• SaraPayam

Fotsättning Persiskt/Svenskt bröllop

Hej såg att vår tråd hade stängts, så jag tog med friheten att öppna en ny
    Så att vi kan fortsätta prata om persiska bröllopstraditioner, mm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-24 09:29
    SaraPayam - 090801

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-04 11:09
    Lantzakeri - 090530

• Svar på tråden Fotsättning Persiskt/Svenskt bröllop
  • SaraPayam

Hej tjejer hur går det för er?

• Taha

Oj det har varit en effektiv helg. I fredags kollade vi på en lokal som vi är rätt säkra på att vi kommer ta. Vi har en till lokal att titta på i veckan men sen är det klart.

Idag hittade jag min klänning. Den är helt underbar.
    Det har som sagt varit en bra dag. =o)
    Hur går det för er?

• Taha
    SaraPayam skrev 2008-11-24 21:40:31 följande:
    Varför rekomenderar du inte Thailand? Det finns väl säkert många vackra platser som man kan besöka där Har du vart på Koh Samui?
    Jag formulerade mig lite fel. Jag rekommenderar Thailand till 100%. Det jag menar är att jag föredrar vissa platser i Thailand framför andra. Om man bortser från sista tidens revolter så är Thailand ett oerhört säkert land att resa i. Fastna inte förmycket i skräddarsydda charterresor. Ni kan ta er runt på egen hand och det kan ni göra rätt billigt.

Jag har inte varit på Koh Samui. (Ska kolla med mina föräldrar, vi bodde i Thailand för 20 år sen).
    Jag har varit på Koh Samet, Koh Chang, Bangkok, Koh Pangang och Pattaya.

Sen är frågan vad NI är intresserade av. Mkt folk, lite folk, shopping, sol och bad?
  • SaraPayam
    Taha skrev 2008-12-07 00:00:05 följande:
    Oj det har varit en effektiv helg. I fredags kollade vi på en lokal som vi är rätt säkra på att vi kommer ta. Vi har en till lokal att titta på i veckan men sen är det klart.Idag hittade jag min klänning. Den är helt underbar. Det har som sagt varit en bra dag. =o)Hur går det för er?
    Oj vilken effektiv helg, gud vad kul för er att det flyter på så bra Vad är det för klänning som du har hittat?
  • SaraPayam
    Taha skrev 2008-12-07 00:06:03 följande:
    Jag formulerade mig lite fel. Jag rekommenderar Thailand till 100%. Det jag menar är att jag föredrar vissa platser i Thailand framför andra. Om man bortser från sista tidens revolter så är Thailand ett oerhört säkert land att resa i. Fastna inte förmycket i skräddarsydda charterresor. Ni kan ta er runt på egen hand och det kan ni göra rätt billigt.Jag har inte varit på Koh Samui. (Ska kolla med mina föräldrar, vi bodde i Thailand för 20 år sen).Jag har varit på Koh Samet, Koh Chang, Bangkok, Koh Pangang och Pattaya.Sen är frågan vad NI är intresserade av. Mkt folk, lite folk, shopping, sol och bad?
    Aha då missförstod jag dig, sorry

Vi har ändrat oss angående Thailand, så vi har valt Egypten istället. Vi är båda ute efter en semester där man både kan sola & bada, men även få se ganska mycket av landets historia, så vi kände att Egypten passade oss bättre

Nån av er som har vart där?
  • Taha

Vart i Egypten ska ni och vilken månad?

• SaraPayam

Vi ska till Hurgada i augusti

• Lantzakeri

Jag har varit i hurgada i mars i år. Det är som sagt mkt vad man är sugen på själv sen avgör också hotellet. vi bodde på ett "4stjärningt" hotel vilket det inte alls var tycker jag.
    Så jag tyckte det var sådär, sen va jag där med min blivande svärmor o min blivande mans syskon det är inget jag rekommenderar heller :S

Men min blivande mans kompis har varit i hurghada o hade bott på hilton hotel i hurghada o de hade gillat det jätte mkt.

Jag har även varit i thailand och inget är som thailand tycker jag. jag har varit på koh samui koh pangang koh chang helt undrbart. Vi kommer göra så att vi kommer åka på ett spa direkt efter brölloppet o sedan så åker vi på bröllopsresa till hösten då man behöver komma bort o få lite sol på sig.

• SaraPayam

Jo men det verkar ju som om alla har olika åsikter av Egypten Nä det kan jag verkligen förstå, skull inte heller vilja åka på solsemester med svärföräldrarna
    Vilket hotell bodde ni på? Vilka åkte ni med?

• Lantzakeri

vi bodde på Seagull hotel och åkte med detur.

Men känner några som bodde´på hilton o åkte med ving.
    vilket har ni bokat på?

Svar på tråden Fotsättning Persiskt/Svenskt bröllop