Neejj inte långt kvar inte=)) Det känns samtidigt, spännande men även skrämmande och nervöst.. Annars skulle det väl inte kännas skrämmande, men jag ska flytta till finland efter brölloppet.. min m2b bor i finland, så vi ska börja med vårt liv där... Har ju aldrig bott i finland, så det känns lite skrämmande att lämna allt och alla här... Har ju i och för sig en massa släktingar i finland, så helt ensam är jag inte.. men men min kära familj är här och typ alla mina vänner..
Men jag tror att det blir bra ändå sen när man väl vänjer sig och lär sig allt nytt.. Man lär ju alltid känna nya människor=) Och det är ju inte så långt mellan sverige och finland, så man får väl hoppa på en båt eller nåt lite då och då hehehe=)
Men jag är ändå så lycklig, får börja mitt liv med någon jag älskar över allt annat, och vi får dela på allt, coh bilda vår egen lilla familj=))
Ja jag förstår det är ju jobbigt när alla ska hålla på tycka det ena och det andra.. men men det kan man inte ändra på för det är alltid nån som ska hålla på och tycka nåt.. Men men jag kan säga så här att oftast är det ju oxå så att nära och kära vill ju alltid ens bästa.. och därför håller på och kommenterar och säger vad de tycker.. dom menar säkert inget elakt, men dom förstår bara inte att det kan kännas jobbigt ibland när det blir för mycket...
Och ändå är ni ju vuxna så ni måste ju bestämma själv...
Alla sa ju sin åsikt till mig oxå angående att jag flyttar till finland, och jag förstår att dom menar väl och att ingen skulle vilja att jag flyttar till ett annat land.. men men det blir ju bara jobbigt till slut när alla tjatar.. och sen det att det kanske inte känns så där jätte roligt att jippii jag kommer flytta så när alla säger nåt negativt så kan det bli för mycket.. Men men ändå måste vi själva bestämma vad vi gör i livet, och ta våra egna beslut... och allt är inte roligt i livet men men ibland måste man fatta såna beslut oxå..
Och allt blir säkert bra i slutändan=)
UngfruMaria skrev 2008-10-15 15:53:36 följande:
Heej och tack!:)Oj inte långt kvar för er HUr känns det?:)Va roligt och få så positiva reaktioner från alla ni känner. Min mamma var jätte glad och så men fanns vissa som tyckte och tyckte vilket är jättejobbigt tyvärr. Precis så jag tycker att ine låta andra lägga sig i så mkt. Men svårt när en viss släkt gör det. Men känns som det handlar om avundsjuka eller något från en del. Kan det vara så?