• älskarlivet

Två tärnor?

Kan man ha två tärnor när M2B bara har en bestman?
    Jag kommer inte betala deras klänningar, men ser det konstigt ut om de har olika klänningar och kanske olika färger?

• Svar på tråden Två tärnor?
  • phly

Jag tycker det ser finare ut på bilder när tärnorna ser enhetligt ut. Åtminstone i färgval, behöver ju inte vara lika i modellen. Men man tycker ju så olika

• Saggezza
    phly skrev 2008-10-02 17:02:55 följande:
    Jag tycker det ser finare ut på bilder när tärnorna ser enhetligt ut. Åtminstone i färgval, behöver ju inte vara lika i modellen. Men man tycker ju så olika
    Jo visst kan det vara finare på en bild men tyvärr så är det så att ekonomin kanske inte tillåter alla att betala sina tärnor klänningar...

Jag ska som sagt ha två, båda betyder otroligt mycket för mig och då jag hellre vill ha dem som tärnor än att inte ha någon av dem så prioterade jag bort deras klädval.
  • älskarlivet

Jag har nu bestämt mig för att låta en vara tärna men sen troligen fråga den andra om hon vill sjunga i kyrkan.

• Lillsnufflan

Vi hade två tärnor och två kvinnliga marskalkar. Men jag tycker absolut att man kan ha olika antal tärnor och marskalkar. Vi bad marskalkarna bära mörklila och tärnorna ljuslila. Så de hade samma färger, men olika modeller. De som inte hade klänningar i passande färg lånade av någon annan respektive köpte billigt på e-bay. Och det blev bra, tycker jag. Det finns bilder i mitt galleri om någon vill se.

• Livaa

Vi ska ha två tärnor, de får själva köpa klänningarna i vilken modell som passar dem bäst!. Jag har bara givit som önskemål att de ska vara bruna. Det tyckte de var helt Ok!

• Magglo

Jag kommer ha två tärnor och de kommer inte ha några speciella klänningar som matchar. Dels för att jag tycker att de inte ska behöva vara statister på våran dag utan få välja kläder själv och dels kommer de ändå ha likadana tärnboketter. Tänkt sj'lv vad hemskt att bli tvungen att ha en klänning av en färg och modell som man inte alls känner sig fin i.

• MiaMariaR

Jag ska ha tre tärnor, de får själva välja och bestämma allt om klänningar (ja inte ha leggings till eller sånt bara), det som kommer göra det lite enhetligt är att jag ska sticka vita sjalar till dem (detta kommer ju kanske påverka deras val av kläder men fortfarande inte jag som bestämmer något). Jag kommer också ha en större sjal av samma garn, kanske inte just till vigseln men ifall det blir kyligt senare.

• Jessie Gustav

Har inte läst allas svar men jag hade två tärnor och dom hade inte likadana klänningar då det skiljer kanske 30 kilo emellan dom.Det enda var att båda hade rött i kläderna.Min ena tärna hade en kort klänning och den andra hade en tunika och leggings.

Lycka till.

• chokladflingan

Tycker också du kan be dem matcha lite fint bara. Det blir nog jättebra med två tärnor tror jag, det ska vi ha. Tärnorna ska gå först efter oss och marskalken sist.

• älskarlivet

Som jag skrev ovan har jag redan bestämt mig för att bara ha en tärna..

chokladflingan skrev 2008-10-17 08:20:34 följande:
    Tycker också du kan be dem matcha lite fint bara. Det blir nog jättebra med två tärnor tror jag, det ska vi ha. Tärnorna ska gå först efter oss och marskalken sist.
Svar på tråden Två tärnor?