• AndLisa

Panik! Hjälp!

Vet inte vad jag ska göra! Sambon har blivit uppsagd från sitt jobb pga. arbetsbrist.
    Eftersom jag pluggar är det lite panik nu! Vi har precis flyttat in i vår drömlägenhet som har blivit dyrare än den gamla. Mitt studiebidrag från CSN räcker inte ens till lägenhet + lån varje månad.

Sambon är inte med i a-kassan eller facket tyvärr. Han är första års montör (snart elektriker) och eftersom tiderna har varit så bra för hantverkare länge nu så är det få som är med i fack eller a-kassa.
    Med 1 månads uppsägningstid ser det dystert ut just nu..finns få jobb och många sökande inom elbranschen.

Någon som har något förslag på hur vi ska överleva?
    /Lisa

• Svar på tråden Panik! Hjälp!
  • AndLisa

tror inte det...inte vad jag kan läsa mig till iallafall! Dock bara kvalificerad till grundersättning vilket är 320 kr. per dag...inte mycket men alltid något!

• september2009bröllop

men om man blir uppsagd pga arbetsbrist brukar man inte nästan alltid få ersättning från företaget då?

• AndLisa
    september2009bröllop skrev 2008-11-12 15:06:47 följande:
    men om man blir uppsagd pga arbetsbrist brukar man inte nästan alltid få ersättning från företaget då?
    Vet inte riktigt hur du menar, jag är inte så insatt i det där. Företaget han jobbar på är ett ganska litet företag och han har uppsägningstid i 1 månad enligt avtal, på det får han dessutom självklart sina semesterpengar. Någon ersättning har jag inte hört talas om?
    Någon som vet?
  • Augusti2010