Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

1/8-09

Åååå vad kul :) Jag gifter mig med den 1/8 -09. Vad roligt med en tråd för bara vår bröllopsdag :) Bra intiativ!!

• SaraPayam

Mrs Baom skrev 2008-10-01 17:33:46 följande:

Ja, jag tyckte det skulle vara roligt att ha någon att följas åt med:) Vart ska ni gifta er??
    Vi kommer att gifta oss på Bjertorp slott som ligger mellan Vara & Skara. Ni?

Det verkar inte vara så många än som har valt 1/8 som bröllopsdatum, annars är det kanske vi som är tidigt ute ;)

Hur går det annars med planeringen?
  • SaraPayam
    Noxire skrev 2008-10-07 07:38:20 följande:
    Kul att det är så många som har den 1/8 -09 som sin stora dag. I den kyrka vi hade tänkt är det 3 bröllpo denna dag, vi skulle ha blivit/blir nr 4. Men det lutar åt att vi byter kyrka för vi vill ha en speciell präst. Som det ser ut nu är vi dom enda denna dag.
    Vad roligt, stackars den prästen...han måste vara helt slut efter en sån dag ;)

Vart gifter ni er?
  • SaraPayam

Jo men visst är det så, jag håller tummarna för att det inte regnar på oss på vår dag :)
    Vi ska ju vigas ute ( om vädret tillåter) så jag vill med ha sol... massor av sol :)

• SaraPayam
    Lady78 skrev 2008-10-10 16:35:36 följande:
    Kul initiativ! Vi gifter oss samma dag! Tycker inte det är tidigt, jag känner att det är MASSOR att fundera på så jag är glad att vi har gott om tid. Hoppas också på sol eller åtminstone upphåll men räknar inte med det, det är ju Sverige :)
    Hahaha nä det kan man ju tyvärr inte räkna med :)

Jo jag känner samma sak, att det är så skönt att kunna fundera två gånger innan man bestämmer sig för nåt osv. Och jag älskar verkligen att planera :) Aaaa det är så kul!!

Vart gifter ni er?
  • SaraPayam

Mrs Baom skrev 2008-10-13 15:58:45 följande:

Är i full gång med planeringen, sitter med bordsplaceringen (tidigt jag vet, men väldigt kul!!...) och det är ju smått omöjligt!! Hur man än vänder sig så har man alltid folk man känner som är otroligt svårplacerade, hur gör ni??
    Men åååå vad kul :) Vi började med bordsplaceringen för ett tag sen, men eftersom vi inte vet vilka som kommer att komma, så la vi ner det tills vidare :)
    Men det är jättekul :)

Vi kommer att ha runda bord med 8-10 personer runt varje bord. Med tanke på att vi har lite olika nationaliteter bland våra gäster så kommer vi försöka sätta dem så att det kan kommunicera med varandra :) Så det blir väl de som bara tala persiska kommer få sitta med varann, men sen finns det ju gäster som pratar både persiska & svenska & engelska, så dem kan man ju placera lite var som :)

Men det är svårt...kommer nog få gråa hårstrån innan bordsplaceringen är klar ;)
  • SaraPayam
    010809 skrev 2008-10-13 16:45:40 följande:
    Å vad kul, fler som har dedline samma dag! =)ojoj, bordsplacering..då har man kommit långt.. =)själv har jag vigsellokal klar, två festlokaler bokade och ett färgtema som kronglar..har ni börjat prova klännigar än? (längtar tills jag ska ta tag i det)
    Hej välkommen hit :)

Varför har ni bokat 2 festlokaler? *nyfiken*

Jag har redan köpt min klänning så den hänger i garderoben :)
  • SaraPayam
    RTBW skrev 2008-10-13 23:41:09 följande:
    Hallå hallå!Här är en till!Längtar så......
    Välkommen hit :)

Va kul att vi börjar bli så många i tråden :) Vart gifter ni er?
  • SaraPayam

Aha, men då är det ju bra att ha två alternativ :) Men du det borde väl inte gälla , med tanke på att det är på en helgdag. Annars borde de väl kunna göra något undantag :)

Ja jag kikade på den i går...men då va det mest för motivation för att gå & träna ;) Måste ju gå ner lite i vikt för att komma i den :)Så klänningen är en jättebra motivationskälla :)

• SaraPayam
    010809 skrev 2008-10-15 11:49:14 följande:
    problemet är att det gäller och skolan kan inte göra så mycket.. men mina blivande svärföräldrar har lite kontakter och försöker hitta en lösning.. =)hihi, ja det kan jag tänka mig.. det lär ju bli ett år av hård träning, siffrorna på vågen bryr jag mig inte om (har ingen våg).. men jag v ill ha snygga armar.. korten ska ju ändå följa en hela livet =)
    Det är så sant, dallriga armar vill man ju inte ha på korten ;)Det är bra att du inte har någon våg, man blir liksom fixerad utav den, vilket inte är så bra.

Hoppas att ni kommer fram till någon lösning :)
Svar på tråden 1/8-09