• Fru Gredelin

Hur mycket pengar lägger du på din vigselring och hur är din ekonomiska situation?

Jag har hittat en ring som jag jättegärna vill ha, men den kostar dessvärre 27000. Jag är fortfarande student och min sambo har inte fast jobb. Så jag får nog dessvärre försöka hitta en annan ring. Hur ser det ut för er andra?

• Svar på tråden Hur mycket pengar lägger du på din vigselring och hur är din ekonomiska situation?
  • frida79
    Krystal skrev 2008-12-04 19:46:48 följande:
    Man ber till gudarna att det inte händer
    Hoppas gudarna är er nådiga :)

Minns hur det var när vi pluggade och fick glapp i inkomsterna. Huvva, det var inte skoj. Tur är att jag har otroligt snälla och hjälpsamma föräldrar som såklart ställer upp om det krisar. Visst går det mesta att lösa på något sätt!
  • Fru snart

Min ring kostade 4500kr (bara vitt guld), diamant var min mormors... Är mammaledig just nu och ville inte att vi la hur mycket som helst på ringen. Dessutom får symbolen av ringen en större betydelse nu.

• Lajsan

min kostade 8000:- tog den på avbetalning genom butiken

• Miafiahallonfjärt

2700 kostade ringen och har en månadslön på 18000.

• Hemlig2009

Vi ska ju snart förlova oss och sedan gifta oss i maj, har beställt alla 3 ringar på en gång alltså. Alla ringarna kommer kosta 35000 kr och då har vi lämnat in eget guld som täcker en hel del (beräknat till ca 9000 kr för guldet). Dessutom fick vi ett bra pris samt 10% rabatt då min familj har handlat av denna guldsmed i många många år.

Min sambos ring går på ca 12000 då han har stora händer och ringen är ganska kraftig (18 gram). Resten är då mina ringar.

Jag vet att det här är mycket pengar men jag är en smyckestjej med intresse för äkta stenar. Jag traskar runt dagligen med en diamantring på både höger och vänster ringfinger (vet att jag måste plocka av mig den ena snart ). Min enstensring på högerhanden ligger i samma prisklass som de ringarna ovan. Det glittrar även i mina öron och runt min hals. Inga extrema saker men ändå. Jag är sån.

Vi sparar runt 10.000 kr varje månad.

• På rosa moln

Våra förlovningsringar kostade 4700 tillsammans och efter att ha läst inläggen på den här sidan så inser jag ju att vi har kommit billigt undan ;) Vigselringar har vi inte börjat kolla på än, men jag misstänker att de kommer att hamna i samma prisklass. Finns alldeles säkert fantastiska ringar i femtio tusen kronors klassen, men det känns helt galet tycker jag (för att inte prata om vad min pojkvän skulle tycka ;)), särskilt som det finns jättefina ringar för en tiondel av priset. Å andra sidan har jag inget emot att lägga upp emot hundra tusen på mitt bröllop... och det är ju som vissa påpekat över på en dag... så jag är förmodligen rätt galen jag med :)

• Nynaeve

Vad förlovningsringarna kostade har jag ingen aning om, eftersom det var min fästman som köpte dem. När det gäller vigselring hoppas (och tror) jag att det kommer att bli gratis. Jag är student och min fästman jobbar heltid, så vi skulle ha det toppen ekonomiskt om det inte vore för att jag bor i Stockholm och han i Östersund (tillfälligt). Resorna kostar en del...

• camric

Min vigselring kostade 10000 och jag pluggar och min man jobbar. Vi har egentligen inte många hundralappar över efter allt man måste betala, som hyra mat och allt.

• camric

Men man ska ju ändå ha den hela livet. Vi sparade till den. Jag skulle aldrig låna pengar till den då är det bättre att försöka spara till den och snåla med vissa saker ett tag. Lycka till!!

• sokkerstruten

Förlovningsringarna kostade 6000 kr, sen omarbetade jag min fölovningsring för 1600 kr, och min vigselring kostade 12.000 kr då när dollarn stod i 6 kr, köpte den i usa.

Så 19600 kr har vi lagt på alla ringarna. Jag jobbar som undersköterka och min sambo är civilinjenör, vår inkomst är ca 40.000 kr efter skatt.

Vi har sparat till hela vårat bröllop, vi hade båda pengar sparat på var sitt håll innan vi träffades som nu går till bröllopet.

• Fröken Strössel

Min ring kostade 16000 och min killes 1500. Vi kommer bara ha en ring var men jag planerar att komplettera min ring med fler stenar till vigseln. Det kommer kanske gå på 5000kr. Tillsammans sparar vi drygt 10 000 kr i månaden.

Vi hade inte tänkt lägga så mycket på min ring men min killes ring blev mycket billigare så det gick nog på ett ut :)

• 27juni2009

Vi har budgetterat 6000 kr på ringar. Men min m2b ska göra om sin fölovningsring o tillsammans med hans mammas förlovningsring skall den få bli en tjocakre ring till honom, så 5000 ca räknar vi att min kna komma få kosta komemr nog designa själv o blir de så så känner min farmor o pappa ägaren av guldsmedsbutiken ...

• 27juni2009

glömde skriva att jag pluggar o mannen min han jobbar egentligen heltid, MEN de e jämt os tändigt vård av barn elelr föräldraledighet frö att dagmammans ka vara ledig, så lönen blir därefter står m huslån & 2 barn , en massa bensin för båda pendelar:(....

• catte

Min förlovningsring gick på 55.000:- En solitärring i platina med diamant (0.72 ct). Våra vigselringar gick på båda för ca 12.000:- som är släta ringar i platina. Använder mina ringar dagligen och är inte rädd för att tappa mina dyrgripar (tar aldrig av mig dom). Min man är Area Sales Manager och tjänar runt 40.000:- (+ bonus o aktieutbetalning) och jag har studielån för tillfället. Pengarna vi la på ringarna var sparade och vi ser det som en investering. Man lägger lätt ut hundratals kronor på en bil som man sen förlorar massor på så fort man tar ut den från bilfirman. Ringarna däremot ska man ha i hela sitt liv och har ett speciellt affektionsvärde....!

• stellajsj

Min f-ring kostade från början drygt 6000 kr, och kommer att ändra lite på den till vigseln och den ändringen + min v-ring kommer att gå på 12 000kr. Och eftersom det är en guldsmed som är en vän till familjen som gör dom så har jag kommit otroligt "billigt" undan. Det hade gått på ca 18 000 kr annars. Hans f-ring kostade 4000 kr.

Vi arbetar heltid båda två med relativt bra inkomster.

Svar på tråden Hur mycket pengar lägger du på din vigselring och hur är din ekonomiska situation?