• MissMijah

göra egna servettringar?

jag har tänkt att göra egan servettringar (ca 50 st) dem ska vara silvriga.

någon som har något tips på hur man kan göra?

• Svar på tråden göra egna servettringar?
  • Mirri

Ståltråd eller aluminiumtråd som man böjer till på något snyggt sätt? En rund cirkel kanske att stoppa servetten igenom och så böja till ändarna till spiraler eller hjärtan kanske?

• jannitösen

du kanske kan använda nåt ståltrådsliknande.Som du gör som små "fågelbon".I mitt huvud ser det väldigt bra ut iaf, men nu när jag skriver det så verkar det inte riktigt lika bra:)

• 10 06 06

Mitt förslag Varför inte skaffa nån silver tråd, inte ståltråd men liknande o trä pärlor på så det blir lite dekorativt....!?!

• jannitösen

ja,typ så menade jag:)

• MissMijah

Mirri: ja men jag är rädd för att det bara kommer bli krokigt och inte alls som man vill

10 06 06 , jannitösen : hm ja. kanske det. kanske ett gummiband? så det blir lite töjbart?

var hittar man snygga pärlor?

• T RO

Köp sidenband eller organzaband i silver färg sådär en 3-4 mm breda. Då kan du klippa till dem o knyta dem runt varje servett med en rosett.

lite mer avancerat, trä på en stor silverfärgad glaspärla (panduro tex) och låt knuten sitta på undersidan av "ringen". Pärlan fram som dekor.

Jag gjorde en gång till en nyårsafton: köpte såna band som har insydd ståltråd, finns till presenter och blommor du vet. Klippte till och vek runt servetten. (de låste sig bra mha ståltråden)

Ännu mer avancerat:
    Köp ett bredare silverban, sy bitar till "rör" (ringar) Dekorera med silverstjärnor eller andra små dekoratiner som du limmar på. Alternativt skriv gästernas namn på sidenbandet, med penna som har lite "relief"känsla. Kanske i era andra tema färger... ´

Fantansin är obegränsad idag känner jag. Pysslet bara sprutar ur mig

• MissMijah

T RO: Hehe jisses, dig vill jag ha med på stan! Haha vad mkt idéer. som jag är väldigt tacksam för.

vart får man tag på sådana band med ståltråd i?

• T RO

Jag hittade mina på korthuset. Utförsäljning efter julen, silverfärgade. Man borde kunna kolla i pysselaffärer, blomsteraffärer etc. Ofta såna snå "skräpaffärer" som man inte tror. Har ni ett tiimari i närheten så kan de ha. Eller Tiger. Pandudo lär bli snordyrt.

Men idén med sidenband som man syr ringar av och sedan dekorerar tror jag på. Det hade varit riktigt läckert.

Annars kan du köpa "bastband" tror jag det heter på Lagerhouse. Finns även i silver! Då kan man bara dra en tre fyra varv runt servetten och antingen gnyta en knut och klippa tåtarna till lagom längd eller sticka in ändarna inne i ringen så att de inte syns... (väldigt enkelt och "o-tidskrävande", går att göra halvsovande )

Ojojoj, nu ska jag nog sluta spruta fram idéer, snart har jag sett till så att du kan göra en sorts servettring til varje gäst. DET skulle vara oväntat
  • T RO

hahahaha! "gnyta"

jag menade så klart knyta, men gnyta blev ju så mycket roligare

som om man försöker säga "gryta" fast är sagolikt förkyld

• MissMijah

Haha, du är rolig!

Ja panduro är nog ganska uteslutet, f*n vad dyrt det är där!

om du tittar i mitt galleri så ser du vad för typ av servetter vi ska ha. det kanske helt enkelt blir bäst att bara köpa någon typ av amlt silverband att knyta runt?

Svar på tråden göra egna servettringar?