• Tizia

    Maj -09 Västkusten/Göteborg

    Alla ni som ska gifta er i Maj-09 på Västkusten/Göteborg och vill disskutera allt mellan himmel och jord som har med bröllop att göra (dvs väldigt mycket) =) Välkommna !

  • Svar på tråden Maj -09 Västkusten/Göteborg
  • Linn74

    Hej!

    Jag gifter mig med min m2b den 16 maj på Aspenäs Herrgård i Lerum.
    Var ska du gifta dig?

  • Tizia

    Åh det är jättefint där =) Va kul !
    Det är inte lätt att hitta fina ställen runt göteborg till överkommliga priser så vi gifter oss på norra västkusten (lite hemligt än så länge) =) Hur långt har ni kommit i planeringen ?

  • Linn74

    Tja.. har ju en del kvar faktiskt. Det som känns lite akut för närvarande är att vi inte har bokat vigselförrättare och musik till vigseln och festen. Annars känns det rätt lugnt just för tillfället.

  • Tizia

    Vi har inte heller bestämt musik än.. svårt att hitta låtar som känns "rätt" för vigseln tycker jag.. Har hittat en rätt smart grej om man inte vill hyra dj till festen, djinabox tror jag det heter..
    Håler på å testar å skriva ut texten till inbjudningskorten...blir sådär =/ Måste ha ngt snyggare papper inuti. Har du gjort dina kort själv ? Kankse har några bra tips ?

  • Linn74

    Nej, jag har inte gjort korten själv, vi har beställt färdigtryckta från Calligraphen.

  • Tizia

    Härligt, ångrar mig nästan att jag gjort dom själv. Visst nu e dom klara men då ska man ju ha matchande tackkort, festprogram oxå. Tänkte inte på det när jag började =)

  • EmMa09

    Hej!
    Jag o min m2b ska också gita oss i maj, den 16:e! Vi har fixat o bokat nästan allt, tror jag.. har precis gjort färdigt en "mall" över hur vi vill att alla våra trycksaker ska se ut! Så nu är det bara att köpa in allt material och börja jobba!

  • C090606

    Hej!
    Vi ska gifta oss i 6 juni 2009 i Kungälv och jag letar just nu efter bra ställen att köpa in material till korten...några tips?

  • skuttis77

    Hej,
    Skall oxå gifta oss i maj och har inte kommit längre än att kyrkan och festlokalen är bokad. Borde nog börja ta tag i dom andra sakerna snart. Har inte bestämt om vi skall göra trycksakerna själva eller beställa, har haft lite svårt att hitta någon bra affär där man kan kolla och få lite ideer för trycksakerna.

  • EmMa09

    för material: kolla panduro, mattonbutiken, åhlens, wettergrens o bokia! vi kommer att köpa allt material från panduro!


    C090606 skrev 2008-11-03 19:48:41 följande:
    Hej!Vi ska gifta oss i 6 juni 2009 i Kungälv och jag letar just nu efter bra ställen att köpa in material till korten...några tips?
Svar på tråden Maj -09 Västkusten/Göteborg