• SaraPayam

Fotsättning Persiskt/Svenskt bröllop

Hej såg att vår tråd hade stängts, så jag tog med friheten att öppna en ny
    Så att vi kan fortsätta prata om persiska bröllopstraditioner, mm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-24 09:29
    SaraPayam - 090801

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-04 11:09
    Lantzakeri - 090530

• Svar på tråden Fotsättning Persiskt/Svenskt bröllop
  • SaraPayam

Lantzakeri Skrev:
    Vi bokade på hotel sheraton i centrala göteborg.. jätte fina lokaler med stora kristall kronor o så får vi även runda bord så jag är nöjd ;)

Vad kul, vi har med tänkt att ha runda bord, hur många kommer ni att ha som sitter runt? Funderar på hur man ska göra med bordplaceringen, det kan ju bli lite svårt att få ihop gästerna, med tanke på att en del pratar enbart svenska, andra pratar bara persiska & andra kan lite av varje....så det kommer att bli ett litet pussel

• Lantzakeri

Ja jag har med tänkt på hur vi ska ha det men jag skjuter på det då det är mkt att tänka på hahaha

• Taha

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka. Vi har haft helt fullt upp här.
    Ändrade oss angående vart vi skulle skulle ha bröllopet så det har varit mkt letande efter ny lokal senaste perioden. =o)
    Vi har inget än men förhoppningsvist löser det sig inom de kommande två veckorna.

SaraPayam,
    Vi mixade gästerna lite på vår förlovningsfest.
    Mina farföräldrar pratar ingen svenska eller engelska och mina svärföräldrar ingen persiska. (Mina svärföräldrar är jämnåriga med mina farföräldrar och mormor). Men för dem var det en "ära" att sitta ihop och på något konstigt sätt kommunicerade dem.

Vi mixade också vänner till oss från båda sidor som är sociala och älskar debattera och har vitt skilda åsikter. Det var jättelyckat.

Däremot hade vi folk som kunde alla språk men som man inte blandade för att de inte har socialkompetens. ;o)
    (En del placerade dessutom om sig själva på festen, asså allvarlig...vem gör så?? Haha..)

• SaraPayam

Oj då förstår jag att ni har haft fullt upp Hur kommer det sig att ni ändrade er angående lokalen?

Jo jag tror med att det blir enklast & lite roligare, men vill ju inte veta allt om alla som man sitter bredvid. Då blir det ju även lättare att få igen samtalsämnen

Hahaha känner igen det där...hmm hur ska man göra med dem...undvika att bjuda dem eller sätta dem i något hörn där de inte stör nån

Vi sitter & funderar på vart vi ska på bröllopsresan...men det är så svårt att bestämma sig, vart ska ni åka?

Funderarde på om vi ska skriva upp våra datum, det blir lite lättare att komma ihåg när alla gifter sig då

• Lantzakeri

Jag sitter med o funderar över vart vi ska åka på bröllopsresa. Antagligen nånstans i Europa har vi tänkt men vet inte exakt vart. Någon som har nånstans att rekommendera?

Vi gifter oss 30 Maj

• SaraPayam

Vi har inte rest så där jättemycket. Men vi har varit i Turkiet 3 ggr. Både i Marmaris & Alanya....älskar båda städerna. Marmaris är lite lugnare & mysigare, medan Alanya är mer en party stad

Sen har vi vart i paris med, det är såååå vackert & romatiskt & det finns ju så mycket att göra

• Taha

Vi åker antagligen till Vietnam. Vi har inte varit där förr och har hört mkt om maten, naturen, historian etc. Fördelen med ett land som dessutom är billigt är att man känner att man verkligen kan skämma bort sig där.

För er som reser 30e maj är ett tips att Thai airways brukar ha billiga biljetter under den perioden. Inklusive skatter ligger resan till Bangkok på 5000 kronor per person.
    Jag rekommenderar inte alls Phuket eller något av de andra platserna där det bara finns turister, men säg till om ni vill ha tips på platser eller priser för att kunna göra en budget.

Min kusin valde att ö-luffa i Grekland och hon rekommenderar det varmt.

• SaraPayam

Varför rekomenderar du inte Thailand? Det finns väl säkert många vackra platser som man kan besöka där
    Har du vart på Koh Samui?

Svar på tråden Fotsättning Persiskt/Svenskt bröllop