• Anonym

mens-trots graviditet?!?

Hur vanligt är det att man får en blödning/mens när man blitt gravid?!?
    Någon som har erfarenhet om det?!?

• Svar på tråden mens-trots graviditet?!?
  • Majälva

Ok, ojdå Pejgan, du skrev visst samtidigt som jag.
    Nåja, det där med barnmorskan funderar jag naturligtvis över, men vanliga test ska ju enligt utsago här på BT vara precis lika pålitliga (opålitliga?) som de hos barnmorskan.
    Eftersom alla andra ställer miljoner med liknande frågor här så tyckte jag att även jag kunde spara lite tid och mycket onödigt besvär med att höra vad folk säger här först.
    I nästan alla andra grav-trådar visar det ju sig att folk vet mycket om allt möjligt, så även detta kanske?

• Jennie med ie

Ja, i de flesta fall är inte de vanliga testen hos BM ett dugg mer tillförlitliga än hemmatesterna. Så BM kan inte tvunget säga nåt mer än det man redan vet så att säga.

• Jeez

Fast om man nu själv tycker att det är svårt att tyda så kan ju en bm hjälpa en med det iaf. När ens egna ögon ser ett svagt svagt streck tex och man är osäker på om det är ens önskedrömmar/ mardrömmar eller om det verkligen är så.

• Majälva

JennyP,
    ja, det kan nog stämma... det var säkert så Pejgan menade också. :)

Ska avvakta några dagar ändå tror jag och se vad som händer.

Jag vill, jag vill inte, jag vill, jag vill inte... *tossig* ... smekmånad med vin önskas nämligen, men så även barn.

Nåväl, får väl hoppa in i längta-efter-barn repektive skengravid-trådarna nu då - äntligen gift som jag är!

• TeaSpoon

Jag har en kompis som hade mens hela graviditeten och således inte upptäckte det förrän i 6:e månaden, hon barn barnet djupt också så hon märkte inget på kläderna heller, fast hon är trådsmal... Så visst kan man ha "mens" genom hela graviditeten utan att det går fel.

• Pejgan

Det var precis det jag menade, att de är bättre på att tolka resultaten. Testerna skall vara motsvarande de man köper ute. Och resultaten ÄR ofta vilseledande det har även jag varit med om

• bono

hej!
    Min blivande man är född 25 november och när hans mamma åkte in på akuten drog hennes kompis på sig sina vanliga jeans som hon gjort under 8(!!) graviditetsmånader. Kompisen fick barn 27 december. Hon hade också mensliknande blödningar hela grav. igenom. Helt otroligt fall tycker jag...och hon fick en lika frisk flicka för det. Själv är jag i v 21+1 idag, har inte gått upp ett gram ännu (men har lite från förut...) och har mått toppen hittills, inte en blödning eller nåt annat otäckt. Nu har jag börjat känna lite oxå....

kram alla!

• Majälva

Både blödningar och eventuell graviditet? Ja, tydligen kan man aldrig veta varken ut eller in - "ingen fara, det är normalt", "ojdå, kolla upp, det kan vara missfall"...

Nu är jag helt förvirrad, har gjort sammanlagt fem stycken gravtest inom loppet av två veckor varav de tre första var negativa (enligt vår tolkning) och de två senaste nu i helgen positiva (enligt vår tolkning). Mensen var en dryg vecka försenad och när den väl kom för en vecka sedan var den annorlunda och mer långvarig än vanligt, därför bestämde vi att göra de två sista testen. Pratade nyss med barnmorskan som sa att det _kan_ röra sig om ett tidigt missfall... ska dit imorgon för att göra ett test och se om jag är gravid eller ej, nu är jag bara hur förvirrad som helst och vet inte hur jag ska känna eller bete mig. Aldrig trodde jag att man kunde bli så snuvad av sin egen kropp!

• Popflickan

Majälva!

Det finns nog inga absoluta sanningar vad gäller kroppen och graviditeter. Dessvärre! Men gör det som du tycker känns bäst. Läs folks råd och tips, men du behöver ju inte följa dem. Gör som du känner! Så blir du kanske mindre förvirrad!

Det låter bra att du ska till BM imorgon! Hoppas allt löser sig till det bästa!

Lena

• anna3

Majälva!

Berätta hur det gick hos BM.

Jag testade positivt direkt efter mens för 2 v sedan, fortfarande pos för 1 v sedan, ska testa imorrn igen.
    BM bad mej vänta med test 2 v efter det första positiva, för att se om det var tidigt mf eller inte. Jag har blödit alla dagar utom 3 sedan 23/5.

Har pratat med fyra bm vid fem tillfällen och alla ber mej avvakta.
    Har fortfarande gravsymptom, som ömma större bröst, molande svag värk i magen, halsbränna, trötthet, ont i ryggen.

Men imorrn ska jag testa igen *nervös*

Svar på tråden mens-trots graviditet?!?