• morteus

manlig tärna?

Jag har sökt bland tidigare inlägg och inte hittat någon tråd som är aktuell idag så därför blir det en ny. Det finns mycket som jag går och funderar över när det gäller vårt bröllop, trots att det är så långt fram i tiden. Men vissa frågor måste man helt enkelt bara grubbla igenom ordentligt för att kunna gå vidare!

Mitt stora problem är mitt val av tärna. Jag skulle vilja ha min storasyster som tärna men känner att jag inte kommer klara av ge henne mitt fulla förtroende, därför så har jag nu kommit fram till att det inte blir hon. Synd, men tyvärr, jag måste kunna lite på att min tärna vill vara där för mig. Jag har ett antal tjejkompisar som jag skulle kunna välja, men för att hålla en lång historia kort så har jag uteslutit dem alla.

Kan jag ha min lillebror? Jag älskar honom mest av allt och till skillnad från vår storasyster så vet jag att han skulle göra allt för att min dag ska bli bra.

• Svar på tråden manlig tärna?
  • 090208

Diggar dig.
    J D skrev 2008-11-02 10:35:12 följande:

Jag ska ha min bror eller båda mina bröder som tärnor tillsammans med min syrra. Min fästman ska ha sin bror och sin syrra om marskalker. Tänker inte kalla dem ngt annat. Har inget problem med genusdekonstruktion. Om det är OK att ha en kvinnlig marskalk så är det såklart OK att ha en manlig tärna. Känns som att det ibland känns mer tabu att ha manliga tärnor än att ha kvinnlig marskalk. Men det struntar jag i!
  • J D
    090208 skrev 2008-11-02 11:59:36 följande:
    Diggar dig.J D skrev 2008-11-02 10:35:12 följande:
    Tack .
  • Dittvackrajag

You go girl!
    Ta brorsan och känn dig säker!
    (Du kan ju även ha din syrra som tärna, men inte som Made of honour)

Har du förresten sett den filmen, alltså Made of honour?
    Passar väldigt bra till denna fråga iaf.

• J D
    Dittvackrajag skrev 2008-11-02 16:06:04 följande:
    You go girl! Ta brorsan och känn dig säker!(Du kan ju även ha din syrra som tärna, men inte som Made of honour)Har du förresten sett den filmen, alltså Made of honour?Passar väldigt bra till denna fråga iaf.
    ... Förutom att brorsan förhoppningsvis inte är kär i en .
  • kolmasken

Jag har en kompis som hade sin manliga bästit som "tärna" men i vigselhäftet kallades har "marskalk". Så det går hur bra som helst att göra på det sättet!

• MrsWindh

Tärning absolut!
    Men hur kommer din syster ta det?

Själv skulle jag känna mig otroligt utesluten om min syster valt min lillebror att ha vid sin sida och inte mig. Och många hade nog undrat varför man inte haft sin syster.

/A

• 2time

Klart du ska välja din bror. Det är DIN (er) dag.

• morteus

jag och min lillebror har mer gemensamt än vad jag och min storasyster har, bättre kontakt. Jag tror inte att några utav våra gäster skulle undra varför hon inte blev vald som tärna.

• MrsWindh

morteus, då e det ju perfekt!
    Har du bestämt dig än? Frågat honom?

/A

• Ningus

Jag var på bröllop i somras och då hade brudgumen sin bror vid sin sida och bruden hade sina två bröder vid sin. Inte alls konstigt utan fint.

• pandis81

jag har själv inga syskon alls.
    Men hade jag haft en bror hade jag helt klart valt honom.Tycker det låter fint.
    Nu ska jag ha m2b lillasyster och så min dotters gudmor.(hon är gift)
    Det finns så många som säger att man inte får ha ditt och datt när det gäller tärnor och bröllop. Att tärnor inte får vara gifta och ja annat också. Men min tärna kommer att vara gift gör mig ingenting.
    Tycker du ska göra som du vill på er stora dag. Och din bror låter väldigt fint.

• 090208

Var ju nan som skrev i en annan trad om en brud som hade sina 3 bastisar som tarnor. Alla gravida!

pandis81 skrev 2008-11-10 15:02:09 följande:
    Det finns så många som säger att man inte får ha ditt och datt när det gäller tärnor och bröllop. Att tärnor inte får vara gifta och ja annat också. Men min tärna kommer att vara gift gör mig ingenting.
  • 090208

Grattis till dig som har en san bra bror!! Klart du ska hedra honom nu nar du har chansen.

morteus skrev 2008-10-31 13:43:24 följande:
    Jag älskar honom mest av allt och till skillnad från vår storasyster så vet jag att han skulle göra allt för att min dag ska bli bra.
Svar på tråden manlig tärna?