• MissMijah

göra egna servettringar?

jag har tänkt att göra egan servettringar (ca 50 st) dem ska vara silvriga.

någon som har något tips på hur man kan göra?

• Svar på tråden göra egna servettringar?
  • T RO

Om man tänker att texten ska synas så är det nog finast med ett enkelt silverband tror jag, inte så brett liksom. jag hade tagit såna från Lagerhouse, de är dessutom billiga, tror det kostar 15 pix för typ 20 meter, minst...

och du ska väl rulla dem på "diagonalen" så att spetsarna kommer uppåt och neråt? alltså så att texten kommer "rätt" så som det är i galleriet.

• MissMijah

ja precis. jag vill ju ha texten synlig. jag tror det blir ett enkelt smalt snyggt silverband. men då är ju bara kruxet hur fanken jag ska vika servetterna kvar.

haha jag är ju utbildad servitris och ska kunna sådant. men inte så jag suttit hemma och övat mig på olika vikningar genom åren. men jag får väl testa lite olika och se

• JPerlestam

Jag har köpt guldig dekorväv på Panduro 59kr för 5 meter, ska ha det som löpare och även till att fästa runt servetterna som servettringar, enkelt och billigt... Ska finnas i silver med... =)

• MissMijah

JPerlestam: låter kanonfint. Tror du att det fanns svart också?

• FrökenHoppsan

Hej du! Jag gjorde mina egna servettringar, 50 st jag också. jag har bild på dom i mitt galleri! Gillar du dom kan du få närmare beskrivning på hur jag gjort!

• MissMijah

FrökenHoppsan: Jag ska kika med en gång!

• MissMijah

FrökenHoppsan: Hur fina som helst ju! nu får du gärna berätta hur du gjorde och var hittade du godiset du ahde bild på? skrev i den gästbok med. men tänkte att du aknske kollade forumet oftare så därför det blir dubbelt upp

• valkyriana

Jag tog samma tapet som jag hade använt till festprogrammen och klippte till snygga servettringar. Så lätt och snyggt.

• MissMijah

valkyriana: tack för tipset

• FrökenHoppsan

Servettringarna gjorde jag av silvertråd i två tjocklekar. Den "tjockare" silvertråden böjde jag först till en ring, å sen trädde jag pärlor på den tunnare silvertråden, å virade den runt den färdiga silvertråds ringen, inte alls svårt, men man behöver avbitare o tänger för att klara av det!
    Godisarna hittade jag på :
    www.weddingstar.com/us/2111-77+Foil+Wrapped+Mint+Swirl+Candies_refine:71;

Därifrån beställde jag också en caketopper.Å minifotoramarna jag hade i mitt galleri, det blev våra gästgåvor. Minifotoramar med olika kärlekscitat i åt varje gäst. Å både godisarna å ramarna hade vi i silver. Hade silver o rosa som tema..
    Så kolla in www.weddingstars.com/us

Svar på tråden göra egna servettringar?