• Snartsjuksköterska

För många tärnor?

Jag har ett litet problem. Jag har 4 stycken nära tjejkompisar och vad jag vet så är det viktigt för iaf 3 av dem att få vara tärnor. Jag anser att tre tärnor kanske är lite för mycket? Två går an men hur löser jag detta. Någon som varit med om ett liknade problem?

• Svar på tråden För många tärnor?
  • Sundance

Jag vill ha 3 tärnor för min blivande ska ha 3 marskalker, men jag har också problem... Två av dem är givna, de bara måste jag få ha bredvid mig dagen B. Problemet är den 3:e. Har en tjejkompis som jag varit kompis med hur länge som helst, dock gled vi ifrån varandra lite när jag flyttade, men vi hörs fortfarande och eftersom hon är min äldsta kompis kanske jag borde välja henne. Problemet är att hon är lite avigt inställd till en av de andra tärnorna efter en grej som hände på gymnasiet. Tycker allt är så barnsligt. Jag kräver inte att mina tärnor ska vara bästisar men jag vill att de ska kunna ha kul tillsammans och ha roligt när de planerar (möhippan ev. kanske...) Kanske helt enkelt borde prata med henne öppet och höra hur hon ser på det hela nu för tiden... Vad tror ni?

• Emmeli o Markus

Jag vill nog ha 4 st tärnor. kommer nog ha nåra näbbar och brudnäbbar med:) iaf en drudnäbb är redan klar.. Dottern, hon kommer iofs bara vara 2½ men det borde väl funka iaf?

Längtar efter vår stora Dag:)
  • Peny

Ja, 2 1/2 är nog inga problem. De är ju ändå rätt stora då
    För mig är det mer problem vad jag ska göra av yngsta dottern... som kommer vara knappt ett år då det är dags. Hon kanske inte ens kan gå själv då... funderar på att någon ska få dra henne i en vagn eller nåt. Någon som haft en så liten brudnäbb med någon gång eller som varit på ett sånt bröllop?

Emmeli o Markus skrev 2008-11-27 19:20:08 följande:

Jag vill nog ha 4 st tärnor. kommer nog ha nåra näbbar och brudnäbbar med:) iaf en drudnäbb är redan klar.. Dottern, hon kommer iofs bara vara 2½ men det borde väl funka iaf?
  • Emmeli o Markus
    Peny skrev 2008-11-27 22:13:07 följande:
    Ja, 2 1/2 är nog inga problem. De är ju ändå rätt stora då För mig är det mer problem vad jag ska göra av yngsta dottern... som kommer vara knappt ett år då det är dags. Hon kanske inte ens kan gå själv då... funderar på att någon ska få dra henne i en vagn eller nåt. Någon som haft en så liten brudnäbb med någon gång eller som varit på ett sånt bröllop?Emmeli o Markus skrev 2008-11-27 19:20:08 följande:
    okej tack..

På ett bröllop jag jobba på så drog den största tärnan (8 år) de yngsta (6 o 10 månader) i en skrinda:) dd va fiint!

Kanske funkar för er med? det som blir jobbit är ju om dom inte vill sitta kvar och ska krypa iväg.. Men mormor eller n¨n kanske kan jaga ikapp dom då?!
  • MolsonCanadian

Visste inte att det var så vanligt med flera tärnor. Jag trodde att man brukade ha en. En tärna och en marskalk ska vi ha. Tärnan är min bästa vän och marskalken är min käres bror.

Tycker att det blir lite märkligt om man ska ta hänsyn till andra människors önskemål om att vara tärna. Det är ju inte de som gifter sig.

• MulleNuh
    Fy va gulligt!! Det har vi också tänkt lite på.. Sonen är då 4,5 år och lilltjejen är 1 år och 2 månader..

Emmeli o Markus skrev 2008-11-28 13:48:14 följande:
    okej tack.. På ett bröllop jag jobba på så drog den största tärnan (8 år) de yngsta (6 o 10 månader) i en skrinda:) dd va fiint!Kanske funkar för er med? det som blir jobbit är ju om dom inte vill sitta kvar och ska krypa iväg.. Men mormor eller n¨n kanske kan jaga ikapp dom då?!
  • MolsonCanadian

Var de tärnor? Inte näbbar..?

Emmeli o Markus skrev 2008-11-28 13:48:14 följande:

okej tack.. På ett bröllop jag jobba på så drog den största tärnan (8 år) de yngsta (6 o 10 månader) i en skrinda:) dd va fiint!Kanske funkar för er med? det som blir jobbit är ju om dom inte vill sitta kvar och ska krypa iväg.. Men mormor eller n¨n kanske kan jaga ikapp dom då?!
  • Emmeli o Markus
    MolsonCanadian skrev 2008-11-28 14:00:20 följande:
    Var de tärnor? Inte näbbar..?Emmeli o Markus skrev 2008-11-28 13:48:14 följande:
    Haha jo självklart va de NÄBBAR
  • MolsonCanadian

Inte lätt med alla begreppen. Jag erkänner villigt att jag inte har särskilt god koll på bröllopsbegrepp.

Emmeli o Markus skrev 2008-11-28 14:05:37 följande:

Haha jo självklart va de NÄBBAR
  • Emmeli o Markus
    MolsonCanadian skrev 2008-11-28 14:13:48 följande:
    Inte lätt med alla begreppen. Jag erkänner villigt att jag inte har särskilt god koll på bröllopsbegrepp. Emmeli o Markus skrev 2008-11-28 14:05:37 följande:
    Haha skööönt att man inte är ensam=) Sen när man är ny inom bröllopsbiten så är det ännu svårare, antar jag
  • MolsonCanadian

Nä, det är väl lite olika. Jag har inte bemödat mig att ta reda på en massa saker om bröllop eftersom jag hade tänkt att jag skulle dö singel haha...

Så jag har bett min bästa vän att vara tärna utan riktigt veta vad hon därmed ska göra. "Se till att jag inte dör på kuppen, tror jag" haha...

Emmeli o Markus skrev 2008-11-28 14:18:52 följande:

Haha skööönt att man inte är ensam=) Sen när man är ny inom bröllopsbiten så är det ännu svårare, antar jag
  • catte

Jag hade 3 tärnor och det funkade fin fint. Utöver en bestman så hade vi även 3 st näbbar.... så söta.

Svar på tråden För många tärnor?