• Fru Gredelin

Hur mycket pengar lägger du på din vigselring och hur är din ekonomiska situation?

Jag har hittat en ring som jag jättegärna vill ha, men den kostar dessvärre 27000. Jag är fortfarande student och min sambo har inte fast jobb. Så jag får nog dessvärre försöka hitta en annan ring. Hur ser det ut för er andra?

• Svar på tråden Hur mycket pengar lägger du på din vigselring och hur är din ekonomiska situation?
  • didis

Vi skippar nya ringar helt, ingen av oss använder ring till vardags så det känns bara onödigt. Till fest använder jag helst stoora fina (och helt oäkta) ringar.

Ev har min svärmor en gammal ring som jag skall använda annars putsar vi upp förlovningsringarna.

Vi tjänar bra båda två men eftersom vi inte använder ring har vi bättre saker att lägga pengarna på ändå.

• Brudgummarna

Om vi köper ringar (vi har ett par ringar i vår ägo som vi skulle kunna använda) så kommer vi att lägga ungefär vad vi kan spara ihop under två månader.

Att köpa ringar för 27000 vore väl läckert men då skulle vi behöva vänta flera år och det skulle äta upp alldeles för mycket av bröllopsbudgeten.

• Saggezza

Min vigselring kommer att få ligga inom 3 000 - 4 000 kronorsklubben. Inte mycket på en ring verkar det som bland vissa utav de andra på BT kanske men jag är ingen bligbling person och tycker att jag kan få en jättevacker ring kring det priset.

Jag är själv student så budgeten är inte så stor, min sambo har dock ett fast jobb så på det sättet är det helt klart enklare.

Mitt tips till dig är att se dig omkring i butikerna men jämföra priserna med nätet (och mellan olika sidor). Jag hittade en ring som jag älskar och mellan olika sidor är det en skillnad på ca 1 000 - 1 500 kr.

Lycka till!

• passionsblomman

Jag skulle inte kunna köpa en så dyr ring, och precis som didis kan vare sig jag eller sambon ens använda våra förlovningsringar till vardags, så det blir inget märkvärdigt när det väl blir dags tror jag.