• älskarlivet

Två tärnor?

Kan man ha två tärnor när M2B bara har en bestman?
    Jag kommer inte betala deras klänningar, men ser det konstigt ut om de har olika klänningar och kanske olika färger?

• Svar på tråden Två tärnor?
  • Saggezza

Jag har tänkt att göra likadant så miitt svar kanske är partiskt men jag skulle svara nej; det ser inte kontsigt ut!

• Mrs Baom

Jag håller med föregående talare, jag ska oxo ha två tärnor å de får klä sig precis hur de vill, bara de är där för min/vår skull:) Min M2B har bara en bestman.

• älskarlivet

Den ena jag redan tillfrågat som tärna är så solklar för hon är så engagerad redan (vi gifter oss i sommar).. Den andra var också en kandidat till att bli tärna, så jag velade mellan dem, men kanske jag ska ta båda då?

• Hofsan

Vi hade två tärnor och en bestman. De hade samma klänningar då vi tyckte det såg bäst och enhetligt ut.

• älskarlivet

Men då betalade ni deras klänningar eller?

Hofsan skrev 2008-10-01 18:53:31 följande:
    Vi hade två tärnor och en bestman. De hade samma klänningar då vi tyckte det såg bäst och enhetligt ut.
  • Hofsan

Ja det gjorde vi. Ska sälja dem nu eller till sommaren då det är fler som söker tärnkläder då.

• älskarlivet

ok, ja, vårt bröllop är redan uppe i drygt 70 000 (inkl resa), så vi har inte råd att betala tärnans klänning..

Hofsan skrev 2008-10-01 22:39:06 följande:
    Ja det gjorde vi. Ska sälja dem nu eller till sommaren då det är fler som söker tärnkläder då.
  • AnRo09

Jag kommer att ha 2 tärnor och m2b har 3 bestman.

Vi kommer inte att betala kläderna, men däremot har de erbjudit sig att handla tillsammans så att de köper samma kläder.
    Snällt av dom tycker jag. Själv är jag bara glad att de har tackat JA!

• stinakina

Vi hade "bara" två tärnor, våra döttrar, de hade olika klänningar, men i samma färg iofs.(jag var glad att jag fick dom att ha klänning, och sen att de ville stå framme med oss dessutom)

förra året var vi på min kusins bröllop, då var det en bestman och två tärnor, tärnorna hade olika färg på klänningarna, men de såg snarlika ut...ärligt talat, när jag var på min kusins bröllop såg jag knappt tärnorna, man vill ju se brudparet..ok hade de stått där i jeans och en urtvättad t-shirt hade man kanske hajat till huvudsaken tycker jag är att de är finklädda....

• Hofsan
    älskarlivet skrev 2008-10-01 22:45:14 följande:
    ok, ja, vårt bröllop är redan uppe i drygt 70 000 (inkl resa), så vi har inte råd att betala tärnans klänning..
    Jag betalade dem eftersom jag hade lite krav på färg och lite på modellen så därför var det en självklarhet för mig att betala dem.
Svar på tråden Två tärnor?