• MissMijah

göra egna servettringar?

jag har tänkt att göra egan servettringar (ca 50 st) dem ska vara silvriga.

någon som har något tips på hur man kan göra?

• Svar på tråden göra egna servettringar?
  • MissMijah

Mirri: ja men jag är rädd för att det bara kommer bli krokigt och inte alls som man vill

10 06 06 , jannitösen : hm ja. kanske det. kanske ett gummiband? så det blir lite töjbart?

var hittar man snygga pärlor?

• MissMijah

T RO: Hehe jisses, dig vill jag ha med på stan! Haha vad mkt idéer. som jag är väldigt tacksam för.

vart får man tag på sådana band med ståltråd i?

• MissMijah

Haha, du är rolig!

Ja panduro är nog ganska uteslutet, f*n vad dyrt det är där!

om du tittar i mitt galleri så ser du vad för typ av servetter vi ska ha. det kanske helt enkelt blir bäst att bara köpa någon typ av amlt silverband att knyta runt?

• MissMijah

ja precis. jag vill ju ha texten synlig. jag tror det blir ett enkelt smalt snyggt silverband. men då är ju bara kruxet hur fanken jag ska vika servetterna kvar.

haha jag är ju utbildad servitris och ska kunna sådant. men inte så jag suttit hemma och övat mig på olika vikningar genom åren. men jag får väl testa lite olika och se

• MissMijah

JPerlestam: låter kanonfint. Tror du att det fanns svart också?

• MissMijah

FrökenHoppsan: Jag ska kika med en gång!

• MissMijah

FrökenHoppsan: Hur fina som helst ju! nu får du gärna berätta hur du gjorde och var hittade du godiset du ahde bild på? skrev i den gästbok med. men tänkte att du aknske kollade forumet oftare så därför det blir dubbelt upp

• MissMijah

valkyriana: tack för tipset

• MissMijah

FrökenHoppsan: Låter jättefint. det jag såg var ju toppenfint! vi ska ha vitt svart och silver/grått som tema

jag har gjort monogramaskar till gästerna, som vis ka lägga i svarta tyllpåsar, men tänkte lägga i något mer

• MissMijah

FrökenHoppsan: hur många godisar var det i en förpackning?

• MissMijah

Kan tänka mig det! var frakten dyr?

• MissMijah

De lät inte alls farligt nej jag ska med beställa, underbar sida ju! Hehe! tack så mkt för tipset!

• MissMijah

Mrs Baom: Jag tror det är sådana vi ska beställa fast från calligraphen.com. har inte tittat på dem du nämnde än men vi ska också ha med namn och datum

husmusens: tack för tipset

• MissMijah

husmusens: jag har varit inne på din sida förut, den är helt underbar!

jag tog idé från dig då och köpte glittersidenband och både textillim och nål och tråd. limmet fäste inte så jag la ner det. sen tråcklade jag för hand och sydde,men bandet bara trådade sönder.

därför söker jag lite nya tips.

det lutar väl åt att jag ska köpa lite tunnare silverband, trä på någon fin pärla och knyta om servetterna

• MissMijah

svarta servetter och silvrig text på dem.

• MissMijah

JPerlestam: Jag ska försöka att titta. elelr gå till pandurobutiken idag och fråga

Svar på tråden göra egna servettringar?