1/8-09
Hur går det för dig då?
Mrs Baom skrev 2008-10-29 15:11:13 följande:
Hej tjejer, vad kul att det är så många som har kommit in i tråden
Vi va & träffade fotografen & bandet som ska vara med på vårt bröllopet, känner mig så nöjd
Så nu är detta är fixat:
(x) Slott
(x) Makeup
(x) Bröllopsklänning
(x) Gästlista
(x) Prov Inbjudningskort
(x) Toastmaster & toastmadame
(x) Frimärken
(x) Fotograf
(x) Band
(x) Musik till vigseln
(x) Musik till vals
Nina och Rickard skrev 2008-11-05 14:31:10 följande:
Vi kommer att bjuda mellan 70-80 gäster, sen finns det ganska många frågetecken bland gästerna, så vi har även en reservlista med lite vänner & jobbarkompisar osv
Mrs Baom skrev 2008-11-20 17:32:47 följande:
Jo det är sant, det hade ju inte passat sig att folk kommer i mysbyxor på ett slottsbröllop, så jag tror det blir bra. Självklart kommer vi inte kräva att de ska ha det, i alla fall inte våra äldre släktingar
Instämmer helt!!! Det är ju verkligen respektlöst.
Jag förde den diskussionen med min morfars fru (hon är 61). Hon menade på att hon kan komma i samma kläder som hon hade på sig på sig dotters bröllop (kjol & kavaj) till vårt bröllop. Visst hon va jättefin i det & visst passade det jättefint till den sortens bröllop som deras dotter hade. Men som vi som ska ha ett slottsbröllop, där vi ber gästerna om att ha vår klädkod, så tycker jag faktiskt att det skulle vara riktigt illa om de bröt den.
Med tanke på att vi lägger ca 2000 kr per gäst så är det väl det minsta de kan göra för att göra oss glada Eller?
Jag vet att visst brukar ge ett smycke, eller en korg med lite frukt & choklad & en flasta vin. Men kan ju egentligen ge vad som helst för att visa sin tacksamhet Eller varför inte bjuda på en middag
Jo vad långt du/ni har kommit, vad kul & välkommen hit
Idag har jag bokat frisör & makeup Känns skönt att ha bokat det nu...har även bokat vår bröllopsresa & betalt in den första avgiften
Detsamma God Jul