• UngfruMaria

unga förlovade/gifta

Hej! Heter Maria och söker några unga mellan 18 - 25 år som ska gifta sig eller har gift sig. Hur det var för er att gifta er så tidigt? Prata om allt egentligen!. Jag ska gifta mig inom kort (någgra veckor) och är bara 20 år!

kramar

• Svar på tråden unga förlovade/gifta
  • wildalila

heeeej hopp!

här är en till. Gifter mig om exakt en månad idag!!!!!!! längtar jag är 21 en sambon är juh 26. vi ha varit förlovade sedan 06 och varit tillsammans sedan 05.

längtar sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå mkt!

• enkeli84

Åhh va kul du gifter dig oxå i november.. jag gifter mig två veckor efter dig... den 29 november=)))GRATTIS!!!

wildalila skrev 2008-10-15 16:33:29 följande:
    heeeej hopp!här är en till. Gifter mig om exakt en månad idag!!!!!!! längtar jag är 21 en sambon är juh 26. vi ha varit förlovade sedan 06 och varit tillsammans sedan 05. längtar sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå mkt!
  • Tooticki

Vi firar 6 månaders bröllpsdag på söndag, jag är 23 och min man är 31 (var 30 när vi gifte oss).

Vi gifte oss ganska snabbt, 23 månader efter första dejten, men vi kände att det kändes rätt. Ingen i vår omgivning reagerade på att det var tidigt, men det kanske också var för att alla tycker att vi passar så bra ihop och märker att vi är kära i varandra och att vår relation är stabil.

Det viktigaste är att du och din blivande man vet att detta är vad ni vill, spelar ingen roll vad andra tycker, det är inte dem som ska leva 365 dagar om året som gifta utan det är ni!

Sen kan man alltid fråga sig själv VARFÖR man vill gifta sig så att anledningen inte är att man vill ha en stor fest eller att man tror att förhållandet kommer att förändras. Att gifta sig är ett stort steg och det är en fantastisk känsla, men vardagen kommer snart igen och då ska man veta vem det är man äktat!

• UngfruMaria
    Tooticki skrev 2008-10-15 16:41:27 följande:
    Vi firar 6 månaders bröllpsdag på söndag, jag är 23 och min man är 31 (var 30 när vi gifte oss).Vi gifte oss ganska snabbt, 23 månader efter första dejten, men vi kände att det kändes rätt. Ingen i vår omgivning reagerade på att det var tidigt, men det kanske också var för att alla tycker att vi passar så bra ihop och märker att vi är kära i varandra och att vår relation är stabil.Det viktigaste är att du och din blivande man vet att detta är vad ni vill, spelar ingen roll vad andra tycker, det är inte dem som ska leva 365 dagar om året som gifta utan det är ni!Sen kan man alltid fråga sig själv VARFÖR man vill gifta sig så att anledningen inte är att man vill ha en stor fest eller att man tror att förhållandet kommer att förändras. Att gifta sig är ett stort steg och det är en fantastisk känsla, men vardagen kommer snart igen och då ska man veta vem det är man äktat!
    Hejsan!Grattis:)

väldigt bra skrivet om att det är inte dom som ska leva 365 dagar om året gifta utan ni...och när vardagen kommer så ska man veta vem det är man äktat. Precis så det ska vara som du skrev, inget annat spellar roll. Men man är rädd för folk som säger massa saker. För vi har mött sådana vid vår förlovning HUr blir det då liksom vid giftemålet tänker man?Man blir rädd.
  • jojanna

Hej! Kommer med i denna tråd! kan vara kul att få diskutera med andra brudar i egen ålder. Jag är 20 och min m2b 22.
    Psst... en hemlis.. vi ska förlova oss ikväll.. hihi.. vi har pratat om bröllop i flera veckor utan att vara förlovade, vi tänkte beställa ringarna utomlandsifrån då det blir lite billigare. MEN jag kunde inte hålla mej längre, så jag var och köpte våra förlovningsringar idag (dit for halva min lön :/ ;)
    breda vitguldsringar

tänkte locka med honom ut i skogen ikväll...

det mesta är redan bestämt, borgerlig vigsel den 12.2.09 bröllopsresa till Goa 14.2 och sedan kyrklig välsignelse med fest när vi kommer hem.

Enkeli84, var i Finland skall ni flytta, själv bor jag i Borgå (50km öster om H:fors)

P.S Varför lyssna på samhälle som säger till en när man är för ung eller gammal för att göra något. Känns det rätt så känns det!!

• enkeli84

Grattis i förskott till förlovningen=) Låter ju mysigt, och förstår att du inte orkade vänta=)))
    Vi ska flytta 30 km, från Joensuu=) Så det är ganska långt från helsingfors och Turku=((((
    Aha ok, har du alltid bott i finland eller??=)

jojanna skrev 2008-10-15 17:00:04 följande:
    Hej! Kommer med i denna tråd! kan vara kul att få diskutera med andra brudar i egen ålder. Jag är 20 och min m2b 22. Psst... en hemlis.. vi ska förlova oss ikväll.. hihi.. vi har pratat om bröllop i flera veckor utan att vara förlovade, vi tänkte beställa ringarna utomlandsifrån då det blir lite billigare. MEN jag kunde inte hålla mej längre, så jag var och köpte våra förlovningsringar idag (dit for halva min lön :/ ;)breda vitguldsringartänkte locka med honom ut i skogen ikväll... det mesta är redan bestämt, borgerlig vigsel den 12.2.09 bröllopsresa till Goa 14.2 och sedan kyrklig välsignelse med fest när vi kommer hem.Enkeli84, var i Finland skall ni flytta, själv bor jag i Borgå (50km öster om H:fors) P.S Varför lyssna på samhälle som säger till en när man är för ung eller gammal för att göra något. Känns det rätt så känns det!!
  • EmMa09

Hej! Ännu en ung tjej! Jag kommer att vara 23 när jag och min sambo gifter oss i maj, han kommer att fylla 27! Har varit ett par sedan 03 och förlovade sedan nyår 04/05...
    Alla runt oss verkar ta det bra och vara glada för oss, har ju ändå varit ett stabilt par i över 5 år!

• jojanna

Enkeli84; Aha ok, har du alltid bott i finland eller??=)

Japp, stolt finlandssvenk ;) nu börjar det så småningom mörkna dit ute... Iiihh..
    Vi har ren kommit på vad vi skall säga till folk ifall de har några funderingar över förlovningen (vill hålla bröllopet hemligt ennu en tid) SMURF!! ifall nån påperkar något så säger vi bara smurf.. underligt, ja vet, men har dom inte något bättre att komma med skall man inte behöva ge svar på tal.. eller?

• mandariini

Hej! Jag var 17 när vi förlovade oss och 18 nu när vi gifter oss i januari. Min m2b var 19 när vi förlovade oss och är alltså 20 nu när vi gifter oss. Vi har inte bott sambos eftersom vi båda är kristna och inte vill bo tillsammans före vi är gifta. Vi har varit tillsammans sen jag var 14 år och nu snart 4 år efter det anser vi båda att vi känner varandra så bra och att vi båda vet att vi hittat vår livspartner att vi kan gifta oss. :D Alla i vår omgivning (släkt o. vänner) är bara glada. Har inte ännu hört någon negativ kommentar.. :D

• sokkerstruten

Jag är 24 år och min sambo 30. Ingen av mina kompisar har kommit på tanken på giftemål än, även om dom till och med har barn med sina sambos. Jag antar att dom inte tycker det är så viktigt! Ingen av mina vänner vet så det ska bli spännande när dom får inbjudningkorten!

Vi har bara fått glada komentarer, dock var min mamma lite chockad tror jag i början och tyckte själv att hon var gammal, för att hon hade en dotter som skulle gifta sig!

Vi kommer ha vart ihop 2 år och 9 månader när vi gifter oss i februari, förlovade oss efter ett år.

Vi tycker själva att det har gått fort, men bara när vi tänker på själva räknandet av åren, Vi har hunnit med sååå mycket på bara två år Flyttat ihop, förlovat oss, varit på inte mindre än tio resor ihop utanför sverige gränser, bla, till island,budapest, roadtrip i England, Lasvegas, San Francisco m.m flyttat till Dallas när vi hade varit ihop i 1,5 år bott här i ett år (flyttar hem i januari)! Allting vi har gjort har gått undan, och gillar när det händer saker hela tiden! Så vi är nog sådana som personer båda två. Inte för att bröllopet är en impulsiv handling, utan vi känner att vi vill inte vara med någon annan och med tanke påallt vi gör tillsammans och ger detta förhållandet 110 % så känns det inte mer än rätt!

Personligen så tycker vi att det känns som om vi har varit i ihop 6-7 år, vi känner varrandra väldigt bra!

Svar på tråden unga förlovade/gifta