• morteus

manlig tärna?

Jag har sökt bland tidigare inlägg och inte hittat någon tråd som är aktuell idag så därför blir det en ny. Det finns mycket som jag går och funderar över när det gäller vårt bröllop, trots att det är så långt fram i tiden. Men vissa frågor måste man helt enkelt bara grubbla igenom ordentligt för att kunna gå vidare!

Mitt stora problem är mitt val av tärna. Jag skulle vilja ha min storasyster som tärna men känner att jag inte kommer klara av ge henne mitt fulla förtroende, därför så har jag nu kommit fram till att det inte blir hon. Synd, men tyvärr, jag måste kunna lite på att min tärna vill vara där för mig. Jag har ett antal tjejkompisar som jag skulle kunna välja, men för att hålla en lång historia kort så har jag uteslutit dem alla.

Kan jag ha min lillebror? Jag älskar honom mest av allt och till skillnad från vår storasyster så vet jag att han skulle göra allt för att min dag ska bli bra.

• Svar på tråden manlig tärna?
  • Tx2

Varöfr inte? Behöver kanske inte tvinga på honom en klänning, om han inte vill förstås
    Som tärna skall du välja någon som du känner dig trygg med och som du vill ha med som stöd. Är den personen din lillebror så välj honom.

• En till präst

Klart Du kan ha Din lillebror i "tärnfunktion" men Du borde nog hitta på något annat att kalla honom än just tärna.

Tärning?
    Eller brudens marskalk?

• Mlle M
    Tärning? Fantastiskt

En till präst skrev 2008-10-31 14:00:24 följande:
    Klart Du kan ha Din lillebror i "tärnfunktion" men Du borde nog hitta på något annat att kalla honom än just tärna. Tärning? Eller brudens marskalk?
  • Tx2

Haha, jag gillar tärning. Det är vad jag kallar mina tärnor (sex tjejer) Diskussion vi har är om dem skall ha klänning el komma utklädda som tärningar

• morteus

Ja, klänning tar han nog inte på sig. Brudens marskalk får det nog bli tror inte att han går med på att kallas för tärning.

• Fröken Strössel

Tycker jag låter som en jättbra idé, könet spelar ju liksom ingen roll :)

• Sommarpar

absolut!!!!!! tycker det e en bra idé!!!

• Norrlandstös

Fniss... tärning - låter jättebra! Själv ska jag på bröllop i januari där det är fem tärnor och en best"mam"! Så enbart kvinnor så långt ögat kan nå :)
    Ta den du helst vill ha där tycker jag!

• gusdanima

jag tycker det är jätte fint! att välja tärna visar ju för den (de) personen att de är din bästa vän/den du litar på mest. Och det är ju en jätte fin uppgift att få vara någons tärna. Vill du ha din brorsa kommer han bli superglad! Jag säger go for it!

• J D

Jag ska ha min bror eller båda mina bröder som tärnor tillsammans med min syrra. Min fästman ska ha sin bror och sin syrra om marskalker. Tänker inte kalla dem ngt annat. Har inget problem med genusdekonstruktion. Om det är OK att ha en kvinnlig marskalk så är det såklart OK att ha en manlig tärna. Känns som att det ibland känns mer tabu att ha manliga tärnor än att ha kvinnlig marskalk. Men det struntar jag i!

Svar på tråden manlig tärna?