• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

jamenjust ja!
    HALLÅ ORE! Ha en RIKTIGT skön resa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Fru E

Ore-peppisar kan man lukta sig til på låååååång väg
    Detta året får vi inga pepparkakor eftersom vi bytt ut kakorna mot fruktkorgar, mutter mutter

• Fru E

Ha en super härlig resa Ore!!!!!!
    Och öva flitigt

• Ore

Japp, inte säkert jag hinner titta in imorrn bitti. Och även om jag hamnar på något internetcafé så kommer jag max hinna in och säga hej...

Så jag ska notera att jag är på sidan 471 och försöka läsa ikapp (men lovar inget...)

Ha det jättebra, och kniiiiip alla BIM:are.

Hoppas själv på att mensen inte dyker upp när jag är på väg hem och att jag kan börja ruva...

Håller fortsatta tummar för lappis.

Kram så länge!

• nennesjuttioåtta

mmmm sitter här och myser med en kopp glögg i väntan på tomten. Eller vad heter han med paketet?

• nennesjuttioåtta

KRAM ORE! Ååååhhh ha det så himla mysigt på hotellrummet (vadå, ska ni gå ut mitt i ÄL?!?!?!)

• muggles

Ha en superbra resa Ore!!!

AM: ah Vicks blå-knepet kände jag inte till - jag är såå oskyldig

Nennelainen: din rullgalning! Menar du rulla som i byta ställning bara? Tror din man måste göra jobbet för han är säkert större än dig - du får bara hänga med

Sweetilainen: kul att se dig lite här igen! Har aldrig tid att läsa din blogg tyvärr Du är så klok som sänker ribban tycker jag (och litar på att andra fixar godiset )!

Apropå sexlust så kör vi mkt eftermiddagssex (förutsätter helg dock el jobba hemma - hmmm där sa jag ngt ). Kvällssex är så upplagt och bara det får mig (oss) att tappa lusten. Men vi har också varit igenom den perioden som du beskriver. Det är ju tyvärr så som ngn skrivit här förr att ju mindre sex man har desto mindre sugen är man. Så vi har mer el mindre bestämt att vi försöker aktivt få till det ngn gång i veckan (innan barn var det nog mer 2 ggr/vecka) även om vi inte är supersugna, mest för att hålla igång det. Hur kul låter det?! Men det funkar... För mig känns det ofta som att sömn el gos är viktigare men sedan när vi väl kommer igång så tänker jag "varför gör vi det inte oftare - vad gött det var!".

Stor eloge till Telis som fixat nytt galleri (bara att du orkade spara ner alla gamla kort och ladda upp igen - vilket jättejobb!!!) Här vore en AM-gubbe på sin plats...

• sweetstreet

Eh Nenne!
    VILKET paket snackar du om???????
    Sa du vara otrogen emd TOMTEN?????????

• muggles

HAr varit och tränat och sitter här vid makens dator - oduschad - borde nog duscha och sedan käka ngt. Om inte du vill prata mer snusk Nenne höhö? Snusk är alltid kul! Och paket! Särskilt med krulliga.... SNÖREN! Det blir ju så många associationer såhär i jul också - adventsSTAKAR, bara en sån sak.

Provade förresten saffranskolan från Åre - gillar annan Årekola men inte den. Gjorde saffransglass en gång men det blev sådär. Konstigt för jag gillar verkligen saffran.

• fru AM

Nenne: Ställer mig helt frågande till rullningsfrågan ...? Ska man rulla? Vilka filmer har jag missat? (Det är inte många, det kan jag lova ). Byta ställning innefattar ingen rullning vad jag vet ... Oj vilket huvudbry jag fick. Måste gå och slå i mina sexologiböcker

Tittar förövrigt på "Du är vad du äter" om ett par som vill bli med barn.
    kram

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!