• Äldre 7 Oct 13:30
    68504 visningar
    627 svar
    627
    68504

    Äntligen fredag del 15

    Nu är det dag för en till! Välkomna!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-14= 26981 inlägg.......nu tar vi 27.000!!

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 15
  • Gable
    Äldre 4 Jan 13:04
    janos skrev 2009-01-03 21:47:06 följande:
    Själv så har jag jobbat idag och jag förstår inte hur jag ska klara av att vara ifrån familjen hela tiden. Det känns verkligen fördj*vligt!På torsdag är det dags för första inskolningsdagen och jag sitter här hemma och grinar varje dag. Jag VILL INTE skiljas från sonen. Jag VET att han kommer att få det bra och roligt......MEN!!!!
    Om det är någon tröst så är det värst för dig, inte för sonen... Han kommer säkert att ha skitkul på dagis.

    Jag märker på dottern att hon behöver komma in på dagis, visst mamma och pappa i all ära, men hon blir väldigt less på oss två. Hon behöver andra barn.

    Och på frågan om fler barn - jag säger nej, maken säger ja. Vi är låååååångt ifrån överens.
  • Gable
    Äldre 4 Jan 13:05

    Hade ni kul på nyår? Vill få lite sympati, själv sov jag i 2 dygn. 39 graders feber. Vet ni att man kan sova i 2 dygn och FORTFARANDE vara trött??

    Häpp!

  • Gable
    Äldre 4 Jan 13:06

    jaaaaaaaaaaaa!!! jag vill träffas under 2009!!!!

    och jag kan nog nästan jämt tror jag.

  • mammac­atta
    Äldre 4 Jan 15:05

    Alltså kan jag konstatera att min sömn är stulen av nån i tråden. Säger inte vem men jag sov runt 5 timmar per natt. *hmpf*


    Hursomhelst så tror jag anne att om det händer så blir du redo. Ibland är man smartare än man tror - kroppen vill mer än man anar.

    Janos: var försiktig så du inte ger lilleman din ångest - en polare till mig fick göra om alltihop pga av sin egen ångest. Hon framkallade en återgång i utveckling och allmän gråt för hon hade sån fruktansvärd sperationsångest. Stackars pojk. Träffade honom nu i nyår, han är så smart och så gullig. Men han är väldigt känlig för sin mammas humör.

    Men det blir roligt på dagis, alla barn gillar att leka med andra barn. De behöver andra barn för att lära sig vara människor. Hela syftet med dagis är att när de börjar skolan så är de redo socialt - vänta på sin tur, empati, hänsyn, karmatskap, generositet, leka, förlåt - allt sånt tar tid att lära sig. Inget vi som föräldrar kan stå till tjänst med tyvärr.
    Man är fortfarande viktigast, det tar ingen ifrån dig. Men de behöver så mycket mer när de är sådär 1,5 år. (vissa tidigare, andra senare)
    Det blir bra, de vet du. Var inte ledsen, det är inte slutet på barndommen, det är början på nånting nytt!
    *kramar om*

    Jag börjar få liggsår. Varför är det så många helgdagar?

  • Äldre 4 Jan 19:35

    Jo det är ju typ det vi räknar med genom att slarva alltmer. Steget till att planera aktiva försök känns fortfarande långt, men slarva lite är helt ok - och blir det så blir det. Annars får vi väl planera lite mer så småningom. Under tiden virrar jag vidare på nya knasigheter i världen och skulle det slå till så vore det som sagt inte ovälkommet bara oväntat. Och då skulle vi få planera för det då.


    mammacatta skrev 2009-01-04 15:05:56 följande:
    Hursomhelst så tror jag anne att om det händer så blir du redo. Ibland är man smartare än man tror - kroppen vill mer än man anar.
  • mammac­atta
    Äldre 5 Jan 09:10

    anne på grönkulla skrev 2009-01-04 19:35:02 följande:
    Jo det är ju typ det vi räknar med genom att slarva alltmer. Steget till att planera aktiva försök känns fortfarande långt, men slarva lite är helt ok - och blir det så blir det. Annars får vi väl planera lite mer så småningom. Under tiden virrar jag vidare på nya knasigheter i världen och skulle det slå till så vore det som sagt inte ovälkommet bara oväntat. Och då skulle vi få planera för det då.
  • äntlig­en på väg
    Äldre 5 Jan 17:15

    Oj, vilka snälla ord om mig . Jag tar till mig det trots att jag tyvärr känner att jag inte lever upp till det där med att vara stark och positiv riktigt. Det är oftast när jag är någorlunda glad som jag är inne här och skriver. Skulle jag skriva när jag är som mest eländig skulle ni inte orka med mig!

    APG: Håller tummarna för ett "oups!"

    Trevlig afton på er!

    Ps... vårt nästa försök blir i februari, så mars-april nångång skulle funka bra att träffas för min del.

  • Äldre 5 Jan 18:35

    äpv: Ta till dig!

    För egen del vet jag inte vad jag "hoppas" på - mer att nån ska hända på jobbet tror jag, än så länge... just nu när jag varit ledig är jag dessutom rätt mkt hobbyalkis...

    Jag är antagligen i Stockholm i början av april nästa gång...

  • mammac­atta
    Äldre 5 Jan 19:38

    Wohooo!
    Början av april låter bra!
    Om vi inte måste flytta men det är ganska löst allting just nu.

  • Äldre 5 Jan 19:54

    OJ, mycket att kommentera!

    Apg, jag känner igen mig i känslan, innan vi blev med barn. Vi var så "rädda" för att försöka bli föräldrar och sköt på det en längre tid. Ett ooups hade nog varit bra för oss också

    Gable, jag VET att det är värst för mig. Sonen kommer att stormtrivas......utan sin mor.....*snyft snyft*
    Är det dags för E och dagis? I så fall när?
    Lycka till i förhandlingen med maken!
    Hoppas att du mår bättre nu!

    Äpv, det är det vi är till för, att gnälla till!

    Angående en träff så påminner jag om att påsken är 9-13/4.

  • Gable
    Äldre 5 Jan 20:37

    Påsk funkar inte för mig, långväga släkt på besök här...

    Men annars är april ok för mig!

    Har inte hört ett pip om dagis än, hon har platsgaranti fr o m nu men det är ju inget bestämt datum. Kan lika gärna bli nästa vecka som sista veckan i januari. Och blir det då, då sitter vi i skiten. Det kommer att bli svårt att få ledigt för inskolningar och sånt då. Jag är så... Sitter på händerna för att inte skriva en massa fula ord... Irriterad på barnomsorgen här just nu för att de inte kan ge oss besked. Kompisar till oss fick dagisplats, fick veta det en vecka innan deras barn skulle börja och hade två (!!!!) dagar på sig att tacka ja eller nej till platsen. Vad händer om posten är försenad?! Försvinner?! Man är bortrest??? De har år på sig att planera, men själv får man 2 dagar. Tack för den... Mutter mummel...

  • Gable
    Äldre 5 Jan 20:40

    E har fått öroninflammation. Yippie. Hon går också på pencillin nu. Det är inte så lätt att peta i en unge pencillin som har bestämt sig för att inte dricka medicin... Dessutom äter hon dåligt så man försöker ju få i henne mat och dryck lite då och då. Det funkar inte heller med pencillinet. Det ska nämligen tas 2 h före och 1 h efter måltid. Eller var det tvärtom?! Blir galen på det där. Får nog göra ett schema.

  • Äldre 5 Jan 20:41

    hej gable!!!

  • Äldre 5 Jan 20:41

    stackars E - hade öronbesvär jämt i tonåren o det var vidrigt...

  • Äldre 6 Jan 13:59

    jo att vi får satsa på ett ooups har jag ju alltid hävdat - det ska ju bli möjligt också bara


    janos skrev 2009-01-05 19:54:34 följande:
    Apg, jag känner igen mig i känslan, innan vi blev med barn. Vi var så "rädda" för att försöka bli föräldrar och sköt på det en längre tid. Ett ooups hade nog varit bra för oss också
  • mammac­atta
    Äldre 6 Jan 16:36

    Ja, telefonsex har såvitt jag förstår aldrig resulterat i några knodd.
    Men jag tänker inte utesuta möjligheten.
    Skype är ett nyt fenomen och man vet aldri' mä töckeränna gräjjer.

  • Äldre 7 Jan 13:00

    Nu har ett flygbolag som börjar på N släppt billiga biljetter, om en träff ska diskuteras.

    Jag kommer nog i så fall göra som sist, åka till familjen och sova. Det är ju min chans att få träffa dom också och i så fall kan Elias vara där under tiden.

    Vi blir borta över påsken, så då är det inte intressant för min del.

Svar på tråden Äntligen fredag del 15