• ullis3­3
    Äldre 17 Nov 09:01
    4332 visningar
    32 svar
    32
    4332

    Någon som planerar för 2010?

    HEJ! Jag är ny här inne jag och min sambo har lite smått börjat planera för 2010, inget datum bestämt men ialla fall att det är dags nu, vi firar 15 år ihop 2010.
    Vi är ute i god tid så att vi hinner spara pengar och tänkte att om vi bestämmer oss för ett år ialla fall så får man lite mer press att faktiskt börja spara,vi har pratat många år om detta och skojar alltid om att det kommer att bli ett välplanerat bröllop.

  • Svar på tråden Någon som planerar för 2010?
  • smörbu­llen
    Äldre 20 Nov 09:48
    #21

    Hej Vi har också funderat på 2010. Vi har pratat lite om Maj månad men har inget datum nu. Vi träffades 06 och förlovade oss 07. Min sambo har varit gift innan men inte jag.

  • Majsan­B
    Äldre 20 Nov 10:36
    #22

    Hej!
    Vi ska också gifta os 2010. Dagen inan allahjärtan. Vi håller på med gästlistan nu. Det blir så otrolit många. Har bestämt att vi bara ska lite migel med snitar och tårta efter åt så vi kan hålla nere kosnaden lite. Jag och min sambo har diskuterat det och komit fram till vart gränserna ska gå. Också där vart sätter ni gränserna för vilka ni ska bjuda?

  • pandis­81
    Äldre 20 Nov 10:38
    #23

    Vi har redan en tråd som har varit igång ett tag för oss brudar som gifter oss under 2010. Så hade varit väldigt trevligt om ni ville samlas där istället.

    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

  • MrsWin­dh
    Äldre 20 Nov 11:01
    #24

    Nyår 2010 sååå romantiskt!!
    Det skulle jag oxå kunna tänka mig, men vi ska trottsa vädergudarna och gifta oss på MIDSOMMAR 2010! Här nere i söder brukar det regna denna dag, i somras haglade det t.o.m! :-O

    Men som sagt vi räknar med regn så blir det en överraskning om solen skiner!

    Jag tycker oxå att planering är halva nöjet! Jag har hittat en drömklänning, men vågar ju inte köpa - ifall att jag ångrar mig (på klänningen alltså - inte att gifta mig med min älsklin!)

    Kul instiativ att starta en ny tråd för oss "nya" 2010 brudar!


    Newlimits skrev 2008-11-18 11:47:03 följande:
    Imyours: Vi ska också gifta oss på nyåresafton 2010-2011!! Längtar i MÄNGDER.Lokal, kyrka känns viktigast för mig i dagsläget att fundera på, sedan kikar jag på bilder av allt annat, klänning, ring, blommor, dekorationer m.m.
  • MrsWin­dh
    Äldre 20 Nov 11:02
    #25

    Oj hur stavar jag? Hahaha ursäkta..

    /A

  • pandis­81
    Äldre 20 Nov 11:08
    #26

    Tycker att även ni "nya brudar" kan vara med i våran tråd.
    Hur vi har kommit i planeringen är helt olika från brud till brud så alla är välkomna dit istället för att vi brudar sitter i olika trådar.
    Varför inte slå ihop oss och dela våra planeringar,tips och idéer.
    Men det var ju bara mitt förslag. Ni får ju självklart stanna kvar här också.


    MrsWindh skrev 2008-11-20 11:01:31 följande:
    Nyår 2010 sååå romantiskt!!Det skulle jag oxå kunna tänka mig, men vi ska trottsa vädergudarna och gifta oss på MIDSOMMAR 2010! Här nere i söder brukar det regna denna dag, i somras haglade det t.o.m! :-OMen som sagt vi räknar med regn så blir det en överraskning om solen skiner!Jag tycker oxå att planering är halva nöjet! Jag har hittat en drömklänning, men vågar ju inte köpa - ifall att jag ångrar mig (på klänningen alltså - inte att gifta mig med min älsklin!)Kul instiativ att starta en ny tråd för oss "nya" 2010 brudar!
  • MrsWin­dh
    Äldre 20 Nov 13:14
    #27

    Okej jag traskar över då

  • pandis­81
    Äldre 20 Nov 13:16
    #28
    MrsWindh skrev 2008-11-20 13:14:01 följande:
    Okej jag traskar över då
    vad trevligt.. hoppas att fler följer efter dig så att vi kan samla våra idéer
  • Leilan­i
    Äldre 23 Nov 16:12
    #29

    Hej!

    Jag och min sambo planerar vårat brölopp den 14 Augusti 2010. Vi har varit förlovade sedan den 17 mars 2008 och har idagsläget varit ihop i 3,5 år samt bott ihop i 3 år.

    Vi har planerat att spara ca 5.000 i månaden så vi landar nog runt 110.000 fram till det datum vi ska gifta oss och det känns som en ganska bra budget samt att framförallt mina föräldrar kommer lägga till en slant vid sidan av.
    Vi har kommit en bit på vägen trots att vi satte vårat datum för ca en vecka sedan. Bröloppet ska vara på en öte där min pappa bor så just nu har han fått i uppdrag att fixa i ordning den, sen har vi gjort lista på vilka vi ska bjuda, skickat offerterförfrågningar till en massa bussbolag som ska frakta gästerna dit, samt tittat på vissa blomsterdektorationer samt tennglass som vi ska beställa efter julstöket som alla gäster ska få som minne.

    Det känns jätte skoj att vara igång och planera det hela och jag hoppas jag kommer få många tips och råd, samt ge tips och råd till folk här på sajten :)

  • Marie6­891
    Äldre 10 Feb 17:38
    #30

    Hejsan!
    Vi ska gifta oss den 6 februari 2010. Vi har bokat kyrkan redan idag, eftersom det är en mycket populär kyrka och datumet är mycket speciellt (vår 4 års dag). Vi ska försöka att hålla kostnaderna nere med hjälp av föräldrar och bra planering. Sparar så mycket det går varje månad. Allt från 200 till 7000. Vi ska inte ha något stort bröllop utan bara den närmaste släkten och vännerna, vilket ändå blir ca 75-80 pers.

    Kul om fler har lite tips och råd för att kostnaderna inte ska skena ut totalt.

  • ettem
    Äldre 10 Feb 20:41
    #31

    Har precis börjat planera för bröllop 2010!! Vi har varit ihop över sju år och har en femårig son, och att gifta oss har vi alltid tänkt göra- men när...?

    Har fastnat för 101010, men det är en söndag och det ställer ju till det en del. Vill inte "tvinga" gästerna att ta en semesterdag en måndag.
    MIN plan är att ha festen på lördagen, och bröllop/brunch/tårta på söndagen, Tror att det kunde bli hur trevligt som helst, då får alla släktingar och vänner chans att träffas och ha trevligt innan sjäva vigseln, så blir inte själva bröllopsdagen någon stel tillställning.

    Men, men, vi är ju två som skall gifta oss, och sambon är inte lika inne på söndagsbröllop med bakfulla gäster...
    Så vi SKA gifta oss under hösten 2010 (så mysigt med massa ljus och alla vackra höstfärger, och gästerna är inte uppbokade på massa sommarfester & semesterplaner), men när är som sagt något oklart just nu
    Me huvudsaken är trots allt att vi faktiskt gifter oss, (tycker inte minst femåringen som tjatat på oss ett bra tag nu!)

  • ninni8­4r
    Äldre 10 Feb 20:48
    #32

    hej hej. 9 januari 2010 är det dags för oss!

Svar på tråden Någon som planerar för 2010?