Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

1/8-09

Lady78 skrev 2008-10-28 10:37:32 följande:
    Tack för råden! Skönt att höra att fler hatar motion :)
    Hahaha det är nog fler som hatar att motioner än de som älskar att göra det ;)
    Hur går det för dig då?
  • SaraPayam

Mrs Baom skrev 2008-10-29 15:11:13 följande:

Kollade priser på bröllopstårta i dag, sjukt dyrt!! vi får betala 3100 kr för tårta till 78 personer!! finns inte en chans att det går, så nu tänker jag göra egna tårtor, tror det blir vanliga kladdkakor som jag gör i förväg å fryser, tas upp på bröllobsdagens morgon och serveras med vispad grädde och fruktsallad. Vad tror ni, är det för trist?? på en av tårtorna ska det stå ett brudpar:)
    Hmm det låter lite väl dyrt, vart har du kollat, vet att maxi är jätteduktiga på att göra tårtor & de brukar vara jättegoda :)
    Man behöver ju inte ha bröllopstårta, du kan ju hyra en ställning & sen köpa vänliga tårtor :) Då blir det säkert ganska mycket billigare :)
  • SaraPayam

Hej tjejer, vad kul att det är så många som har kommit in i tråden

Vi va & träffade fotografen & bandet som ska vara med på vårt bröllopet, känner mig så nöjd

Så nu är detta är fixat:
    (x) Slott
    (x) Makeup
    (x) Bröllopsklänning
    (x) Gästlista
    (x) Prov Inbjudningskort
    (x) Toastmaster & toastmadame
    (x) Frimärken
    (x) Fotograf
    (x) Band
    (x) Musik till vigseln
    (x) Musik till vals

• SaraPayam
    RTBW skrev 2008-11-05 12:27:32 följande:
    Vigselförrättare bokad!!!!!Men, min frisör som jag ville ha och muntligt bokathar gått och blivit gravid och är mammaledig då =(jätteroligt för henne och hon har säkert någon annan duktigatt rekommendera.En grej att skriva över på fixat o klart, iallafall =)
    Åååå vad skönt att ha bokat vigelförrättaren, jag ska boka våran i början av maj har jag tänkt
    Det känns hela tiden som om man har glömt något men jag vet inte vad det är....
    Hmmm kan ni inte kolla på lista utifall att jag har glömt nåt
  • SaraPayam

Nina och Rickard skrev 2008-11-05 14:31:10 följande:

Va långt ni andra verkar ha kommit! För oss går det lite segare..men det är inte lätt o hinna med all planering när man har annat i livet som tar tid också I och för sig finns det fortfarande gott om tid till allt, men vissa saker måste ju bokas i tid o så..! Nåvääääääl.
    Hahaha nä det är inte lätt att hinna med, så känner nog vi alla

Jag har enbart 1 helg vart 5 vecka som jag riktigt planerar inför bröllopet, eftersom jag pluggar, så det gäller att planera tiden ordentligt de helgerna
    Men visst kollar man lite här på bröllopstorget mm under de andra veckorna med, men planeringen får bli belöningen efter tentaperioden
  • SaraPayam
    Noxire skrev 2008-11-05 14:47:30 följande:
    Här är det en till som har 1/8 som sin dag.Har inte kommit långt i planeringen men den del:Kyrkan är klarPräst är klar, för vi vill ha en speciellFestlokal är klarMat + dryck är klarFotofraf är klar, blev det idagFrisyr + smink är klarDet som är nästan klar ärKläder till mej + samboRing Inbujudan mm Musik på festen Önskar att man hade mer tid till planering men är man egenföretagere, måste man fördela tiden lite.
    Välkommen hit

Du har ju med kommit en bra bit på vägen. Skönt att saker & ting faller på plats
    Vart gifter ni er?
  • SaraPayam
    Noxire skrev 2008-11-05 16:39:01 följande:
    Vi har valt Ö-viks Kyrka. Den är stor och pampig.
  • SaraPayam
    Noxire skrev 2008-11-05 16:39:01 följande:
    Vi har valt Ö-viks Kyrka. Den är stor och pampig.
    Den är ju jättefin, vad kul
  • SaraPayam
    Noxire skrev 2008-11-09 14:54:11 följande:
    Förra gången jag skev här var fotogarafen klar men nu har vi fått veta att han har dubbelbokat.Det är nu bara att söka en ny fotoraf. Hittade två till som jag tog kontakt med. Den ena kunde bara ta porträtt foton för hon har fullt upp med sitt eget bröllpo som är helgen efter. Den andra har inte svarat ännu skall ta kontekt med den igen till veckan om jag kan hitta någon tid. Vill kolla priser innan vi bestämmer oss för vilken fotograf det blir.Men en annan sak som är klar och det är musiken. Dom som skall spela har ändrat en annan spelning bara för att spela på vår fest. Det är vi inneligt tacksama för.Måste nu slita mej från denna sida ett tag jag måste fortsätta att jobba.Kramar till er alla
    Vad retfullt, hoppas att ni kommer hitta en ny fotograf. Ska hålla tummarna
  • SaraPayam
    Lady78 skrev 2008-11-09 15:52:56 följande:
    "Råkade" köpa en klänning igår och är fortfarande i chocktillstånd. Jag som bara skulle kolla runt lite för att se vad jag gillar. Jag som skulle spendera flera månader till och gå runt och prova och vänta på 2009 års kollektioner etc etc. Men så kändes den så himla bra och det var 20 % rabatt och min syster som var med som smakråd tyckte den var klockren och så plötsligt så hör jag mig själv säga att jag tar den. Är jätteglad och det känns jättebra både för att klänningen var så rätt för mig, men också för att det är skönt att det är klart, men också lite chockad som sagt. Har sett här i tråden att fler har köpt klänning redan, alltid skönt att veta att fler har gjort på samma sätt!Kram på er!
    Åååå grattis vad kul Hur ser den ut?
  • SaraPayam
    Lady78 skrev 2008-11-10 10:21:03 följande:
    Har inga egna bilder som jag har rätt att lägga ut i galleriet än så länge, men du kan se den på ramonadesign.se under Pronovias 2007, modellen heter Liberia.
    Jättefin
  • SaraPayam
    010809 skrev 2008-11-12 08:46:42 följande:
    När kommer ni att skicka ut inbjudan? Jag funderar på början april, tror ni det är för tidigt eller för sent? ...eller aldeles lagom =)
    Hej!

Det låter väl ganska så lagom. Vi kommer att skicka våra inbjudningskort i Januari pga av m2bs släktingar inte bor här i Sverige. Eftersom vi vill att de ska kunna komma så måste vi skicka ut våra ganska så tidigt, så att de hinner planera sin resa hit
  • SaraPayam

Vi kommer att bjuda mellan 70-80 gäster, sen finns det ganska många frågetecken bland gästerna, så vi har även en reservlista med lite vänner & jobbarkompisar osv

• SaraPayam
    ninaojocke skrev 2008-11-13 11:50:02 följande:
    Noxire: det låter som en bra ide att skicka feb-mars, man vill ju att så många skall komma som möjligt speciellt om man bara kan bjuda begränsat antal.:)Gör du inbj, själv?Vi kommer att bjuda ca 70 med oss själva vi, har oxå en lokal som max tar 70 personer..lite halv jobbigt för jag har verkligen dragit ner på mina vänner...ca 10 st med respektive men min sambo har inte sållat bort någon..helt ok eftersom hans vänner är mina barndomsvänner:)Hade tänkt att skicka inbjudan i mars tror jag...jag behöver nog den tiden för att bli klar med dem..hihih, ibland undrar jag vad jag gett mig in på..Va med mina systrar som skall vara tärnor och provade tärnklänningar, min lillasyster 20 år vill ha värsta festblåsan a´la galaklänning, och min storasyster vill gärna ha en klänning som är enkel och går till knäna...suck!Jag sa att det får vara ganska enkla för min klänning är inte speciellt extravagant...också skall dem vara blåa.3 1/2 månads leverans vilket betyder att om vi beställer i dec så kommer dem i april och sen kanske dem behövs sys in/upp så säg 1 månad till då är vi inne på maj....shit vad tiden går fort..Ojjjjjjj, blev lite långt sorry
    Hahaha jobbigt med mpnga olika viljor Tur att du är bruden & kan bestämma det hela själv. Men vilket lång leveranstid det va på klänningarna, då är det ju snart dags att beställa dem

Varför har inte m2b tagit bort nån av sina vänner, det är ju inte rättvist att bara du ska välja bort dina vänner...
  • SaraPayam

Mrs Baom skrev 2008-11-20 17:32:47 följande:

Jag gör våra inbjudningskort själv, och det är mycket jobb, men väldigt kul!! Jag ska också beställa min brudklänning från nätet och det är mellan 6 - 12 veckors leveranstid på den så det börjar bli dax att beställa snart, ska bli så kul!!Mina tärnor, jag har två stycken, får ha på sig vilken typ av klänning de vill har jag sagt. Jag kommer inte betala för klänningarna så de får välja lite som de vill, men jag har lagt in önskemål om att de ska gå i silver eller ha silverdetaljer då vårat tema är vitt och silver. Nu tror jag att de kommer köpa klänningar som matchar varandra då det är mina bästa vänner, men det är inget krav alls. Bara de kommer är jag glad och nöjd. Vi har ingen dresscode på själva bröllopet heller utan skriver att klädseln är valfri, hur gör ni med det?Nu ska jag gå å ta hand om sjuk 2-åring. Men vi höras snart igen här på tråden:)
    Ååå det låter spännnade, de kommer säkert att välja något fint Men tycker att det är jättebra att du inte står för den kostnade, tycker inte att det finns någon som helst anledning till det.

Åååå vågar ni ha det så???? Vi moster hade ingen dresscode på sitt bröllop & det va folk som kom i mysbyxor!!! Så jag skulle inte ens våga chansa...
    Vi kommer att ha mörk kostym & aftonklänning som klädkord
  • SaraPayam

Jo det är sant, det hade ju inte passat sig att folk kommer i mysbyxor på ett slottsbröllop, så jag tror det blir bra. Självklart kommer vi inte kräva att de ska ha det, i alla fall inte våra äldre släktingar

• SaraPayam

Instämmer helt!!! Det är ju verkligen respektlöst.

Jag förde den diskussionen med min morfars fru (hon är 61). Hon menade på att hon kan komma i samma kläder som hon hade på sig på sig dotters bröllop (kjol & kavaj) till vårt bröllop. Visst hon va jättefin i det & visst passade det jättefint till den sortens bröllop som deras dotter hade. Men som vi som ska ha ett slottsbröllop, där vi ber gästerna om att ha vår klädkod, så tycker jag faktiskt att det skulle vara riktigt illa om de bröt den.

Med tanke på att vi lägger ca 2000 kr per gäst så är det väl det minsta de kan göra för att göra oss glada Eller?

Jag vet att visst brukar ge ett smycke, eller en korg med lite frukt & choklad & en flasta vin. Men kan ju egentligen ge vad som helst för att visa sin tacksamhet Eller varför inte bjuda på en middag

• SaraPayam

Jo vad långt du/ni har kommit, vad kul & välkommen hit

Idag har jag bokat frisör & makeup Känns skönt att ha bokat det nu...har även bokat vår bröllopsresa & betalt in den första avgiften

Svar på tråden 1/8-09