• passionsblomman

Uppmaning till alla vinterbrudar

Bara en liten påminnelse: Alla ni som gifter er i dec- feb. Var taktiska och gå med alla frågor och funderingar till era Florister NU.
    Det är nämligen lugnt i butikerna än så länge (utom på Alla Helgons-helgen)

Undvik för guds -och er egen skull sista 2 veckorna i december (eg hela december) för det är så SJUUUKT mycket att göra då så tjejerna i butikerna står där 7 dagar i veckan, typ dygnet runt m planteringsmull upp till armhålorna. De har väldigt lite tid för bröllopsfrågor just då.
    Gå dit nu!! Så ni får den tid och hjälp ni behöver.
    Bara ett råd i allra varmaste välmening.

Lycka till i allt planerande!!

• Svar på tråden Uppmaning till alla vinterbrudar
  • Emmacita

Jag har beställt min bukett! Hade med en bild som inspiration och floristen gav mig ett förslag som jag längtar efter att få se som bukett! Röda rosor, vit orkidé och hyacinter på tråd med mörk murgröna! :o)

• Im yours

Vi gifter oss nyårsafton- 2010. Jag vill ha liljekonvaljer i brudbuketten. Har redan vart in på blomsterbutik, o hört mig för om möjligh att få tag i dem. Liljekonvaljer är ju inga vinterblommor direkt, *ler*. Bridzilla- varning, el? Det kommer att ordna sig med dem. Priset blir högre förstås, 40 kr/kvist, enligt årets prislista.

Emmacita låter som en underbar brudbukett!

• JPerlestam

Jag ska bara ha röda rosor i min, gifter mig den 6 december och har redan pratat med personalen i den blomsterbutik jag valt. De sa att 2 veckor innan vill de ha min slutliga beställning....

• Emmacita

Oj, planerar du mer än två år i förväg!? Det var grundligt må jag säga, själv började jag planera tre månader innan vigseln! :o) Blir det ett stort bröllop? Vad ska du ha mer än liljekonvaljer?

Im yours skrev 2008-10-08 09:44:52 följande:

Vi gifter oss nyårsafton- 2010. Jag vill ha liljekonvaljer i brudbuketten. Har redan vart in på blomsterbutik, o hört mig för om möjligh att få tag i dem. Liljekonvaljer är ju inga vinterblommor direkt, *ler*. Bridzilla- varning, el? Det kommer att ordna sig med dem. Priset blir högre förstås, 40 kr/kvist, enligt årets prislista. Emmacita låter som en underbar brudbukett!
  • lillP

Jag var ute i goood tid. Första kontakten var tidigt i våras

• Fenixx
    Emmacita skrev 2008-10-08 15:15:00 följande:
    Oj, planerar du mer än två år i förväg!? Det var grundligt må jag säga, själv började jag planera tre månader innan vigseln! :o) Blir det ett stort bröllop? Vad ska du ha mer än liljekonvaljer? Im yours skrev 2008-10-08 09:44:52 följande:
    finns en hel tråd med oss 2010-brudar.
  • passionsblomman

Här var det bara tjejer med framförhållning!!!
    Riktiga drömkunder för floristerna
    Fortsatt lycka till med alla planeringsdetaljer!

• socker86

Jag gifter mig samma dag som alla helgona och var inne 2 månader innan det skulle vara dax.

*Hoppas jag va duktig nu?*

He he, näe men det känns ju både skönt för mig och floristen att fått chans att tala igenom mina önskemål och tidigt kunna ändra sig om man nu måste det.

Tycker jag iaf...

• passionsblomman

Duktig tjej hihi!

Ja,det känns alltid bra för personalen också. Har butiken mycket bröllop kan man i värsta fall råka ut för att det blir fullbokat till slut.
    I en butik jag jobbat i var det inte konstigt om vi hade 10-12 bröllop att leverera ut en lördag.
    -Det var jätteroligt att titta på de finklädda brudgumarna som skulle hämta, och gissa vem som hörde till vilken brud

• Wingtear

och jag som bara tänkte trava in dagen innan och köpa lite långskaftade rosor... *gör sig redo att få ovett*
    Vill inte ha en "riktig" brudbukett, vill ha något mera enkelt, och förra året sålde de åtminstonde sånna på julafton.

Svar på tråden Uppmaning till alla vinterbrudar