• Ms Beauty

Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?

Har ju haft en del tankar på att eventuellt förstora brösten eftersom de hänger efter graviditeten plus att jag skulle vilja ha lite rundare form. Men nu är jag inte så säker längre på att jag ska göra något alls iaf inte i nuläget.

Det jag undrar över är ni som också upplevt samma sak som mig efter graviditeten med mer häng och eventuellt ändrad form men ändå är emot det och skulle aldrig kunna tänka er det, hur har ni resonerat och varför?

• Svar på tråden Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?
  • passionsblomman

Det häftiga med oss är väl att vi ALLA är unikum
    onödigt då att betala pengar för att ändra något som är friskt, funkar och förmodligen är alldeles tillräckligt vackert.
    Det lär behöva karvas i en med tiden ändå av allvarligare orsaker. Jag låter kniven vila till dess.

• Masha

Allvarligt, jag resonerade som så att det finns inget som inte en dyr och bra behå kan ordna till. Beror ju på hur man är som person men själv kan jag inte tänka mig att bli skuren i. Har ändå på senare år varit tvungen att genomgå två brösoperationer efter att ha fått tumörer i brösten. Ärren efter dem är inte vackra kan jag lova plus att de faktiskt tagit bort en bit ur bröstet. Därför tänker jag att jag inte skulle vilja utsättas för mer risker med operationer och fula ärr. Idag är jag av den uppfattningen att man nog bara skall göra riktigt nödvändiga ingrepp i kroppen. Men såklart, har man stora psykiska besvär p g a sitt utseende känns det nog nödvändigt. Men detta är som sagt bara min upplevelse och åsikt. Alla tänker ju och känner olika.

• Nalle Puh 40

Varför förstöra sin kropp? Mina bröst är små och långt ifrån perfekta men min sambo älskar dem och jag gillar dem så varför lägger sig under en kniv? Är det för att andra ska tycka att man har fina bröst, eller?

• Masha

Sen kan man ju bli lite skrämd, hittade en tråd för ett tag sedan, tror det var på Passagen, där det stod mycket om misslyckade operationer. Det var ingen rolig läsning vill jag lova.

• passionsblomman

Ja lite skrämd känns som en lätt underdrift! HUGA

Masha skrev 2008-10-01 12:01:20 följande:
    Sen kan man ju bli lite skrämd, hittade en tråd för ett tag sedan, tror det var på Passagen, där det stod mycket om misslyckade operationer. Det var ingen rolig läsning vill jag lova.
  • Ms Beauty

Måste säga att jag tycker ni resonerar bra och vuxet =)

Usch ja det finns så många risker och jag har varit i kontakt med en del som fått riktigt hemska grejer. De har t om fått sjukdomar som de får leva med resten av sitt liv fast de plockat ut implantaten. Läkarna talar inte om alla risker för alla heller och sen får väldigt få något skadestånd heller fast de är förstörda. Det är faktiskt fruktansvärt men det handlar om för mycket pengar antagligen plus att kirurgen vill inte ha något dåligt rykte för det skulle kosta dem alldeles för mycket.

• Ms Beauty
    Aleta skrev 2008-09-30 21:39:45 följande:
    Det finns alltid saker som man inte trivs med. Till och med de snyggaste tjejer man ser är jättemissnöjda med det ena eller det andra.Vem skulle i så fall titta på brösten? Jag tänker inte börja vika ut mig i Playboy i alla fall. Push up funkar jättebra om man vill visa lite klyfta. Kolla in Julia Roberts i filmen Erin Brokovich, det är bara push up. Och eftersom inlägg måste bytas med jämna mellanrum - tänk om jag plötsligt inte har råd eller om sjukvården kollapsar så att man inte längre kan utföra den typen av operationer?
    Nej skojar du =) hade jag ingen aning om trodde verkligen hon hade förstorat
  • Ms Beauty

Tjejer vilka push-up kan ni rekommendera =)? Märke, pris?

• JPerlestam

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att genomgå en operation som inte var var mycket viktigt för min hälsa. Narkos är trots allt en risk som man inte ska ta i onödan enligt mig.
    Min sambo har sagt att skulle jag någonsin operera brösten så skulle han inte vilja gå på stranden med mig mer eftersom att han inte vill att folk ska tro att han är en kille som kräver eller gillar silikonbröst. Han skulle skämmas för sin egen skull.
    Gick upp 16 kg för två år sedan och fick stora bröst, har nu gått ner 8 och de har blivit mycket hängigare än de var innan men bra bhar trollar bort problemen. Köper Lindex egna Balkonett bh för 199kr. Mycket bra!!!

• elsi

Ms beauty.. kul att du hittade hem på något sätt
    det enda man kan göra innan man bestämma sig är fråga. Ingen fråga är för dumt innan man fatta detta beslut. det spela ingen roll om beslutet bli för eller emot men att ta del av all införmation är det viktigaste.

Som sagt, jag hade inget att pusha-up. Ja det är sant! jag har inte barn och jag var 42år när jag fattade beslutet. jag gjorde det för min skull och har aldrig ångrat mig.

Alla är ju olika tack o lov! och nu ska jag inte skriva mera så att tråden få en annan mening.

Om någon har frågor, skriv ett nytt tråd eller till min gästbok.
    hej så länge

Svar på tråden Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?