• Snartsjuksköterska

För många tärnor?

Jag har ett litet problem. Jag har 4 stycken nära tjejkompisar och vad jag vet så är det viktigt för iaf 3 av dem att få vara tärnor. Jag anser att tre tärnor kanske är lite för mycket? Två går an men hur löser jag detta. Någon som varit med om ett liknade problem?

• Svar på tråden För många tärnor?
  • mirtini86

Jag har tre tärnor och två näbbar, tänker bara gifta mig en gång och då vill jag ha det så. Tre av dem är systrar till mig och jag kan omöjligt välja mellan dem, och min svägerska och hennes dotter ska också vara med.

• chokladflingan

Själv tycker jag det skulle vara snyggt med tre tärnor.Jag ska ha två stycken, eftersom de är mina närmaste. Jag tycker inte antalet är det viktigaste.

Hade först bara tänkt ha en tärna, men kunde inte välja mellan dem så nu fick det bli båda två. Det känns jättebra och inget som jag ångrar.

• Tx2

En av mina bästabästa tjejer hade fem (hon ville inte välja mellan oss) när hon gifte sig. Jag kör på samma stil men slänger in en extra. Så jag har sex tärnor o han har en marskalk. Var lite orolig i början då 10% av gästerna är med i följet men för mig är dem viktiga (se till så att jag inte rymmer ) och jag vet att dem vill vara med mig. Så då blir det alla sex.

• csillag

Jag ska ha 6 tärnor på vårat bröllop.
    Jag vill ite välja bort nån heller.
    Klänningarna ska dom betala själva e vi överes om.
    Sa som de va att jag har ingen ekonomisk möjlighet att betala/hyra alla klänningar,Men om dom vill va täna på vårat bröllop så skulle jag bli jätteglad.

Dottern (8 år när bröllopet äger rum) kommer vara brudnäbb
    o Hampus o Liam (2 1/1 år vid bröllopet) kommer vara näbbar.

Vi har visserligen ett ganska stort bröllop har jag fått höra.
    Vi har 194 gäster.
    Vet ej va som räknas stort,Men fick höra de va tydligen ganska många hehe.

• feministbrud

Jag ahde tre tärnor och det var aldrig något snack om att de inte skulle betala sina egna klänningar!

• brud080808

Kommer troligen ha tre tärnor +en näbb, jag tycker du ska välja tärnor efter hur du vill, inte som du tror att de vill.

• Flisa80

Gör PRECIS som du vill. Välj alla om du tycker det skulle vara roligt, eller bara två om du tycker att det är just dom två du vill ha vid din sida.

Jag ska ha min bästa vän/kollega, och min syster som tärnor, min svåger ska vara marskalk och deras tre barn blir näbbar...så vi blir rätt många vi med.

• Mlle M

Sjalvklart kan Du ha tre tarnor eller fler; har varit pa brollop dar det varit upp till fem tarnor!! Ser bara snyggt ut med mer an en tarna!!

• Teapot

Var på ett bröllop i somras där bruden hade fem tärnor. Fungerade alldeles utmärkt! Men på ditt bröllop ska ju du självklart göra precis som du vill - du får rannsaka dig själv helt enkelt. De andra kommer att förstå - så småningom. Själv tänker jag inte ha någon tärna alls, förstår inte riktigt vitsen med det, men det är jag det :)

• Peny

Tycker inte alls att tre är för många om du vilol ha det så.
    Själv våndas jag lite.. har sju stycken jag gärna skulle ha som tärnor men det känns lite väl mycket tycker jag. Ska dessutom ha tre brudnäbbar (våra två döttrar och vår guddotter) så då blir det ett helt fotbollslag där framme!
    Svårt att bestämma sig...

Svar på tråden För många tärnor?