• Ms Beauty

Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?

Har ju haft en del tankar på att eventuellt förstora brösten eftersom de hänger efter graviditeten plus att jag skulle vilja ha lite rundare form. Men nu är jag inte så säker längre på att jag ska göra något alls iaf inte i nuläget.

Det jag undrar över är ni som också upplevt samma sak som mig efter graviditeten med mer häng och eventuellt ändrad form men ändå är emot det och skulle aldrig kunna tänka er det, hur har ni resonerat och varför?

• Svar på tråden Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?
  • Tit

Jag tänker på hur länge sedan det var du fick barn? Under min graviditet växte mina snabbt tre strl och jag fick bristningar hela vägen runt. När jag slutade amma efter 1 1/2 år var det bara fula tomma påsar kvar... Jag var förtvivlad! Min dotter är nu snart 10 och brösten har verkligen tagit fin form igen. Det tog nåt år men jag är nöjd med min kropp igen.
    (Tycker att det vore hemskt att inte ha känsel i bröstvårtan...)

• Ms Beauty
    nossan skrev 2008-09-30 16:19:42 följande:
    tror det är olika det där med att dom blir tomma och slappa, jag har som jag skrev förut ganska stora bröst men dom känns inte så värst tomma och en viss häng blev det jue men det är jue ganska naturligt efetr man ammat, men inte så värst hängiga heller....*s*...svårt att beskriva sina egna bröst när man inte brukar göra det annars..*s*
    [/citat]

Tassade in och kollade i ditt galleri, antar att det är du på bilden där och då måste jag bara säga att du har vackra och naturliga bröst visst får man säga så som kvinna =)
    passionsblomman skrev 2008-09-30 16:39:07 följande:
    [citat]
    Jag försöker ta förändringarna i kroppen som helhet med lite sans och ro.Kan känna att det börjar "vissna" både här och där, men vill liksom inte ge efter för utseendefixeringen för mycket. Både min tid och mina pengar känns viktigare att lägga på andra kvalitéer.Börjar jag på ett ställe lär jag hitta flr som inte håller måtttet och ska rättas till. Vill inte in i den karusellen.
    [/citat]

Håller faktiskt med dig där också, hittar man ett fel så kan man lika bra hitta fler och så ska man göra om de också och sen finns det inget stopp liksom inte bra det där.
    didis skrev 2008-09-30 16:44:33 följande:
    [citat]
    Visst ser brösten annorlunda ut nu efter graviditeterna men operera mig utan medicinsk indikation - aldrig!Maken är en av få som ser mig naken (o så på badhus/gym förståss) och han har inte haft några synpunkter på brösten. Förresten ser inte heller han ut som han gjorde när vi träffades för 20 år sedan!Alla andra ser snygga bröst eftersom jag använder push-up!
    =) Min fästman har absolut inget emot mina bröst heller han tycker bara det är dumt att göra sånt där. =) Push-up gör det fint tur att den finns.
  • Ms Beauty

Oooops varför blir det sådär konstigt när man skriver ibland?

Tit; Menar du mig?

• Tit

ja, jag menar om det bara ett år sen så kanske du kan ge kroppen lite tid, men är det tio år sen så är ju situationen annorlunda. Har du övervägt att bara "lyfta" utan silikon?

• Housefrun

jag har alltid haft väldigt stora bröst i förhållande till min kroppsstorlek. Efter en långvarig amning när min son var liten blev mina bröst ännu fulare. Jag funderade länge på att förminska och lyfta mina bröst. I juni i år så slog jag till och gjorde det. Tog bort en hel del av min egen bröstvävnad, lyfte samt satte in väldigt små implantat för formens skull.
    Jag har inte ångrat det en sekund och min blivande älskar mina nya bröst. Nu vågar jag äntligen ha bikini och mår så himla mycket bättre. (min blivande älskade mina bröst som de såg ut innan också!) Alla kläder sitter bättre och jag skulle t om kunna gå utan bh utan att det ser helt galet ut!
    Visst jag har en del ärr men det är det helt klart värt och den ena bröstvårtan har lite känselbortfall men det blir bättre och bättre känsel hela tiden!

om du undrar nåt så är det bara att fråga mig!

• Sari80

Jag hade velat gora det, gick tom till akademi kliniken, men eftersom min mor har haft brost cancer sa finns det en risk. Det e svarare att hitta en tumor med implantat, o jag vagar inte ta den risken, annars hade jag gjort det.

• suzem

För att jag e nöjd som jag är!!

• Aleta

Det finns alltid saker som man inte trivs med. Till och med de snyggaste tjejer man ser är jättemissnöjda med det ena eller det andra.

Vem skulle i så fall titta på brösten? Jag tänker inte börja vika ut mig i Playboy i alla fall. Push up funkar jättebra om man vill visa lite klyfta. Kolla in Julia Roberts i filmen Erin Brokovich, det är bara push up.

Och eftersom inlägg måste bytas med jämna mellanrum - tänk om jag plötsligt inte har råd eller om sjukvården kollapsar så att man inte längre kan utföra den typen av operationer?

• Hammerman

Är jag ett unikum som föredrar att hålla i naturliga saker?

• Hammerman

Bör väl tillägga att jag med mitt charmigt kvinnoförtryckande sinnelag skulle oroa över mig de rena hälsoaspekterna kring en bröstoperation ifall en framtida flickvän skulle få för sig att göra något sånt. Man ska ju helst inte bry sig om sånt, det är ju hennes kropp.

Svar på tråden Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?