• Snartsjuksköterska

För många tärnor?

Jag har ett litet problem. Jag har 4 stycken nära tjejkompisar och vad jag vet så är det viktigt för iaf 3 av dem att få vara tärnor. Jag anser att tre tärnor kanske är lite för mycket? Två går an men hur löser jag detta. Någon som varit med om ett liknade problem?

• Svar på tråden För många tärnor?
  • MulleNuh

Får jag fråga varför dom tycker det är så viktigt att få vara tärna??

• Cecilia å Gil

Tycker inte tre är för mycket, senaste bröllopet jag var på va de 4!

• monkay

Jag känner lite som dig, men kom fram till att 3 stycken visst går bra. Så nu blir det tre stycken, varav en är min tvillingsyster och de andra två är nära vänner :=)

Jag är också snart sjuksköterska (halvägs) Var pluggar du nånstans? :=)

• lillesessan

Jag sitter i samma sits, fast kanske mer att jag känner att dem skulle bli besvikna om jag inte väljer dem. Men jag har kommit fram till att jag tar uteslutningsmetoden, för hur jag än gör blir ngn besviken. Välj den/dem du känner är dem du vill ha vid din närmsate sida på ett av ditt livs största dagar. Det betyder inte att du tycker bättre eller sämre om någon av dem. De får helt enkelt acceptera ditt beslut som vuxna individer...Hur man än gör så blir det fel, så då kan man lika gärna välja det som känns mest rätt för en själv...Good luck!!

• MulleNuh

men iaf.. Jag tycker nog inte 3 tärnor är för mycket. Men du ska inte välja alla 3 bara för att DOM vill. Det är ju ändå upp till dig i slutänden.

• Lillsnufflan

Klart att tre inte är för mycket. Inte fyra heller, tycker jag. Förr var det vanligt att man hade 12 tärnor, i alla fall på landsbygden. Men då hade man fler gäster förståss. Har man 15 gäster kan det ju bli lite fånigt om sisådär hälften ät tärnor...

• phly

3 el 4 tycker jag är normalvärde

• MilosMamma

jag ska ha 3 tärnor o en näbb. Varför skulle det vara för mycket?

• svartvitabruden

Jag har två tärnor + två näbbar så blir ju fyra

• Snartsjuksköterska

Tack för alla svar! Skönt att höra att det är "normalt" att ha 3-4 tärnor.

Svar på tråden För många tärnor?