• Ms Beauty

    Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?

    Har ju haft en del tankar på att eventuellt förstora brösten eftersom de hänger efter graviditeten plus att jag skulle vilja ha lite rundare form. Men nu är jag inte så säker längre på att jag ska göra något alls iaf inte i nuläget.

    Det jag undrar över är ni som också upplevt samma sak som mig efter graviditeten med mer häng och eventuellt ändrad form men ändå är emot det och skulle aldrig kunna tänka er det, hur har ni resonerat och varför?

  • Svar på tråden Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?
  • Drömaren

    hej! jag är en tjej som inte fått barn ännu men som ändå har väldigt hängande byst! jag har alltid haft stora och har faktiskt tänkt på att göra dom mindre. och då menar jag inte att jag har kolosalt stora utan lagom ,men jag tycker dom alvarligt talat bara är i vägen. men om du mår dåligt utav det så kan du alltid tala med en läkare och se vad han säger. han kanske får dig att betsämma dig eller absolut ångra dig. jag tänker inte göra något åt dom nu (min m2b tycker om dom som dom e endå;) men som du säger om dom hänger ennu mer efter eventuella barn så kanske!! jag tycker du skall gå till dig själv och känna vad du tycker e rätt!!!!!

  • nossan

    jag resonerar att jag vill se naturlig ut, även om jag fått lite häng på dom efter att man ammat.
    Det är helt upp till var å en och välja hur man vill göra. Dömmer inte ut nån som gör det men jag skulle inte göra det pga att för det första har jag stora bröst, och är stolt över mig och hur jag ser ute utan att göra om mig, har inte alltid varit det och haft mina funderingar på att göra om mig under operationer av olika slag, men det har gått över och jag kan tycka om mig för hur jag ser ut idag=)

  • Heloise

    Jag har inte fått barn men har stor och ganska tung hängande byst. Jag har haft seriösa funderingar på att förmiska min byst; inte bara av kosmetiska skäl utan även för att det är jobbigt och tungt, har alltid djupa skåror i axlarna, det är dyrt och svårt att hitta bh'ar.Sen så skulle det ju vara kul om man kunde välja bh fritt, finns så mkt fint och jag måste alltid ha breda band, och 3 knäppning och det skulle verkligen vara trevligt att ha en fast rund fin byst ist för jättetaxöron som hänger.
    Nu ska jag ju inte säga aldrig, men efter att han gjort efter forskningar och pratat med några som gjort förminskning så har jag beslutat mig för att det inte är värt det, iaf inte nu. Av den enkla anledningen att det är ganska stor risk för känselbortfall, och mina bröst är en väldigt erogen zon för mig( antagligen för de flesta) och blotta tanken på att inte ha ngn känsel där gör att jag helt enkelt inte vågar. Jag tror 6 av 10 får permanent bortfall, det är för hög risk för mig, hade det varit 1 på 20 eller nått, men 6 av 10. Jag har hellre fula hängiga fungerande känsliga bröst and fina okänsliga. Jag tycker helt enkelt för mkt om mina erogena zon för att äventyra den
    Jag tror att implantat fungerar på ett annat sätt, men eftersom jag vill ha mindre byst så känns inte det som ett alternativ, men de kanske blir "tomma" efter barn? Då skulle jag kanske kunna överväga implantat. Man kan fixa mkt med en bra bh och m2b klagar inte iaf inte som jag hör haha

  • Ms Beauty

    Nu skriver jag ett svar till alla det bli lite lättare och hoppas ni inte tar illa upp.

    Jag kanske var lite dålig på att uttrycka mig i trådstarten men jag tänkte mest på när man förstorar och lägger in implantat. Men jag är tacksam att ni skrivit iaf även om det ni gjort. Min åsikt är väl den att det finns så mycket risker med implantat att jag inte vet längre om det är värt det. Om man endast förminskar eller gör ett lyft så utsätter man inte kroppen för samma risker. Men att inte ha känsel kvar i bröstvårtan är ju inte så kul det förstår jag också. Och samtidigt är det ju väldigt fint med naturliga bröst. Det kostar kanske mer än vad det kommer att smaka är jag rädd för och sen kanske man råkar på massor med komplikationer också.

  • Ms Beauty

    Glömde svara på det där med tomheten i brösten efter barn; Jag har inte upplevt det så mycket men jämför man med när man hade mjölk i dem så var de jättetunga och hårda och stora. Sen beror det ju på om man går ner all vikt som man dragit på sig efter graviditeten gör man det så vet jag att vissa kan få väldigt tomma bröst men det är nog lite induviduellt.

  • nossan

    tror det är olika det där med att dom blir tomma och slappa, jag har som jag skrev förut ganska stora bröst men dom känns inte så värst tomma och en viss häng blev det jue men det är jue ganska naturligt efetr man ammat, men inte så värst hängiga heller....*s*...svårt att beskriva sina egna bröst när man inte brukar göra det annars..*s*

  • passionsblomman

    Jag försöker ta förändringarna i kroppen som helhet med lite sans och ro.Kan känna att det börjar "vissna" både här och där, men vill liksom inte ge efter för utseendefixeringen för mycket. Både min tid och mina pengar känns viktigare att lägga på andra kvalitéer.
    Börjar jag på ett ställe lär jag hitta flr som inte håller måtttet och ska rättas till. Vill inte in i den karusellen.

  • nossan

    håller me passionsblomman....kunde inte ha förklarat det bättre=)

  • didis

    Visst ser brösten annorlunda ut nu efter graviditeterna men operera mig utan medicinsk indikation - aldrig!

    Maken är en av få som ser mig naken (o så på badhus/gym förståss) och han har inte haft några synpunkter på brösten.
    Förresten ser inte heller han ut som han gjorde när vi träffades för 20 år sedan!

    Alla andra ser snygga bröst eftersom jag använder push-up!

  • passionsblomman
    didis skrev 2008-09-30 16:44:33 följande:
    Visst ser brösten annorlunda ut nu efter graviditeterna men operera mig utan medicinsk indikation - aldrig!Maken är en av få som ser mig naken (o så på badhus/gym förståss) och han har inte haft några synpunkter på brösten. Förresten ser inte heller han ut som han gjorde när vi träffades för 20 år sedan!Alla andra ser snygga bröst eftersom jag använder push-up!
    Ha ha! Nej det gör han sannerligen inte, och vill man få lite självdistans rekommenderar jag varmt "tantvarning"-tråden, apropå 6-pack och annat...
Svar på tråden Ni som inte skulle kunna tänka er att göra en bröstoperation, varför?