• Fru Gredelin

Hur mycket pengar lägger du på din vigselring och hur är din ekonomiska situation?

Jag har hittat en ring som jag jättegärna vill ha, men den kostar dessvärre 27000. Jag är fortfarande student och min sambo har inte fast jobb. Så jag får nog dessvärre försöka hitta en annan ring. Hur ser det ut för er andra?

• Svar på tråden Hur mycket pengar lägger du på din vigselring och hur är din ekonomiska situation?
  • frida79
    Krystal skrev 2008-12-04 19:46:48 följande:
    Man ber till gudarna att det inte händer
    Hoppas gudarna är er nådiga :)

Minns hur det var när vi pluggade och fick glapp i inkomsterna. Huvva, det var inte skoj. Tur är att jag har otroligt snälla och hjälpsamma föräldrar som såklart ställer upp om det krisar. Visst går det mesta att lösa på något sätt!
  • Fru snart

Min ring kostade 4500kr (bara vitt guld), diamant var min mormors... Är mammaledig just nu och ville inte att vi la hur mycket som helst på ringen. Dessutom får symbolen av ringen en större betydelse nu.

• Lajsan

min kostade 8000:- tog den på avbetalning genom butiken

• Miafiahallonfjärt

2700 kostade ringen och har en månadslön på 18000.

• Hemlig2009

Vi ska ju snart förlova oss och sedan gifta oss i maj, har beställt alla 3 ringar på en gång alltså. Alla ringarna kommer kosta 35000 kr och då har vi lämnat in eget guld som täcker en hel del (beräknat till ca 9000 kr för guldet). Dessutom fick vi ett bra pris samt 10% rabatt då min familj har handlat av denna guldsmed i många många år.

Min sambos ring går på ca 12000 då han har stora händer och ringen är ganska kraftig (18 gram). Resten är då mina ringar.