Jag har också tillbringat många dagar i kyrkan (alla årstider), och jag hade en sjal över axlarna när jag gifte mig. Det fanns flera skäl till det. Det allra viktigaste var att jag inte ville frysa. Om det är riktigt varmt ute så är ändå gamla stenkyrkor ofta svala inuti. Jag vägrade riskera frysa på min bröllopsdag!
Mina invändningar mot axelbandslösa klänningar har väldigt lite med vett&etikett att göra. För egen del handlar det mest om att jag tycker att nästan alla klänningar ser likadana ut nuförtiden. Axelbandslösa, lätt draperade samt en inte alltför vid kjol. Det är trist att så få vågar sticka ut.
För övrigt är det verkligen inte alla brudar med axelbandslösa klänningar som verkligen klär i dem. Jag själv skulle ha sett ut som en degklump om jag inte haft axelband och en stadig BH. Fram för mer ärmar! (ja, även puffärmar, fjosok
)
artist skrev 2008-11-11 23:13:18 följande:
Jag tror (slå mig om jag har fel) att de som framför allt nuförtiden har problem med baraxlat är antingen rejält konservativt kristna eller människor som sällan går i kyrkan, och därigenom har en förutfattad mening om vad som "gäller". För mig som tillbringat många varma sommardagar i kyrkan skulle det vara bisarrt att sitta med en sjal över axlarna/kofta jämt. Gud gillar mig ändå, med eller utan bara axlar .