:

Måste fråga nu när jag funderat lite..Hur länge har ni haft ett förhållande och hur gamla är ni?
  • Limbolight

jag undrade oxå lite faktiskt!!

Svar på tråden Vet inte hur jag ska säga det till mina föräldrar....