• Fru Gredelin

Hur mycket pengar lägger du på din vigselring och hur är din ekonomiska situation?

Jag har hittat en ring som jag jättegärna vill ha, men den kostar dessvärre 27000. Jag är fortfarande student och min sambo har inte fast jobb. Så jag får nog dessvärre försöka hitta en annan ring. Hur ser det ut för er andra?

• Svar på tråden Hur mycket pengar lägger du på din vigselring och hur är din ekonomiska situation?
  • didis

Vi skippar nya ringar helt, ingen av oss använder ring till vardags så det känns bara onödigt. Till fest använder jag helst stoora fina (och helt oäkta) ringar.

Ev har min svärmor en gammal ring som jag skall använda annars putsar vi upp förlovningsringarna.

Vi tjänar bra båda två men eftersom vi inte använder ring har vi bättre saker att lägga pengarna på ändå.

• Brudgummarna

Om vi köper ringar (vi har ett par ringar i vår ägo som vi skulle kunna använda) så kommer vi att lägga ungefär vad vi kan spara ihop under två månader.

Att köpa ringar för 27000 vore väl läckert men då skulle vi behöva vänta flera år och det skulle äta upp alldeles för mycket av bröllopsbudgeten.

• Saggezza

Min vigselring kommer att få ligga inom 3 000 - 4 000 kronorsklubben. Inte mycket på en ring verkar det som bland vissa utav de andra på BT kanske men jag är ingen bligbling person och tycker att jag kan få en jättevacker ring kring det priset.

Jag är själv student så budgeten är inte så stor, min sambo har dock ett fast jobb så på det sättet är det helt klart enklare.

Mitt tips till dig är att se dig omkring i butikerna men jämföra priserna med nätet (och mellan olika sidor). Jag hittade en ring som jag älskar och mellan olika sidor är det en skillnad på ca 1 000 - 1 500 kr.

Lycka till!

• passionsblomman

Jag skulle inte kunna köpa en så dyr ring, och precis som didis kan vare sig jag eller sambon ens använda våra förlovningsringar till vardags, så det blir inget märkvärdigt när det väl blir dags tror jag.
    (om inte m2b visar sig drabbas av plötlig personlighetsförändring och på eget bevåg skaffat värsta ringen, men då skulle jag nog bli lite rädd tror jag...)

• JPerlestam

Min kostade 13000kr, vi är heltidsarbetande båda två, usk och ssk, inga höga löner men heller inga höga utgifter. =)

• lillP

Våra v-ringar kommer tillsammans hamna på ca 34-35000kr. Numera är jag student, men när vi sparade ihop pengarna var vi båda heltidssarbetande med hyfsade löner. Har varken barn eller bil så har inte de två stora utgiftsposterna.

• trampetroll

Min kostade 3700kr och jag är student.

• Lakritspuck

Min går på 2800. Jag tänker antingen skaffa en ring med sten att bära mellan de likadana förlovnings- och vigselringarna eller sätta in stenar i vigselringen nästa år. Eller låta bli, det kanske känns helt onödigt då.

• lillP

Ett alternativ, om du verkligen vill ha 27000kr-ringen, är att strunta i v-ring nu eller köpa en billig slät ring så länge. När ni båda har fasta inkomster kan ni spara till den dyrare varianten och ev använda den billiga ringen som delbetalning.

• Crazy bride

Ta med bilden till en billig guldsmed så kan du få en likadan ring fast billigare.

Ifall inte stenkvalitén är så viktig för dig så behöver inte ringen bli särskilt dyr. Arbetskostnaden ligger på ca 1500 kr
    Där på tillkommer sedan stenkostnaden och guldet. Har du eget guld så sparar du ytterligare.

Svar på tråden Hur mycket pengar lägger du på din vigselring och hur är din ekonomiska situation?