• Danielaa

Hur ser era inbjudninskort osv ut? (ni som gjort själva!)

Behöver få lite idéer till inbjudningskorten osv... Å ska göra dom själv!
    Så nu som gjort inbjudningar, festprogram, vigselprogram osv själva, har ni bilder på de?

• Svar på tråden Hur ser era inbjudninskort osv ut? (ni som gjort själva!)
  • sarling

Vad fint ni har gjort allihopa! Någon hade ett siden(?)band över skarven mellan de olika papperstyperna.

Hur fäster man bandet? Lim?
    Hur ser det ut annars, blir kanten "fnasig" om man klipper med sax? Bör man ha papperskniv?
    Hur ser det ut på baksidan (insidan av inbjudan), är bandet vikt runt kanten på kortet och fäst på baksidan eller klipper man av bandet utmed kortets kant?

Hoppas på svar

• september2009bröllop
    sarling skrev 2008-10-30 14:43:12 följande:
    Vad fint ni har gjort allihopa! Någon hade ett siden(?)band över skarven mellan de olika papperstyperna. Hur fäster man bandet? Lim?Hur ser det ut annars, blir kanten "fnasig" om man klipper med sax? Bör man ha papperskniv?Hur ser det ut på baksidan (insidan av inbjudan), är bandet vikt runt kanten på kortet och fäst på baksidan eller klipper man av bandet utmed kortets kant?Hoppas på svar
    hmm du kan mena mina kanske.. har fäst organsabandi skarvarna.. detta är fäst med dubbelhäftande tejp och kliptes av med en välslipad tygsax.. det är attså inte vikt in på insidan.. i och med att hela bandet e fast tejpat fransar de sig heller inte..
  • september2009bröllop

haha grymt man stavade idag då

• koholma
    trampetroll skrev 2008-10-30 14:44:18 följande:
    KOlla mitt bildgalleri
    Åååh vilka fina skor du har i ditt galleri! Var har du hittat dom? (Helt OT, sorry...)
  • sarling

trampetroll: Ja jättesöta skor, det tyckte jag med, var har du hittat dem?

September2009: aha, dubbelhäftande tejp... det kändes som att lim skulle kladda igenom och synas, men tejp, det var ju lysande! jag ska experimentera i helgen

• september2009bröllop

enklast va det med lite smalare dubbelhäftade tejp... annars va man ju tvungen att vika tejpen..

• Blivande mrs walker

Nu ligger mina provkort i mitt galleri. På de riktiga och slutgiltiga korten ska nog datorn få skriva istället för mig, och det lutar åt att ha korten gröna och inte gula.
    De är gjorda med papper frn Åhlens (ska försöka hitta billigare), ett prickigt band från Åhlens (20 kr) och bokmärken från BR Leksaker (19,50 för två ark).
    Nu ska jag posta dem till min lillasyster för påseende.

• september2009bröllop

vad söta dem va

om du går in på 120 g papper tråden som finns så har du adresser till massor av ställen som säljer billigt papper..

• Danielaa
    september2009bröllop skrev 2008-11-10 10:49:40 följande:
    vad söta dem va om du går in på 120 g papper tråden som finns så har du adresser till massor av ställen som säljer billigt papper..
    120 g papper-tråden...? Va e de för nån...? Har du länken kanske?
  • LCDS

Har bilder på inbjudningskort och festprogram i mitt galleri :)

Svar på tråden Hur ser era inbjudninskort osv ut? (ni som gjort själva!)